Het is nu ma apr 29, 2024 5:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 17:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Hallo iedereen,

Misschien kunnen jullie me helpen? Sinds een tijdje terug rijd mijn avalanche niet lekker op LPG ik heb het systeem van vialle. Nu is mijn auto sinds gisteren bij de gas inbouw. En werd er net gebeld dat ze het niet voor elkaar krijgen omdat mijn auto een CAI van K&N heeft. Hij heeft het een paar weken wel goed gedaan!

Het probleem dat ik heb met rijden op gas is dat het lijkt alsof de gas druk te laag word naarmate de toeren hoger worden. En daardoor zelfs lang moet wachten totdat de motor genoeg druk levert zodat ie overschakeld. Bijvoorbeeld als ik volgas geef vanaf 0. Dan zit ik zo op de 5000 toeren en duurt het super lang voordat ik 5500 zit zodat de bak overschakeld. Ook gaat hoor ik net voor het schakelen een harde klap.

Als ik rustig rij zeg 50km/u en dan kickdown doe dat houd de auto onwijs in en dan pas geeft hij gas. Maar hij houd zo in dat je zowat een whiplash er aan over houd :?

Nu lijkt mij het verhaal dat het ineens door mijn lucht intake komt nogal onzin.

Wat denken jullie? Kunnen ze het niet vinden en zijn ze het zat?
Of is er iets anders aan de hand?

Hoop dat jullie iets weten voor mij :oops:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 17:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
open luchtfilter heb je niet echt veel aan , buiten het geluid.
maar ik denk dat dit niet het probleem kan zijn bij jou gasinstallatie.

mijn probleem hebben ze bij AGS in Olen opgelost , ga daar eens aanbellen.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 17:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Sammy11 schreef:
open luchtfilter heb je niet echt veel aan , buiten het geluid.
maar ik denk dat dit niet het probleem kan zijn bij jou gasinstallatie.

mijn probleem hebben ze bij AGS in Olen opgelost , ga daar eens aanbellen.


Bedankt voor de info! Zal eens kijken wat ze te zeggen hebben zodra me inbouwer terug belt. De baas was namelijk niet aanwezig. Maar dan zal ik inderdaad AGS eens aanschieten.

Ik heb het openlucht filter ook voor het geluid in combinatie met de betere gas response. De stock filter was nogal erg beperkt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 17:36 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 20:08
Berichten: 1422
Woonplaats: Boskoop
Tim, ze moeten dit toch oplossen, want je hebt toch garantie :?: :shock:

_________________
Chris


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 17:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 13:12
Berichten: 126
Woonplaats: Simpelveld (limburg)
LPG: bij Amerikanen zéér specialistisch!

Lpg inbouw en motoraanpassing aan Chevrolet Avalanche, Silverado en Escalade is specialistisch werk. De klepzittingen moeten van het juiste type zijn om lang en probleemloos van het LPG-voordeel te kunnen genieten.
lpg_ombouw

Daarvan worden de klepzittingen aangepast met klepzittingen die geschikt zijn voor LPG.



Zeer snel kunnen we de klepzittingen aanpassen omdat dat daarvoor een ruilsysteem is ontwikkeld. Eén set koppen wordt "ingeleverd", en een identieke volledig nieuwe koppenset wordt gebruikt. Zo kunnen we binnen 5 werkdagen een complete LPG-installatie realiseren.

Een ander voorbeeld: 2 gereviseerde kopsets (2x4 cilinders) van een Avalanche uit 2005 die al na 55000 km (!) ingesleten klepzittingen had.

Niet alleen de zittingen maar ook alle kleppen (32 stuks) worden gereviseerd bij gebruikte auto's. Bedenk dat een goede revisie al snel rond € 3000,- ex btw kan kosten. Voorkomen is beter dan genezen, dus we passen in alle Chevrolet Avalanches, Silverado's en Cadillac Escalades de klepzittingen in het begin al aan en geven dan ook de unieke 100.000km/3jaar garantie hierop. Dat betekent niet dan u direkt na de 100.000km problemen zou krijgen, maar wij vinden dat een redelijk aantal kilometers.
Van de nieuwe modellen is nog geen enkele auto teruggekomen voor dit probleem.

Dat is toch een goed teken?

http://www.dickerschutz.com/

Kijk ff op de site of bel

Ik heb zeer goede ervaringen met deze firma.

Groetjes Carlos

_________________
GM Avalanche 2009 5.3 LTZ
Honda CBR 1000 RR 2006
Kawasaki Z 750 2008
Suzuki Vstrom 650 2005


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 17:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Ja dat moeten ze naar mijn mening ook.

Maar er werd gebeld naar mijn vader dat hij de auto maar moest ophalen want het lag aan de K&N en niet aan hun. Dus mijn vader behoorlijk boos geworden. Ze zouden hem bellen als de auto klaar zou zijn i.v.m plannen van het ophalen. Maar de eigenaar was niet aanwezig dus daar wachten we nu op.

Dus ik dacht ik vraag het even hier rond of iemand hier ooit van gehoord heeft.

Maar het word beetje het gevoel van als je in de aanschaf zit kan de hele wereld :wink: En nu ineens zou het aan dingen liggen die mij onmogelijk lijken. Persoonlijk denk ik dat ze een fout hebben gemaakt met de motor. Dat ze dachten dat het een 5.3 was i.p.v de 6.0L toen ze het systeem hebben ingebouwd en mischien met minimale marges van het vialle systeem aan de praat hebben gekregen. Maar dat het na het inrijden toch niet is blijven doen.

Als je rond kijkt worden de auto's boven de 350 pk meestal allemaal met Prins ingebouwd en niet het systeem van vialle. Ook de srt-8 van m'n vader loopt nu super op gas. En die vraagt veel meer gas dan de 6.0L Vortec.

Maar je zou verwachten dat hun de expert zijn op dit gebied ( ik zelf bouw niet dagelijks gas in :wink: ) Maar vond het een raar verhaal. Dus vandaar mijn vraag.

@ Carlos. Ik heb inderdaad ook een kleppen smering van flashlube erop zitten tegen inbranden. Maar aangezien mijn motor ook op E85 zou lopen zijn alle klepzittingen al sterker en betere bestand tegen hogere temperaturen. Maar bedankt voor je info! Kan ze als ik hier niet verder kom in ieder geval bellen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 19:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 28, 2009 12:54
Berichten: 501
Woonplaats: maasbree
de nieuwe modellen hoeven ook geen aanpassing van de kleppen, deze motoren zijn geschikt voor E85 wat net zo schraal is en net zo heet word als op LPG!! zitten al harde zittingen en kleppen in vanaf fabriek.

en dat slecht reageren op het gas zit hoogstwaarschijnlijk in de egr,ff uit laten lezen.
zeker omdat hij goed heeft gelopen met je C.A.I.

groetjes Jesse

_________________
JESSE

2004 rumble bee
solar yellow
5.7 liter hemi magnum

THERE"S NO SUBSTITUDE FOR CUBIC INCHES!!!!!!


Laatst bijgewerkt door mighty mopar op wo feb 24, 2010 19:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 19:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
vuurblad schreef:
Niet alleen de zittingen maar ook alle kleppen (32 stuks) worden gereviseerd bij gebruikte auto's.


waar zitten die andere 16 kleppen verstopt :?:

ik heb hier http://www.gminsidenews.com/index.php?page=Engine_Guide zitten speuren maar ik kan ze niet vinden. :dontknow: :dontknow:

Hij houdt in ieder geval het revisiebedrijfje ook lekker gaande.
Gewoon rijden met die handel en als hij slechter gaat lopen de koprevisie uitvoeren. De ene rijdt in 50.000km het zaakje kapot en de andere zet er 300.000 km op zonder problemen.

Solid: de vorige eigenaar van mijn Chevy heeft nu een GMC sierra 6.2 Denali op Vialle rijden en zover ik weet naar tevredenheid dus het systeem zou het moeten kunnen. Misschien toch echt die CAI.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 21:02 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
vialle werkt toch met vloeibaar gas :!: ,hebben een pomp in de gastank als ik me niet vergis ,zou die pomp meschien te weinig leveren :dontknow: en dat gelul hier boven over die kleppen en zittingen daar zou ik me dus ook niks van aan trekken . ik heb een dodge gehad van 99 en heb daar 130.000 klm me gereden op lpg ,en ik heb er toen de koppen af gepakt en je kon nog niet een zien dat de kleppen dieper lagen :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 1:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 28, 2009 12:54
Berichten: 501
Woonplaats: maasbree
yep en ik een chevy c1500 van 96 35000 km toen ik hem kocht,gas ingebouwd en verkocht bij 300.000km nooit los geweest en lopen als een zonnetje!!

_________________
JESSE

2004 rumble bee
solar yellow
5.7 liter hemi magnum

THERE"S NO SUBSTITUDE FOR CUBIC INCHES!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 10:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Bedankt iedereen voor de tips!

Er zou vandaag contact zijn van hoe en wat. Dus ik zal het jullie laten weten!

Zelf heb ik ook het gevoel dat de pomp niet goed genoeg werkt. Mischien dat ze een te kleine pomp hebben gemonteerd. Maar ik zal het voor leggen aan ze Misschien niet aan gedacht :wink:

Maar ik post hier zodra ik wat weet!

Heel erg bedankt allemaal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 11:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
en probleem inmiddels opgelost?

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 19:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Hennie schreef:
en probleem inmiddels opgelost?

Hennie


Hallo Hennie en de rest!

Sorry maar ik heb inderdaad vorige week vrijdag na hoop gezeur me truck weer terug. Na wat heen en weer gebel op donderdag werd ik vrijdag ochtend gebeld. Met de vraag wat de problemen precies waren. Daar een heel verhaal gehad met de beste man waarin naar voren kwam dat ze er nu grotere injecotren in hebben geplaatst. De pomp in de tank was inorde maar ze hebben de druk opgevoerd. En of ik alsjeblieft met de truck wilde gaan rijden want hij wist het nu echt niet meer.

Ik heb hem nu een week en heb deze week met hoop gekloot 2x een tik gehoord met terug schakelen. Voor de rest rijd de truck nu perfect! Nog even afklopen en moet nog ff kijken als het weer warmer word hoe hij dan loopt. Maar het gaat tot nu toe prima! Ook lijkt het of de truck zuiniger is geworden. Want op de Dice rij ik nu bijna steeds 15 of 16l op 100km als ik constate snelheid rij. Normaal was dit 17 of 18L. Maar ik zal het even in de gaten houden en mijn bevindingen hier posten!

Mochten jullie vragen hebben stel ze gerust!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling