Het is nu do maart 28, 2024 20:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 10:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
Iemand een goed adres om een homologatie door te laten doen? De wagen die ik heb is eigenlijk keuringsklaar maar heb geen plaat om hem op te keuren. En ik ben eigenlijk een beetje een leek in de wereld van homologaties. Heb een f150 5.4 met nederlandse papieren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 11:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey,
hier in belgie zijn er verschillende die dat doen , maar wat de prijzen zijn ?????????????????
rene verbiest 0475 46 33 10
renaat bertels 0477 23 07 01
speedshop in stekene ,
groetjes,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 16:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
Bij renaat is ie al geweest, daar heb ik hem moeten weg halen voor een probleem dat zij niet opgelost kregen. Dat is inmiddels opgelost maar krijg geen antwoord meer van renaat. Toen naar verbiest gebeld, die vraagt ongeveer 1200€, maar dat vind ik wat veel aangezien ik zelf al de lpg heb laten keuren, mistlamp gehangen en heel de..... die nodig was. En zij twee waren dan de goeiekoopste. De rest sprak over 1700 tot 2000€.. Heb dan maar zelf een afspraak gemaakt op de keuring. 150€ keuring, 99€ voor het gelijkvormigheids attest en ik geloof 57€ tweedehands keuring..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 16:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
en? is ie er al door?
wat is het resultaat?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 18:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
Kan pas 13 november gaan. Ben benieuwd. Volgens de vriendelijke dame aan de telefoon moest ik een validatie keuring gaan doen en dan een 8 weken wachten op het gelijkvormigheids attest. Afwachten dus..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 18:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
't is ook wel erg moeilijk, dat schrijven hè?
dat ze daar toch 8 weken voor nodig hebben...

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 26, 2017 12:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
BusBart schreef:
't is ook wel erg moeilijk, dat schrijven hè?
dat ze daar toch 8 weken voor nodig hebben...


ja ongelooflijk. 8 weken voor een stempeltje... en dan nog eerst de overschrijving doen van 99€ na die 8 weken, dan sturen ze de papieren pas terug.. is echt een apenland hier..

net hetzelfde als die keuring. "neen meneer u moet een validatie keuring doen, geen homologatie".
ok mevrouw, geen probleem. en wat is daar dan het verschil tussen als ik vragen mag?
"wel meneer, eigenlijk is er weinig verschil, de prijs is hetzelfde en de keuring duurt iets minder lang. het grootste verschil zit in de behandeling in brussel. die duurt een maand tot 2 maanden langer bij een homologatie."

een validatie is toch ook gewoon 1 op 1 overnemen?? dat gaat er bij mij dan al helemaal niet in..

daar valt je dan toch de broek van uit?? in nederland gaat zo'n ding naar de rdw, ze kijken 1 op 1 de technische gegevens na, stellen een individuele goedkeuring op en de dag erna ben je aant het rijden. wat een onzin hier in belgie. achja, zo meteen komt er iemand kijken, als hem de wagen aan staat gaat ie gelijk de deur uit. mijn goesting is ver op om daar nog verder aan te klooien. ben dadelijk 7000€ armer en nog steeds niet aan het rijden. de eerste die me 3500€ geeft mag hem komen ophalen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 26, 2017 12:46 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Nou, helaas ben je niet de enige.
Ik heb in 2005 een F-350 met duitse papieren gekocht, en die staat nu nog te wachten op een Frans kenteken.
Ik heb hem gedurende die tijd wel goed onderhouden, elke maand een tourtje door de omgeving totdat ie goed warm is (tuurlijk door alle donkere weggetjes, zodat oom agent me niet ziet...) zo blijft alles gangbaar.

Maar gelijk heb je, waarheen met die europeesche eenwording!???

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 02, 2017 9:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
Europese éénwording... toch een heel aardig begrip met vele betekenissen denk ik zo. en dan vind ik het raar dat je zo lang moet wachten met een duitser. dat zou veel sneller moeten gaan had ik vernomen. ook niet dus.. ik begrijp niet hoe een wagen goedgekeurd kan zijn om in nederland te mogen rijden, daar bij ook eveneens een goedkeuring krijgt om in elk europees land te mogen rijden, maar niet ingeschreven kan worden in belgie. neen want dat brengt niet genoeg op. eerst een paar keuringen van ettelijke euro's, papiertjes naar brussel sturen waar ze zo veel werk hebben dat een stempel zetten 5 maanden duurt, en dan nog eens eurootjes neerleggen voor die stempel en dat papiertje.. wat een onzin. achja, een les voor de volgende keer.

een vriendin van me kocht een jaar geleden een nederlandse fiat ducato met een opbouw om 2 paarden te mogen vervoeren. zou allemaal vlekkeloos moeten lopen en 14 dagen duren zeiden ze, want ja dat GVA moest maar gewoon van fiat komen en dan een keuringkje en klaar was kees. nou viel dat even zwaar tegen. belgie had nog een trucje in zijn mouw zitten. de fiat was meteen goedgekeurd en in orde, maar die opbouw van achter, dat ging zo maar niet hoor. neen dat moest eerst via een officiele constructeur van laadbakken voor paarden om volledig opgemeten te worden, elk schroefje moest in kaart gebracht en dat moest dan naar brussel om goedgekeurd te worden. LAP, hiermee dus ook al een jaar verder.

ze vinden ALTIJD iets om je aan het lijntje te houden en te laten betalen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 02, 2017 9:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2015 9:05
Berichten: 71
Woonplaats: Maasmechelen
BusBart schreef:
Nou, helaas ben je niet de enige.
Ik heb in 2005 een F-350 met duitse papieren gekocht, en die staat nu nog te wachten op een Frans kenteken.
Ik heb hem gedurende die tijd wel goed onderhouden, elke maand een tourtje door de omgeving totdat ie goed warm is (tuurlijk door alle donkere weggetjes, zodat oom agent me niet ziet...) zo blijft alles gangbaar.

Maar gelijk heb je, waarheen met die europeesche eenwording!???




en trouwens, ik meen ergens gelezen te hebben dat er een wet is in belgie die zegt dat elk voertuig dat ooit ingeschreven is geweest in een lidstaat van de europese unie gewoon in belgie mag ingeschreven worden. hoe kan het dan dat er toch bij iedereen zo een onzin en kastje naar de muur spelletje verkocht word? ik weet nu niet hoe het zit met franse papieren, maar dat lijkt me toch gewoon hetzelfde verhaal? dat is ook een europese lidstaat als ik me niet vergis.

en dan zou ik nog kunnen aan nemen dat ze zeggen dat ze die zware diesels niet op de weg willen, daar zou nog enigzins logica achter zitten (nix tegen een deftige cummins ofzo, heerlijke motoren). en als ik me niet vergis is die 350 ook een diesel? een v10 ofzo? of in elk geval de ram 3500 toch. maar een benzine wagen die veel minder vervuilend is en dan nog op lpi licht wat de uitstoot nog minder maakt en waar nota bene extra taks op betaald word voor de gas,...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 02, 2017 11:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ach,ga onze wegenbelasting maar eens betalen... :D
Maar inderdaad,dan zijn ze hier wel een stuk sneller met de rest. :laughing6:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 03, 2017 12:17 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey tinka,
we hebben nog nooit lpg tax betaald op lichte vracht,
groetjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 03, 2017 12:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
fendt510 schreef:
hey tinka,
we hebben nog nooit lpg tax betaald op lichte vracht,
groetjes


In NL ook niet, enkel moet je hier een bedrijf hebben, anders ben je wel de sjaak.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 03, 2017 14:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Dan heet ik voortaan Sjaak. :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 05, 2017 15:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
cherry red dodge schreef:
Dan heet ik voortaan Sjaak. :D


Sjaak BV misschien opzetten? :laughing6:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling