tiens, ook ff gekopieerd van goca
Citaat:
Keuring van de gelijkvormigheid van de banden
1. Afmetingen
Banden
De oorspronkelijke afmetingen (voorgeschreven door de constructeur van het voertuig) worden altijd aanvaard. Deze afmetingen worden hernomen in het Proces-Verbaal van Goedkeuring (PVG), het gelijkvormigheidsattest (COC), het instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur.
Voor de lichte bedrijfsvoertuigen wordt een verhoging van maximaal 5 cm ten opzichte van het origineel spoor toegelaten.
5cm, 4%... weten die mannen het zelf nog wel?
ben ook de wet eens gaan napluizen. M1 voertuigen zijn gewone autos (lichte vracht is N1):
Citaat:
Voor de voertuigen van de categorie M1 zijn de hierna volgende regels van toepassing :
de montage van niet-oorspronkelijke velgen en/of banden, leidt niet tot een verhoging van het spoor met meer dan 2 %. Evenwel bedraagt de tolerantie 4 % voor terreinvoertuigen;
het koetswerk bedekt de banden;
er bestaat onder alle omstandigheden een vrije ruimte tussen het loopvlak van de band en de binnenvleugel;
indien de banden niet opgenomen zijn in het PVG komen hun diameters overeen met de initiële waarden met een tolerantie van - 2 % en + 1,5 %.
er staat dus nergens in de wet dat een LV geen andere banden mag hebben. als ze u daarmee afkeuren, vraagt ge maar de wettekst die zegt dat die banden van u niet mogen. enkel een vermelding van terreinvoertuigen en dat is geen LV.
heb ook net iets nieuw gevonden over mijn spatlappen achteraan. die hoeven er niet eens op te zitten voor de wet.
artikel 35 onderaan:
Citaat:
§ 5. De Minister of zijn gemachtigde kan bepaalde voertuigcategorieën waarop het aanbrengen van opspatafschermingssystemen onverenigbaar is met hun gebruiksdoel, vrijstellen van de bepalingen van vorige paragrafen.
De hierna volgende voertuigen zijn sowieso vrijgesteld :
de voertuigen met aandrijving op alle wielen;
de brandweervoertuigen;
...
al mijn wielen zijn aangedraven, dus ik wordt vrijgesteld van spatlappen. das handig, eraf die ondingen