Het is nu do maart 28, 2024 12:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2017 19:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Vorige week door dealer (samen met onderhoud) laten controleren voor de keuring.
Vandaag op keuring: rooie kaart van de ergste soort (verbod op deelname verkeer)
Reden:
- Chassisnummer niet te vinden (bukken is moeilijk)
- Montage getuigschrift lpg ontbrak
- Gaslek en Nietconforme gaskast (deze beide omdat ik de gastank heb laten afdekken met een metalen plaat, het inspectieluik was in Alken groot genoeg maar jammer genoeg hier niet)

Omdat ik de auto nodig heb voor mijn werk zat er niets anders op als maar eens terug te gaan naar de dealer.
- Chassisnummer duidelijk zichtbaar gemaakt
- Duplicaat montage getuigschrift geregeld
- Complete afdekking gastank verwijderd

Terug voor de herkeuring:
- Chassisnummer: OK
- Gaslek en nietconforme gaskast: OK
- Montage getuigschrift: Niet OK

Want: er stond een datum op van een jaar geleden (ja logisch, want duplicaat) en das niet goed.
Oplossing: nieuwe datum (van vandaag) erop laten zetten OF duplicaat erop laten zetten met datum en handtekening van vandaag.

Ow, en de altijd goedbedoelde opmerking:Tsja een belgische installateur weet dat natuurlijk....
(installateur is nederlands bedrijf)

Intussen dus al 78 euro verder en nog steeds een rooie kaart (voor 2weken).

Zo, dat moest ik ff kwijt.
Hopelijk ergens volgende week dan de groene kaart.

Man Man Man,dit kost mij toch altijd een jaar van mijn leven :shock: 8) :lol: :roll:

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2017 20:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Tsjonge... Autorijden bij jullie is goedkoop vergeleken bij ons, maar qua keuring is het niet best bij jullie. Dan rijden wij Hollanders in de ogen van jullie keurmeesters allemaal in levensgevaarlijke auto's..

Succes en hopen dat je snel weer mag rijden!

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 20:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Citaat:
Dan rijden wij Hollanders in de ogen van jullie keurmeesters allemaal in levensgevaarlijke auto's..

Praktijk is eerder andersom. Hier worden de auto's gekeurd en evt in orde gebracht zoals ze op de wegrijden. In Belgie mag niks voor de keuring, dus worden er daar veel wagens compleet orgineel gebracht vlak voor de keuring en de dag erna weer compleet verbouwd. Ik heb zelfs klanten die 2 gelijke wagens hebben, een originele die 1x per jaar naar de keuring rijd, en een verbouwd broertje wat de rest van het jaar op de weg zit met dezelfde nummer plaat.

Wie rijdt hier nu in de gevaarlijkste wagens........ bij ons wordt tenminste de wagen zoals hij op de weg rijdt daadwerkelijk gekeurd. En ook afgekeurd is het niet in orde is. En belgie denkt de overheid het helemaal dicht getimmerd te hebben, maar de praktijk is anders. :D

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 8:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Tja , een chassisnr moet duidelijk leesbaar zijn uiteraard.Had je op voorrand misschien ff kunnen nakijken.
Toch goed dat je naar de keuring moet elk jaar anders zou je nu met een gaslek blijven rijden .
Papierwerk is lastig maar als ze het bij de gasboer niet juist doen kunnen ze er op de keuring niet veel aan doen.

Dus ik begrijp je commentaar niet zo goed. Volgens mij hebben ze hun werk goed gedaan op de keuring.
Misschien de vorige keer hebben ze hun werk niet goed gedaan omdat ze toen uw kist rond de tank hebben goedgekeurd.

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 24, 2017 10:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
guido schreef:
Tja , een chassisnr moet duidelijk leesbaar zijn uiteraard.Had je op voorrand misschien ff kunnen nakijken.
Toch goed dat je naar de keuring moet elk jaar anders zou je nu met een gaslek blijven rijden .
Papierwerk is lastig maar als ze het bij de gasboer niet juist doen kunnen ze er op de keuring niet veel aan doen.

Dus ik begrijp je commentaar niet zo goed. Volgens mij hebben ze hun werk goed gedaan op de keuring.
Misschien de vorige keer hebben ze hun werk niet goed gedaan omdat ze toen uw kist rond de tank hebben goedgekeurd.


Ok,

Nu inmiddels is de auto goedgekeurd.
Chassisnummer was ook de eerste keer goed leesbaar, ik wist het alleen niet staan :oops:
trouwens bij de herkeuring hebben ze het nummer niet eens bekeken, ze hebben gevoeld (zit immers aan onderzijde van chassisbalk) of er iets in stond, that's it.
ik heb geen enkel lek gehad in de gasinstallatie. ze hebben die codes erop gezet omdat ze het niet konden/wilden controleren vanwege de kap over de tank, het inspectieluik dat dus open was voor de keuring vonden ze te klein.
bij de herkeuring hiervan hebben ze de achterklep opengedaan, gekeken of de kap er vanaf was (dus vanop afstand) en goedgekeurd. Niks van verdere controle.
voor wat betreft het papier, tsja, de gasboer heeft alles correct gedaan. Ik heb er alleen nog een stempel op laten zetten met duplicaat en een datum, that's it.
bij de herkeuring hiervan hebben ze het papier gestempeld en afgetekend en mocht ik nog eens langs de kassa passeren.

Dus als je denkt dat ik overdrijf prima.
:wink:
Maar voor mij is en blijft het volstrekte willekeur.

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 24, 2017 10:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Custom Offroad schreef:
Citaat:
Dan rijden wij Hollanders in de ogen van jullie keurmeesters allemaal in levensgevaarlijke auto's..

Praktijk is eerder andersom. Hier worden de auto's gekeurd en evt in orde gebracht zoals ze op de wegrijden. In Belgie mag niks voor de keuring, dus worden er daar veel wagens compleet orgineel gebracht vlak voor de keuring en de dag erna weer compleet verbouwd. Ik heb zelfs klanten die 2 gelijke wagens hebben, een originele die 1x per jaar naar de keuring rijd, en een verbouwd broertje wat de rest van het jaar op de weg zit met dezelfde nummer plaat.

Wie rijdt hier nu in de gevaarlijkste wagens........ bij ons wordt tenminste de wagen zoals hij op de weg rijdt daadwerkelijk gekeurd. En ook afgekeurd is het niet in orde is. En belgie denkt de overheid het helemaal dicht getimmerd te hebben, maar de praktijk is anders. :D


yup, heb een een aantal kameraden die veel werk hebben voor en na de keuring met het ongedaan maken van allerlei zaken en daarna weer terug opbouwen.
(verlaging, verhoging, getinte ramen, etc)

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling