Sammy11 schreef:
ter info :
Mijn SRT rijd ook op GAS en dit met dubbele verdamper.
Ik heb een SCT tune via Roe Racing (specialist in Viper engines).
Deze staat op tune 100+ octane , komt overeen met octaangehalte van onze lpg.
Ik trap regelmatig het gaspedaal vol in op GAS , maar nooit echt om lang te scheuren.
Wanneer ik bv. aan de lichten ga optrekken tegen een andere auto of wanneer er een iet of wat auto in mn kont komt hangen op de autobaan , knip ik de SRT even over op benzine , maar daar verander ik de tune niet voor , normaal zeggen ze als ik regelmatig omschakel ik beter een tune instel voor 98 octaan , maar dan denk ik , dat ik het ga voelen op gas (vermindering van vermogen).
Bij de huidige tune (100+ octane) moet je al echt de auto kennen om verschil te voelen.
Maar in april dit jaar op de 1/4 mile in Zandvoort moest ik wel 0.5 tot soms bijna 1 seconde inleveren tov benzine.
En dat is redelijk veel op de 1/4 mile strip.
Als binnenkort mijn broer zen Trans Am op punt staat , gaan we samen onze auto's op de testbank zetten in Goes , dan ga ik eens zien wat het verschil is op GAS en BENZINE.
Geef dan ff een brul, is bij mij om de hoek