Het is nu ma mei 06, 2024 16:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 19:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 20:32
Berichten: 403
Woonplaats: Breskens
Ik zou voor een vsi van prins gaan .
heb ik ook laten leggen en deze koste mij incl laatste nieuwe smeersysteem via de computer 2750 euro excl btw .
Kwaliteit betaal je uiteindelijk toch,is het niet nu merk je het wel na een paar jaar als de mankementen komen.
landi is goed maar eingelijk niet echt geschikt voor een dodge ,de service van prins en mogelijkheden zijn stukken beter vind ik persoonlijk.
dat maakt wellicht het prijsverschil tot een minimum.
ook onderdelen zijn evt altijd en overal te krijgen.

hemiram schreef:
klopt roel :!: :!: ik heb er nu 2 jaar landi in liggen en ik moet zeggen dat het in het begin niet altijd even soepel ging :!: ik heb er onder tussen wat nieuweren softwear in en das nu helemaal in orden . ik heb een keer een injector kapot gehad (garantie). ik weet dat prince ook zijn kwaaltjes heeft en ook een stuk duurder is . nu zou ik wel weer voor landi kiesen denk ik hangt een beetje van de kosten af ,maar een jaar of wat terug niet :!: :D ik heb het een kennis van mij met een 2007 ook gewoon aangeraden en die is er ook goed over tevreden . kompleten instalatie voor 2600 in de btw daar heb je geen prins voor :!: ik denk dat er steeds minder problemen zijn met lpi of vsi omdat ze de softwear gewoon voort op orden hebben :!:

_________________
Erwin
2006 Ford F150 Lariat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 20:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Heb mijn ideeen over gas maar wil niet negatief doen, gewoon rekenen.

dit gewoon uitrekenen:
Kosten Gas inbouw ?
Verschil in wegen Belasting als je particilier bent
prijs verschil tussen benzine en gas
evt. problemen en bezoek aan de gasboer

Rij zelf een diesel, een kennis van mij heeft een Avalanche we hebben samen een jaar gelden uitgerekend wat het zou besparen.
We rekenden op basis van de ondernemer dus ex btw,
kosten gasinbouw
prijsverschil tussen benzine en gas
evt meer onderhoud en kleine storingen, had een 2005 gehad op gas en dit was niet probleemloos geweest
reed veel kleine stukjes en dan schakelde de auto vaak niet over op gas.

We kwamen tot de conclusie dat hij na 60 dkm pas zijn gasinstalatie had weerverdient, maar omdat hij ze toch weer wegdoet na 3 jaar en dan 40 dkm gereden heeft is er geen gas meer ingekomen.

graag jullie als ervaring als gebruikers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 21:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
ik heb in 3 jaar tijd 85000mijl gereden, da is +/- 136000km,is 45000 per jaar, mijn gasinstalatie heeft gekost ]€ 1950 incl btw, mijn auto loopt ondeveer 1op 4,5
da is 10000 liter gas Pjaar gas kost +/- 80 cent = € 8000,-
en op benzine ietsje zuiniger zeg maar 1 op6 ??? (haalt ie nooit)
= 7500 liter benzine +/- 1,55 = €11.650 een verschil van ruim 3600 per jaar ,
dus ik had er mijn instalatie al in 6 maanden uit
maar als je bijna 2,5 of 3000 voor een instalatie moet betalen , tja dan denk ik dat jullie allemaal lichtelijk teveel betaald hebbe, ik heb nog niet één storing of mankement in mijn instalatie gehad
heb alleen een keer zo'n filter laten vernieuwen en een keer laten afstellen in het begin

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 1:01 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 0:13
Berichten: 2
Woonplaats: Barendrecht
Ze gaan in mijn nieuwe Dodge Ram Hemi 2011 een prins gasinstallatie inbouwen, ik hoop dat dit een goeie is.
zie http://www.prinsautogas.com/nl/markten/ ... agens.html
Prins is het eerste bedrijf dat een sequentieel LPG injectiesysteem voor personenwagens op de markt heeft gebracht. Dit oorspronkelijke ontwerp is door de jaren heen ontwikkeld tot een geavanceerd “master-slave” systeem wat perfect samenwerkt met het benzine motormanagement systeem, waardoor er een perfecte overgang mogelijk is van het rijden op benzine naar het rijden op LPG.

Het nieuwe Prins VSI systeem is zodanig ontwikkeld dat het, met vervanging van maar een aantal componenten, voor zowel LPG als CNG applicaties gebruikt kan worden. Het VSI systeem heeft de volgende voordelen:

• Er is maar één computer nodig voor de aansturing van motoren tot en met 10 cilinders
• Voertuigen met een cilinderinhoud van 700cc tot 6.0 liter kunnen gebruik maken van één en dezelfde verdamper
• Zeer goede emissie resultaten

De brandstoffen LPG en CNG zijn nagenoeg in elk land verkrijgbaar voor minder dan de helft van de prijs van ongelode benzine. Hierdoor worden de transportkosten van zowel particuliere berijders als bijvoorbeeld wagenparkbeheerders drastisch verminderd. De kosten van een retrofit installatie kunnen in de meeste gevallen binnen 18 maanden of zelfs, in geval van overheidssubsidies op belastingvoordeel,veel sneller worden terugverdiend.

_________________
Al is je pad nog zo duister, er zijn altijd lichtpuntjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2011 23:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Zijn er ook ervaringen met de BRC installaties?

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling