Het is nu zo apr 28, 2024 1:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2014 19:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 16, 2014 9:48
Berichten: 6
weet iemand of je in aanmerking komt voor de overgang regeling als je halverwege het jaar een auto omkeurt van lpg naar benzine.
Ik heb een leuke truck gezien uit 1978 deze loopt op benzine en lpg. Echter ik rijd met mijn huidige hobby wagens nog geen 300km per jaar. Ik sleutel liever dan ermee te rijden blijkbaar. LPG is dus een flink aanslag op het klus budget. Nou zijn de kosten voor het omkeuren geen probleem, ik vraag mij alleen af of ik na het omkeuren de belastingdienst kan bellen en een verzoek kan indienen voor de overgang regeling.
De website van de belastingdienst geeft weinig duidelijkheid net als die van stichting oldtimer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2014 20:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 05, 2014 22:18
Berichten: 238
Woonplaats: Dirksland
doubled schreef:
weet iemand of je in aanmerking komt voor de overgang regeling als je halverwege het jaar een auto omkeurt van lpg naar benzine.
Ik heb een leuke truck gezien uit 1978 deze loopt op benzine en lpg. Echter ik rijd met mijn huidige hobby wagens nog geen 300km per jaar. Ik sleutel liever dan ermee te rijden blijkbaar. LPG is dus een flink aanslag op het klus budget. Nou zijn de kosten voor het omkeuren geen probleem, ik vraag mij alleen af of ik na het omkeuren de belastingdienst kan bellen en een verzoek kan indienen voor de overgang regeling.
De website van de belastingdienst geeft weinig duidelijkheid net als die van stichting oldtimer.

Ja je komt in aanmerking voor het tarief van 120 per jaar want ik ben er zelf ook mee bezig nml.

_________________
Don't Hurry Be Happy !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 14:13 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 16, 2014 9:48
Berichten: 6
ik heb net maar even de belastingdienst gebeld, en deze bevestigen ook inderdaad dat je in aanmerking komt voor de overgang regeling. Je kan op de website een formulier downloaden en een aanvraag starten. De beste man liet wel weten dat dit lang kon duren, je kan beter bellen en het telefonisch regelen. Wel zorgen dat hij bij de rdw (ovi.apk.nl ed) als Benzine geregistreerd is zodat je zeker weet dat alles is door gevoerd. En alle papieren van de ombouw goed bewaren als bewijs mocht je alsnog een naheffing krijgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 16:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Weet je zeker dat je het juiste antwoord hebt gekregen? Op de site van de belastingdienst staat dat de situatie per 31 december van het voorgaand jaar bepalend is voor de te betalen en op de site van de Fehac staat dat er niet halverwege het jaar overgestapt kan worden naar de overgangsregeling. http://fehac.nl/met-prinsjesdag-is-de-m ... d-gemaakt/

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 17:48 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 16, 2014 9:48
Berichten: 6
De beste man ging het expliciet nog een keer navragen omdat ik hem vertelde dat ik voornemens was een auto aan te schaffen en ik niet met de kosten opgezadeld wilde zitten voor het LPG.
Dat is het lastige van telefoon gesprekken, eigenlijk moet je alles op de email/schrift laten vast stellen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 08, 2014 8:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Ik weet vanuit mijn werk toevallig dat je geen poot hebt om op te staan als ze bij de belastingtelefoon je verkeerd voorlichten. Blijft raar, je belt ze voor advies maar je mag er niet op vertrouwen als je voor de rechter staat.

Het kan zijn dat de regel anders is geworden dan het oorspronkelijke voorstel maar als ik zo snel op het internet zoek kom ik deze niet tegen.

Bel anders eens met de FEHAC ofzo, die zullen het wel exact weten.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling