Het is nu di mei 14, 2024 13:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 20:30 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Zoals sommige weten heb ik in Texas een Ford F250 gekocht.

Na wat adviezen van jullie en wat info inwinnen ben ik een tijdje terug tot de conclusie gekomen dat het fiscaal het voordeligste is de auto als "vrachtwagen" (C) te laten keuren en dus op kenteken te zetten.

Naast het financiele verhaal denk ik nu na over het praktische verhaal. Ik weet dat er straks Euro zone's in de steden zijn waar ik straks waarschijnlijk niet in mag (wat ik begrijp zal de wagen een Euro 3 norm krijgen?)

Ook weet ik dat ik vrijstelling in Nederland kan aanvragen voor de Tachograaf.

Hoe zit het als ik met de wagen bijvoorbeeld op vakantie wil door Europa?

Ben je in andere landen wel verplicht een tachograaf te gebruiken, of moet je een rij en rusttijden staatje bijhouden?

Misschien zijn er nog wel meer zaken die ik over het hoofd zie...


Heb al wat rondgezocht op het forum, maar heb nog niet echt een helder beeld.

Alvast bedankt!

Gr. Rick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 18:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 19, 2011 14:59
Berichten: 56
Woonplaats: rijnsburg
Ik vind het moedig van je om eerst een F-250 te kopen en daarna antwoorden
op je vragen te krijgen.
Ik heb zelf een vrachtwagen maar ik word gek van al die milieunormen.
De ene stad wel , de ander weer niet.
Wat denk je ervan als je straks lekker aan het cruisen ben met zo'n 120 km en
je hebt trajectcontrole. Deze snelheid mag met grijskenteken wel, maar met vrachtwagenkenteken
rij je wel 40 km te hard.
Trek je knip maar open.
Ik zou als het even kan lekker op grijskenteken gaan rijden. ( Maar ja, wie ben ik ? )
Succes met de beslissing die je neemt.

_________________
I get my kicks in a Z66


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 20:12 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Mwah moedig... ik zie het niet echt als problemen :D :wink:

Hij komt sowieso op vrachtwagen kenteken, heb geen zin om maandelijks zo'n € 500,- aan bijtelling te betalen.

Aangezien dat mijn inziens het enige grote struikelblok is wat nu getakkeld word (door vrachtwagenkenteken), zijn de overige dingen "details" waar ik langzaam maar zeker een goed beeld van krijg.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 20:34 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Rick, je kan van alles vragen hier, maar op sommige vragen is het beter om hier in het
openbaar geen antwoord op te geven daar ook de "verkeerde" mee lezen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 20:38 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Das ook wel weer waar Willem


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 0:03 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
je hebt een PB

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 19:42 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za nov 19, 2011 20:19
Berichten: 10
Woonplaats: Veghel
Zit zelf in de vrachtwagens, tenminste ik probeer ze iedere dag weer te maken.
Mijn Fordje staat ook op vrachtwagen rijbewijs, heb dit toen zelf gedaan.

Je moet zijverlichting hebben omdat hij langer is dan 6 meter.
knipperlichten in het zijscherm.
Tacho is niet verplicht als je hem alleen gbruikt voor eigen vervoer en niet voor derden. (dus je rijd nooit voor derden :D )
Snelheids begrenzer is verplicht na maart 2001. Moet je gewoon een schakelaar tussen laten zetten.
Bij eerste toelating moeten er lengte borden op zitten.(dubbel zeidige tape en na de keuring er weer af) Bij apk is dit niet meer verplicht.
Reflectoren omdat je lampen geen EEG keurmerk hebben. Achter rode ronde en aan de zijkant oranje. (ook met tape alleen met keuren wel ieder jaar)

Eigenlijk ook een goed gekeurde onderrijbeveiliging achter maar als je daar niets van zecht weten de meeste dat niet. Dit hoeft niet als je hem laat keuren als trekker (Gooseneck erachter) Dit moet wel als je hem laat keuren als open wagen zoals ze dat noemen.

Die van mij is zo gekeurd en als open wagen.

En laat ze hem altijd keuren zonder apk, dus alleen de papieren en niet met apk.

_________________
Ford F-250 7,3dsl 4x4 XLT Lariat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 21:39 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Bedankt voor de info Brand.

Mijn wagen staat bij Coen van General Cars and Parts in Ursem. Bij hem heb ik een gooseneck trailer gekocht, en hij gaat ook de wagen en trailer voorzien van een kenteken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling