Het is nu do maart 28, 2024 16:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2016 23:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Mijn gooseneck trailer stond vanwege de apk plicht op max 3500kg totaal vermogen, met 1900kg laadvermogen. Omdat de trailer een technisch maximum massa heeft van 4500kg wilde ik dat ook als toegestane maximum massa op kenteken hebben. Dus hierom de RDW maar eens gebeld en gevraagd wat de gang van zaken is. Bleek dus dat ik enkel een TMM formulier op de RDW website moest downloaden, mijn gegevens, de trailer gegevens enz invullen, 58,- onder vermelding van het kenteken nummer over maken en wachten tot het nieuwe kenteken pasje met de 4500kg toegestane maximum massa erop thuis in de bus kwam. Ik hoefde er dus niet eens voor naar een RDW station om de trailer te laten keuren. Dus nu heb ik voor 58,- 1000kg meer laadvermogen op kenteken. Lekker makkelijk. :D 8)

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 7:29 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Je moet het maar weten, goede tip! :!:
Voor de gene met ook zoeen kombinatie :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 23:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Het verhaal werkt inderdaad zo makkelijk als hierboven, maar helaas is het traject weer lekker bureaucratisch aan het uitpakken...... TMM formulier ingevuld en opgestuurd, €58,- over gemaakt en wachten maar. Kreeg vd week een brief van de RDW dat de gegevens in het kenteken register waren aangepast, en dat ik geen nieuwe kentekencard kreeg omdat de aangepaste gegevens niet op de card staan. Maar op de achterkant staat onder F1 en F2 wel degelijk de technisch maximum massa en de toegestane maximum massa. Dus de RDW gebeld en de dame had het even uitgezocht, was idd een foutje van hun en ze zouden het in orde maken. Dus ik verwachtte weer twee enveloppes vd RDW met een nieuw pasje en een met het tweede gedeelte vd overschrijvingscode. Ik kreeg idd twee enveloppen, maar geen nieuw pasje, enkel een conformiteits verklaring die ik tesamen met mijn kenteken pasje moet overhandigen als ik voor het gewicht aangehouden zou worden. En in de tweede enveloppe zat een brief waarin stond dat ik een boete van €400,- kreeg omdat mijn trailer niet apk gekeurd was, was gebleken uit een steekproef controle van het kenteken register........... :shock:

Ik heb dus mijn kenteken nog niet eens in orde en thuis en krijg ik al een boete. Dus vanmorgen de RDW maar weer eens gebeld en kreeg uiteindelijk iemand van de dienst handhaving aan de lijn. En het blijkt dus een ongelukkige toevallige samenloop van omstandigheden en dus erg toeval dat nou juist ik meteen 1 dag na het omzetten van de gegevens in de controle ben gevallen. Hij kon er aan de lijn geen uitspraken over doen, maar zei dat ik van alle brieven een kopie moest opsturen/mailen en aan de hand daarvan zouden ze het uitzoeken of mijn bezwaar op de boete inderdaad gegrond is. Maar als inderdaad blijkt dat die aanvraag en aanpassing van de gegevens slechts 1 dag voor de controle gedaan is, dan leek het hem ook onwaarschijnlijk dat ik dan meteen een boete zou krijgen omdat ik hem nog niet kon laten keuren omdat het kenteken nog niet eens apk plichtig was.

Dus nou maar hopen dat de mening van de RDW handhaving ambtenaar gelijk is aan de mijne. Dus dat ik na ontvangst van de aangepaste gegevens zo'n 2 weken de tijd moet krijgen om de apk keuring te laten doen. Zo gaat het met ingevoerde wagens doorgaans wel.

Dus alles loopt weer lekker bureaucratisch. :evil:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2016 0:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
hoe krijgen ze het voor mekaar bij de rdw :?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2016 21:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Blijkt maar weer dat de computers daar beter en sneller hun werk doen dan de "werknemers" of te wel ambtenaars. :lol:
Maar vandaag weer een enveloppe van de RDW met daarin toch een nieuw pasje met de juiste gegevens erop. En ook een keurings afspraak gemaakt voor de trailer, voor komende vrijdag. Hoop maar dat dat nog binnen de termijn is en dat de boete dus teniet gedaan wordt........ scheelt toch weer €400,- die dan niet naar de schatkist hoeven :shock:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2016 23:55 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Je bent gewoon verkeerd ingelicht,omzetten kost 458 euro 8) 8) 8)

Succes met je bezwaar,typisch van dat ambtenaar gekloot :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2016 13:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Klopt helemaal... :lol: :lol: :lol:

Als ze nou inderdaad aangeven dat het omzetten van je kenteken €458,- kost, en je gaat akkoord dan komt dat heel anders over dan dat je €58,- betaald voor het aanpassen van het maximum gewicht. En de dag daarna, nog voordat je het juiste kenteken in huis hebt, meteen een boete krijgt van €400,- omdat je apk nog niet in orde is............. :roll:
Maar voordeel nu is dat die €400,- wellicht nog kwijt gescholden wordt en anders koste het gewoon daadwerkelijk €458,- :D

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2016 15:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Nou de vrijdag nadat ik uiteindelijk toch een nieuw pasje met de juiste gegevens binnen had gekregen, naar de apk geweest met de trailer. Daar alles na gekeken en op de remmenbank om de elektrische remmen daar te controleren.
Zoiets hadden ze daar ook nog nooit gekeurd. Maar omdat ik een document vd RDW bij had waarop stond hoe ze elektrisch geremde trailers moeten keuren kwamen ze er toch wel uit. Alles was in orde, behalve de beide remmen aan de rechterkant. Die deden beide helemaal niks, dus dat leek mij in het eerste opzicht een stroomkabel breuk.
Dus meteen even een nieuwe afspraak gemaakt voor een herkeuring de woensdag erop en zondags de trailer eens even binnen gezet en alles even na gelopen. Gelukkig aan de goede kant begonnen met alles controleren dus had het zo gevonden. Tussen de kabelboom vd trailer en de remtrommel zaten kabelschoen verbindingen, gewikkeld in isolatie tape. Bij de achterste verbinding bleek een kabelschoentje gewoon uit elkaar te zijn. Bij de voorste as was het wat corrosie in deze kabelschoen verbinding die voor een stroom onderbreking/te hoge weerstand zorgde. Dus bij beide assen de twee kabelschoen verbindingen eruit geknipt en alles gewoon fatsoenlijk aan elkaar gesoldeerd en met krimkous geisoleerd en daarna met isolatie tape in gepakt. Daarna de remmen zelf wat geprobeert te testen, en er gebeurde in ieder geval voldoende om te zien dat ze nu in ieder geval werken.
Afgelopen woensdag weer naar de keuring geweest en daar bleek op de remmenbank de de rechter kant het nu veel beter deed als de linkerkant (wellicht in de toekomst daar de stekkerverbindingen er ook eens uit knippen en alles solderen), maar met wat stellen vd remmen, remde beide assen hard genoeg en vielen ze binnen de 30% remverschil tussen links en rechts.
Dus ik kan nu weer een jaar officieel rond rakken met een 4500kg oplegger met 3030kg laadvermogen (leeg gewicht staat als 1600kg op kenteken, maar hier gewogen met de weeghaak kwam ik op slechts 1470kg ledig gewicht uit (nog eens een keer op de weegbrug controleren)).
Dus ik ben weer een tevreden man, nu nog even afwachten wat de RDW met de aankondiging van de boete van €400,- doet ivm het niet apk gekeurd zijn 1 dag na het omzetten van de toegestane maximum massa...... Maar ik ga er vanuit dat dit ook wel teniet gedaan wordt...... wordt vervolgd zodra ik er iets meer over hoor.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 23:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Nou afgelopen Vrijdag weer een brief vd RDW over de boete van €400,- wegens geen apk een dag na het omzetten vh toegestane maximum gewicht. De desbetreffende ambtenaar schreef dat de boete terecht was omdat de trailer van 1999 apk plichtig was vanaf 2000 en hij in 2016 dus niet apk gekeurd was. Dus gewoon boete..... :evil: %^*(*&$%$#@#$ :x :cry: ^
Volgens mij had hij de feiten niet goed bekeken, de trailer is in 2000 of 2001 van 4500kg terug gekeurd naar 3500kg zodat hij niet apk plichtig was. Ik heb hem sinds 28-06-2016 op mijn naam, de gegevens zijn op 15 -08 terug naar 4500kg aangepast en toevallig 1 dag later op 16-08-2016 een steekproef gehad op apk. Dus voor mij zo klaar als een klontje, keuren moet, maar moet daar na aanpassing (en ontvangst van het juiste pasje) wel iets van 2 weken de tijd voor krijgen. Natuurlijk komt zo'n brief op Vrijdag net voor het weekend, dus kun je niet bellen om weer bezwaar te maken.

Dus vanmorgen RDW dienst handhaving maar weer gebeld, de desbetreffende ambtenaar was (uiteraard) niet beschikbaar, maar ik kon mijn verhaal doen bij de persoon die ik aan de lijn had (gelukkig). Mijn verhaal netjes uitgelegd met mijn visie op de feiten en de datums enz. Hij ging het even overleggen en zou me terug bellen. Enkele gemiste oproepen van een prive nummer later, zelf de rdw maar weer terug gebeld en werd ik weer doorverbonden met de persoon die ik smorgens ook aan de lijn had. Hij had het samen met het team overleg en ze waren het inderdaad met mij eens dat deze steekproef controle en de daaruit volgende boete toch wel erg ongelukkig was uitgevallen. En dat ze hem dus ook kwijtschelden. Ik krijg er nog een schrijven van, maar hij kon me al melden dat ik de €400,- in mijn zak mocht houden. 8) :lol: :alien: :mrgreen: :bounce: Er werken dus toch mensen met het hart op de goede plaats bij deze overheidsdienst. Het is natuurlijk altijd afwachten in de bureaucratie, maar een beetje geluk en medewerking van de medewerkers is dus toch mogelijk.

Nu de trailer ook nog maar effe WA verzekeren, voordat ze daar weer een steekproef controle op uitvoeren................... :shock:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 8:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Mooi geregeld.Er zijn genoeg van die ambtenaren die weten dat ze fout zitten,maar uit principe
niet toegeven dat ze fout zitten en doorgaan tot het bittere einde.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 16:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Fingers crossed, maar het klinkt hoopvol :)
Ambtenaren.... blijft lastig. In dit geval ook weer zo typisch dat de man het met je eens is maar toch nog even met "het team" moet overleggen.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 16:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
https://youtu.be/mJipJwDPJ-g

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 17:32 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Heb het eerst maar op papier. Dan weet je zeker dat het in het systeem zit.....
Aanhouder wint :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 19:47 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
alex2 schreef:
https://youtu.be/mJipJwDPJ-g






:D :D :D :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 22:27 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Ik zou die beste man z'n naam maar goed onthouden...als je nog eens wat wilt... :D :D

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling