Het is nu zo apr 28, 2024 23:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 19:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Vandaag werd ik gebeld door de garage waar mijn Dodge staat voor keuring naar C rijbewijs (bedrijfsauto meer dan 3500 kg), ik wil hem graag keuren naar trekker, ipv vrachtauto, omdat hier minder eisen aan zitten (spiegels, onderrijbeveilinging, markering, etc).

Hij legde me uit dat de keuring geen enkel probleem was, maar dat de keuring een stuk makkelijker zou gaan als ik een bewijs heb van Dodge dat dit voertuig als trekker gebruikt mag worden.
Kort gezegd: een formulier waar het trekgewicht op vermeld is voor een oplegger, en dus niet alleen voor een aanhanger.

Ik heb hem uitgelegd dat de Dodge al eens gekeurd is geweest met schotelgewicht (hoe kom ik anders aan 6200kg trekgewicht), hij begreep dat prima, maar zei dat ze bij de rdw erg veel waarde hechten aan officiële formulieren.

Heb hierover al contact gezocht met Dodge Amerika, maar zei zeggen me niet te kunnen helpen, omdat ik buiten Amerika woon.

Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand hoe je aan zo'n formulier komt?

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 20:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Misschien via Hans proberen

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 22:13 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
PeerV10 schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand hoe je aan zo'n formulier komt?


De mijne is ook een (vrachtwagen) trekker op kenteken, dit is verzorgd door General Cars and Parts uit Ursem. Ik heb 7250 kg trekgewicht oplegger (elektrisch) geremd op kenteken.

Ik zou even contact opnemen met Coen van General Cars and Parts http://www.generalcarsandparts.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 19:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Gelukt! Na veel googelen vond ik een tabel met alle soorten en maten en dus ook trekgewichten, hierbij staat ook vermeld dat Chrysler boven de 10000 pounds her gebruik van een 5th wheel hitch aanraadt.

http://dodgeram.info/2001/towing-charts.html#2500

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 18:01 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 12, 2010 9:38
Berichten: 37
Woonplaats: uithoorn
PeerV10 schreef:
Gelukt! Na veel googelen vond ik een tabel met alle soorten en maten en dus ook trekgewichten, hierbij staat ook vermeld dat Chrysler boven de 10000 pounds her gebruik van een 5th wheel hitch aanraadt.

http://dodgeram.info/2001/towing-charts.html#2500



Ik hoop dat het lukt ik ben toen die van mij op kenteken kwam bij de rdw ter keuring geweest en deze wilde met geen mogelijkheid mijn trek gewicht op kenteken zetten .

Ik had al die sheets geprint en megenomen en ook een kopie kenteken van een kennis met dezelfde auto .

Er moest een originele tekening met bijbehorende berekening bijzitten volgen s de beste keurmeester :twisted:

Succes !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 21:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
bordewolf schreef:
PeerV10 schreef:
Gelukt! Na veel googelen vond ik een tabel met alle soorten en maten en dus ook trekgewichten, hierbij staat ook vermeld dat Chrysler boven de 10000 pounds her gebruik van een 5th wheel hitch aanraadt.

http://dodgeram.info/2001/towing-charts.html#2500



Ik hoop dat het lukt ik ben toen die van mij op kenteken kwam bij de rdw ter keuring geweest en deze wilde met geen mogelijkheid mijn trek gewicht op kenteken zetten .

Ik had al die sheets geprint en megenomen en ook een kopie kenteken van een kennis met dezelfde auto .

Er moest een originele tekening met bijbehorende berekening bijzitten volgen s de beste keurmeester :twisted:

Succes !


Juist, dit is het eindresultaat.. Keuren als vrachtwagen: no problemo, echter keuren met trekgewicht: drama.. Ze willen niet geloven dat ze deze auto ooit gekeurd hebben met 6270 kilo trekgewicht (autonoom), inclusief de papieren van mij waar notabene op staat dat je boven de 5 ton (uit m'n hoofd) een schotel/rukpukkel in bak moet gebruiken..

Dus: keuren met trekgewicht, ja hoor, maar dan met officiële papieren van zowel Dodge als van de fabrikant van de installatie in de laadbak..

Twijfel nu behoorlijk hard: schotel toch monteren, risico: op kentekenbewijs staat bij trekgewicht oplegger: 0 kilo, andere optie: de hele berg verkopen, trailer, compressor en schotel, en een schamelwagen van een metertje of 10 aanschaffen, maarja: volgens de rdw regeltjes mag ik maar 3500 kilo mechanisch geremd rijden..

Er zit wel een elektrisch reminstallatie in de Dodge, maar kan iemand mij een elektrisch geremde schamelwagen laten zien? Liefst nog betaalbaar..

Vrees toch dat het de optie met de schotel wordt.. Heb alles al liggen, bovendien weegt de oplegger 2200 kilo, dat is dus 4000 kilo laadvermogen (technisch 7800!)..

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 21:48 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Je vergeet 1 goede optie:

Mijn Ford kopen en daar de schotel met luchtreminstallatie op monteren. Heb je 7250 kg trekgewicht op kenteken en je hebt een dikke diesel, ideaal voor het trekken.

Ik ben zelf ook weleens ondeugend, maar met een trailer rondrijden en geen trekgewicht op kenteken hebben zou ik niet doen.

Als je aangehouden wordt bega je een economisch delict en zal de boete heel flink zijn, erger nog: als je betrokken bent bij een aanrijding zal de verzekering dit aangrijpen om niet uit te keren.

Just my two cents.... :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 21:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
dave schreef:
Dat is gvd mooi kut Peer, heb je de hele plurisbende liggen kant en klaar, kan je er niets mee.

Lang leve het land met de vele regeltjes, misschien raar maar waarom ga je niet naar een andere keuringsstation misschien zijn die wel milder gestemd :?


Ik had het niet beter kunnen omschrijven, kutland..

Ben zelf niet bij keuringsstation geweest, heb de truckservice laten bellen, die hebben goed contact met de rdw, hebben vaker bedrijfswagens omgekeurd.. Maar ze willen me naar Lelystad hebben, technische keuring, kortom: dokken, betalen, aftikken, en als je dat niet wil: een vw transporter kopen, net als 12 miljoen andere Nederlanders, en altijd veel teveel trekken met dat hok.

RickyV8 schreef:
Je vergeet 1 goede optie:

Mijn Ford kopen en daar de schotel met luchtreminstallatie op monteren. Heb je 7250 kg trekgewicht op kenteken en je hebt een dikke diesel, ideaal voor het trekken.

Ik ben zelf ook weleens ondeugend, maar met een trailer rondrijden en geen trekgewicht op kenteken hebben zou ik niet doen.

Als je aangehouden wordt bega je een economisch delict en zal de boete heel flink zijn, erger nog: als je betrokken bent bij een aanrijding zal de verzekering dit aangrijpen om niet uit te keren.

Just my two cents.... :wink:


Dat eerste is de beste optie, ga morgen nog even snel een oudejaarslot halen, als ik win is jouw Ford verkocht, deal?

Dat is dus het klotegevoel waar ik nu mee zit, ben niet bang om ermee te rijden, rijdt ook met 40 ton.. Maarja als ze je aan de kant zetten, of ze gaan je controleren na een ongeval (en dat doen ze bij dit soort auto's) dan kan ik m'n fraaie toekomst wel vergeten.. En de rest van m'n leven voor het inkomen van een ander werken..

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 22:06 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Afgesproken Peer :D

Mocht je de loterij niet winnen:

De Ford is ook te leasen en bij overname is betalen in termijnen is ook bespreekbaar.

Wel klote dat het verkrijgen van het trekgewicht zo lastig is.

Succes!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 22:07 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
dave schreef:
Ach Peer laatm toch ouwehoeren, dieje weet ook niet wat hij wilt geloof ik.

Dan weer wel, dan weer niet, sprinter verkocht, sprinter gekocht, sprinter te koop, nou heit tie weer een fransoos als bussie een jumper geloof ik mooie deal van de buurman.

Nog effe en dan komt ie met een trabant naar de snertmeeting.


Beetje leven in de brouwerij Dave :D :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 22:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
dave schreef:
Ach Peer laatm toch ouwehoeren, dieje weet ook niet wat hij wilt geloof ik.

Dan weer wel, dan weer niet, sprinter verkocht, sprinter gekocht, sprinter te koop, nou heit tie weer een fransoos als bussie een jumper geloof ik mooie deal van de buurman.

Nog effe en dan komt ie met een trabant naar de snertmeeting.


Ik zie m er voor aan dave, koopt ie een mooie Ford (al een kunst op zich), koopt er een dilke trailer bij (jammer van die goose), koopt daar een fraaie fifth wheel bij, en vanaf toen ging het mis: stickert z'n ford roze, verkoopt die fifth wheel weer, en zn goose, maar hij herpakt zich: koopt een andere goose, en maakt zn Ford nog mooier (nog knapper, maar goed: bewondering alom) en vanaf daar ging het mis: Gooseneck weer verkocht, Ford te koop, sprinter te koop, andere sprinter, weer te koop..

Laat maar: heb z'n foto gezien in het gezichtsboek: ik hou het op midlife crisis, hoop nog steeds dat hij zich bij elkaar kan rapen en een gruwelijke Dodge dually koopt, vooruit: een Ford mag ook..

RickyV8 schreef:
Afgesproken Peer :D

Mocht je de loterij niet winnen:

De Ford is ook te leasen en bij overname is betalen in termijnen is ook bespreekbaar.

Wel klote dat het verkrijgen van het trekgewicht zo lastig is.

Succes!


Leasen vind ik niet zo'n strak plan op m'n 21ste, bovendien heb ik jouw voorwaarden eerder onder ogen gekregen: ik wil direct rijden wat ik lease ;-) bovendien lease ik dan een Dodge, ha-ha :laughing6:

Heb je die nieuwe sprinter alweer verkocht? Wilde hem vandaag aan m'n baas laten zien, was iets voor ons: blijkt hij al een sprinter gekocht te hebben..! (Een witte, die moet nu dus gespoten worden....)

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 22:21 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Sprinter heb ik nog, heb hem zojuist bij de poetser opgehaald.

Edit: trabant komt er niet :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 22:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Peer,

Ik heb de weg al een keer bewandeld via de RDW kost wel een paar duizend hoor maar dan heb je wel een gewicht op het kenteken.
Heb je topic wel gevolgd maar dacht dat je al een oplegger geremd had maar dit was een een schamel gewicht geremd????
Je kunt gewoon je lucht monteren en dan met een schamel luchtgeremd gaan rijden.


suc6


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 22:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
biglion schreef:
Peer,

Ik heb de weg al een keer bewandeld via de RDW kost wel een paar duizend hoor maar dan heb je wel een gewicht op het kenteken.
Heb je topic wel gevolgd maar dacht dat je al een oplegger geremd had maar dit was een een schamel gewicht geremd????
Je kunt gewoon je lucht monteren en dan met een schamel luchtgeremd gaan rijden.


suc6


Nope, heb een oplegger geremd, nu dus nutteloos..

Schamel luchtgeremd kan wel, maar zijn duur en ik ben geen liefhebber van schamel, vindt een dikke oplegger mooier.. Helaas heeft de rdw daar geen boodschap aan.

Kan het voor veel geld gaan regelen, maar dat is m'n Dodge, op LPG, het niet waard, dan kan ik beter in een dikke cummins investeren, maar dan wordt het een vrachtwagen.

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Afbeelding

Ik rij normaal met dit apparaat, ook een soort amerikaan: spaghetti-mack :mrgreen: mocht het allemaal niks worden ga ik pogen te investeren in zo'n gevaarte, maar dan met een subtiel neusje, daarachter m'n trailertje van 8 meter: wondercombi...

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling