Het is nu ma mei 13, 2024 15:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG en Chiptuning
BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 18:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 16, 2010 22:00
Berichten: 811
Woonplaats: Ulft
Ik heb een installatie van Vialle LPI na wat kleine dingen in het begin kan ik echt niet zeggen dat de truck op bezine beter rijd dan op gas. Misschien als je het op een testbank zet of echt gaat timen... maar zo op het gevoel nee merk ik geen verschil sterker nog in het begin had ik even het gevoel dat hij wat scherper reageerde... maar dat kan ook tussen de oren zitten. Ik trap hem ook op de staart op gas zou niet weten waarom dat niet kan...

ik ben wel benieuwd hoe het gas reageert als de diablo predator er op staat?!

_________________
Erik
99 GMC Sierra 6"lifted
08 Chevrolet Silverado 2500HD LTZ
10 GMC Sierra
UCTP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG en Chiptuning
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 21:50 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2010 13:00
Berichten: 45
Woonplaats: Middelburg
Sammy11 schreef:
ter info :

Mijn SRT rijd ook op GAS en dit met dubbele verdamper.
Ik heb een SCT tune via Roe Racing (specialist in Viper engines).
Deze staat op tune 100+ octane , komt overeen met octaangehalte van onze lpg.
Ik trap regelmatig het gaspedaal vol in op GAS , maar nooit echt om lang te scheuren.
Wanneer ik bv. aan de lichten ga optrekken tegen een andere auto of wanneer er een iet of wat auto in mn kont komt hangen op de autobaan , knip ik de SRT even over op benzine , maar daar verander ik de tune niet voor , normaal zeggen ze als ik regelmatig omschakel ik beter een tune instel voor 98 octaan , maar dan denk ik , dat ik het ga voelen op gas (vermindering van vermogen).

Bij de huidige tune (100+ octane) moet je al echt de auto kennen om verschil te voelen.
Maar in april dit jaar op de 1/4 mile in Zandvoort moest ik wel 0.5 tot soms bijna 1 seconde inleveren tov benzine.
En dat is redelijk veel op de 1/4 mile strip.

Als binnenkort mijn broer zen Trans Am op punt staat , gaan we samen onze auto's op de testbank zetten in Goes , dan ga ik eens zien wat het verschil is op GAS en BENZINE.


Geef dan ff een brul, is bij mij om de hoek :mrgreen:

_________________
Groeten Ben.

Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 tdi
Binnenkort: Dodge Ram 1500 HEMI


It's not the car you drive,
It's the arm hangin out the window.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG en Chiptuning
BerichtGeplaatst: wo dec 01, 2010 23:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
komt in orde Ben... :D

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling