Het is nu za apr 27, 2024 18:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 01, 2014 1:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 19:36
Berichten: 3492
Woonplaats: gran alacant
daarna er terug af met de haardroger :D

_________________
thierry
'2006 dodge ram


http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 01, 2014 14:31 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
guido schreef:

Dan is dit weer helemaal afhankelijk van station tot station.

Ik ben met mijn ex avalanche nooit afgekeurd met een volledig andere bandenmaat dan mijn pvg.

Elke keer stationshef er bij gehaald omdat ze hem wouden afkeuren voor de banden en hij zij me elke keer dat het toch mocht ook al staat er een andere bandenmaat op het pvg .

Volgens de wet mocht het niet , dus onderweg bij een controle kon ik een bekeuring krijgen maar voor de keuring mocht hij hem niet afkeuren.

Als je niets zegt dan heb je niets maar ik heb het toch geprobeerd met succes elke keer.

mvg Guy



Er is een stilzwijgende aanneming dat andere banden/wielen ok zijn bij auto's zolang de bandomtrek dezelfde is ( met kleine afwijking die ik zo even niet weet)
Voor de meeste auto's is dat op te zoeken op de goca site door pvg en bandmaat in te vullen. Wanneer men een groen licht krijgt mag het. Zo rij ik op mijn bmw met 17" rond terwijl die niet op het glv staan, maar wel groen licht krijgen. Hiervan heb ik steeds een kopij in de auto.
Dit principe indachtig kan je op will they fit banden en velgenmaten vergelijken en zo dezelfde omtrek bekomen.
Dit heb ik ook afgedrukt en in de dodge liggen voor afwijkende winterbandenmaat

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2014 17:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
bhpaddict schreef:
guido schreef:

Dan is dit weer helemaal afhankelijk van station tot station.

Ik ben met mijn ex avalanche nooit afgekeurd met een volledig andere bandenmaat dan mijn pvg.

Elke keer stationshef er bij gehaald omdat ze hem wouden afkeuren voor de banden en hij zij me elke keer dat het toch mocht ook al staat er een andere bandenmaat op het pvg .

Volgens de wet mocht het niet , dus onderweg bij een controle kon ik een bekeuring krijgen maar voor de keuring mocht hij hem niet afkeuren.

Als je niets zegt dan heb je niets maar ik heb het toch geprobeerd met succes elke keer.

mvg Guy



Er is een stilzwijgende aanneming dat andere banden/wielen ok zijn bij auto's zolang de bandomtrek dezelfde is ( met kleine afwijking die ik zo even niet weet)
Voor de meeste auto's is dat op te zoeken op de goca site door pvg en bandmaat in te vullen. Wanneer men een groen licht krijgt mag het. Zo rij ik op mijn bmw met 17" rond terwijl die niet op het glv staan, maar wel groen licht krijgen. Hiervan heb ik steeds een kopij in de auto.
Dit principe indachtig kan je op will they fit banden en velgenmaten vergelijken en zo dezelfde omtrek bekomen.
Dit heb ik ook afgedrukt en in de dodge liggen voor afwijkende winterbandenmaat


bandenomtrek mag een klein beetje verschil opzitten bij een personenwagen maar waar ik over sprak had niet dezelfde omtrek. Het gaat hier over een licht vracht en niet over een personenwagen.

ff gekopieerd van goca

van toepassing op personenwagens van categorie M1 geschikt voor het vervoer van personen, bestuurder inbegrepen, met maximum acht zitplaatsen.

1.1.2 Velgen
De afmetingen van de niet-oorspronkelijke wielen/velgen worden aanvaard voor zover :

•Het spoor binnen de tolerantie van 2% verhoging t.o.v. de oorspronkelijke spoorbreedte niet overschrijdt : 2% voor de wagens, 4% voor de terreinvoertuigen.
•De banden mogen niet uit het koetswerk steken
•De banden mogen het koetswerk of de ophanging niet raken wanneer de wielen maximaal worden uitgedraaid.



mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 9:16 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
tiens, ook ff gekopieerd van goca
Citaat:
Keuring van de gelijkvormigheid van de banden
1. Afmetingen
Banden
De oorspronkelijke afmetingen (voorgeschreven door de constructeur van het voertuig) worden altijd aanvaard. Deze afmetingen worden hernomen in het Proces-Verbaal van Goedkeuring (PVG), het gelijkvormigheidsattest (COC), het instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur.
Voor de lichte bedrijfsvoertuigen wordt een verhoging van maximaal 5 cm ten opzichte van het origineel spoor toegelaten.


5cm, 4%... weten die mannen het zelf nog wel?

ben ook de wet eens gaan napluizen. M1 voertuigen zijn gewone autos (lichte vracht is N1):
Citaat:
Voor de voertuigen van de categorie M1 zijn de hierna volgende regels van toepassing :

de montage van niet-oorspronkelijke velgen en/of banden, leidt niet tot een verhoging van het spoor met meer dan 2 %. Evenwel bedraagt de tolerantie 4 % voor terreinvoertuigen;
het koetswerk bedekt de banden;
er bestaat onder alle omstandigheden een vrije ruimte tussen het loopvlak van de band en de binnenvleugel;
indien de banden niet opgenomen zijn in het PVG komen hun diameters overeen met de initiële waarden met een tolerantie van - 2 % en + 1,5 %.


er staat dus nergens in de wet dat een LV geen andere banden mag hebben. als ze u daarmee afkeuren, vraagt ge maar de wettekst die zegt dat die banden van u niet mogen. enkel een vermelding van terreinvoertuigen en dat is geen LV.

heb ook net iets nieuw gevonden over mijn spatlappen achteraan. die hoeven er niet eens op te zitten voor de wet.
artikel 35 onderaan:
Citaat:
§ 5. De Minister of zijn gemachtigde kan bepaalde voertuigcategorieën waarop het aanbrengen van opspatafschermingssystemen onverenigbaar is met hun gebruiksdoel, vrijstellen van de bepalingen van vorige paragrafen.

De hierna volgende voertuigen zijn sowieso vrijgesteld :

de voertuigen met aandrijving op alle wielen;
de brandweervoertuigen;
...


al mijn wielen zijn aangedraven, dus ik wordt vrijgesteld van spatlappen. das handig, eraf die ondingen


Laatst bijgewerkt door fcapri op za feb 08, 2014 9:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 9:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
fcapri schreef:
tiens, ook ff gekopieerd van goca
Citaat:
Keuring van de gelijkvormigheid van de banden
1. Afmetingen
Banden
De oorspronkelijke afmetingen (voorgeschreven door de constructeur van het voertuig) worden altijd aanvaard. Deze afmetingen worden hernomen in het Proces-Verbaal van Goedkeuring (PVG), het gelijkvormigheidsattest (COC), het instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur.
Voor de lichte bedrijfsvoertuigen wordt een verhoging van maximaal 5 cm ten opzichte van het origineel spoor toegelaten.


5cm, 4%... weten die mannen het zelf nog wel?


Dit gaat over de spoorbreedte van een lichte vracht die 5cm

Die 4% gaat over een terreinwagen personenwagen en 2% voor personenwagens.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2014 21:33 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik trek het me ni aan , mijn beestje heeft de belangrijkste tests doorstaan.
banden , lichten , remmen , ophanging , geen lekken...

deze dingen zijn echt belangrijk en geven een iets veiliger gevoel. :wink:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 17:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 25, 2011 18:58
Berichten: 79
Woonplaats: Schriek (prov. Antwerpen)
Citaat:
daarna er terug af met de haardroger :D


Nog even reactie op die lpg sticker. Zitten prullen om dat ding er terug af te krijgen is voor niets nodig.
Koop gewoon wat magneet tape, dit is flexibele magnetische band met een lijmlaag aan een zijde, je plakt die lpg sticker erop en voor je naar de keuring gaat de magneet op uw achterklep en nadien er eenvoudig terug af.
Ik doe trouwens hetzelfde met de (in Belgie) verplichte extra reflectoren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 23:21 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
Roland schreef:
Citaat:
daarna er terug af met de haardroger :D


Nog even reactie op die lpg sticker. Zitten prullen om dat ding er terug af te krijgen is voor niets nodig.
Koop gewoon wat magneet tape, dit is flexibele magnetische band met een lijmlaag aan een zijde, je plakt die lpg sticker erop en voor je naar de keuring gaat de magneet op uw achterklep en nadien er eenvoudig terug af.
Ik doe trouwens hetzelfde met de (in Belgie) verplichte extra reflectoren.

Zo doe ik het ook altijd :arrow: erop & eraf na de keuring :D

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2014 8:25 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
ik heb al JAREN geen LPG sticker hangen en nog nooit probleem van gemaakt. ze vragen er telkens achters, dan loop ik ff rond de auto en zeg: tiens, die hing er toch ergens op.
dan haal ik aan toch met zo een ding niet in ondergrondse parkings te gaan. krijg zelf geen opmerking erover. sinds dit jaar wel een LPG stickertje met datums op, op de voorruit gekregen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 14:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
niet lastig gevallen met de nieuwe LPG tank wet ? Dat je alles moet laten keuren om de 5jaar (ipv 20jaar) ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 16:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
Crest schreef:
niet lastig gevallen met de nieuwe LPG tank wet ? Dat je alles moet laten keuren om de 5jaar (ipv 20jaar) ?


onderbouw om de 6 jaar laten herkeuren
in de laadbak om de 10 jaar
http://lpg-installatie.blogspot.be/2013 ... g-lpg.html

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 0:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
RamJan schreef:
Crest schreef:
niet lastig gevallen met de nieuwe LPG tank wet ? Dat je alles moet laten keuren om de 5jaar (ipv 20jaar) ?


onderbouw om de 6 jaar laten herkeuren
in de laadbak om de 10 jaar
http://lpg-installatie.blogspot.be/2013 ... g-lpg.html


Bij mij zeggen ze het omgekeerde !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 13:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Soooooo close :D , maar net niet :evil: . Laadindex van de banden was 99 en moest minimaal 104 zijn ofzo, had setje 'keuringsbanden' liggen, maar door de srt remklauwen passen die niet meer :evil: . Volgende week tripje bandenboer om de banden te laten wisselen, wat een tijdverlies die klotekeuring. :evil:

Afbeelding

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 17:37 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
hahahhahah christof en ik maar zeuren omdat ze de opmerking ,geen lpg sticker aanwezig erop plaatsten , ik dacht dat je de hele voortrein had vernieuwd ??

VOLGENDE KEER NAAR DIKSMUIDE GAAN ,veel beter zelfs al vergeleken met ichtegem stukken soepelder


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 18:23 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
Now da is een hele waslijst VO int oog te houden:-/
Va die laadindex:-# zijn ze nog redelijk streng op

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling