Het is nu wo mei 22, 2024 6:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 15:48 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ben vandaag eens gestopt bij de Gasboer van mij in Sittard even gaan buurten, en heb hem eens gevraagt hoe dat zat
met die SRT10 waar hij gas inbouwd of daar ook problemen bij waren i.v.m. stotteren en volgas vermogen.
Hij deed bij de SRT10 altijd 2 verdampers in bouwen en bij veel duitsers 3 verdampers :shock: omdat die vaak lang boven de 200 km reden. :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 16:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
T-Bob schreef:
Ben vandaag eens gestopt bij de Gasboer van mij in Sittard even gaan buurten, en heb hem eens gevraagt hoe dat zat
met die SRT10 waar hij gas inbouwd of daar ook problemen bij waren i.v.m. stotteren en volgas vermogen.
Hij deed bij de SRT10 altijd 2 verdampers in bouwen en bij veel duitsers 3 verdampers :shock: omdat die vaak lang boven de 200 km reden. :wink:



sammy heeft 2 verdampers en grotere capaciteit injectoren sjeng. ik heb 1 verdamper, kleinere capaciteit injectoren en geen probleem. misschien dat ik wel een probleem heb als ik langdurig hoge snelheden rijd, maar ja, hoe vaak gebeurt dat hier in de buurt nou? als ik 160 rijd ram ik gegarandeerd op de achterkant van een file voor ik 15 minuten verder ben ... :mrgreen:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 17:45 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
HanSRT-10 schreef:
T-Bob schreef:
Ben vandaag eens gestopt bij de Gasboer van mij in Sittard even gaan buurten, en heb hem eens gevraagt hoe dat zat
met die SRT10 waar hij gas inbouwd of daar ook problemen bij waren i.v.m. stotteren en volgas vermogen.
Hij deed bij de SRT10 altijd 2 verdampers in bouwen en bij veel duitsers 3 verdampers :shock: omdat die vaak lang boven de 200 km reden. :wink:



sammy heeft 2 verdampers en grotere capaciteit injectoren sjeng. ik heb 1 verdamper, kleinere capaciteit injectoren en geen probleem. misschien dat ik wel een probleem heb als ik langdurig hoge snelheden rijd, maar ja, hoe vaak gebeurt dat hier in de buurt nou? als ik 160 rijd ram ik gegarandeerd op de achterkant van een file voor ik 15 minuten verder ben ... :mrgreen:



Weet Ik Hans heb hem dat gevraagt voor de srt mannen wat hardt willen rijden bv in duitsland, want daar kan dat nog :lol: Dus 3 verdampers voor GAS en geen NAF :lol:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 21:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
:thumbup: sjeng - kom daar te weinig dus ik doe het gewoon met 1 gasfabriekje

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 1:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
3 verdampers ?
je heb toch maar 2 banken om gas naar te sturen... :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 14:13 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Sammy11 schreef:
3 verdampers ?
je heb toch maar 2 banken om gas naar te sturen... :?


Ik dacht dat er 4 banken waren in een V8?
- 2 aan de motor (links/rechts)
- 2 in de cabine (voor- en achterbank)
:twisted:

Naar die laatste 2 zou ik nu wel geen gas gaan sturen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2009 9:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Korte update:
Zaterdag met mijn installateur naar zijn invoerder gereden, daar hebben we vermoedelijk het probleem gevonden en opgelost.
Na een testrit met de computer eraan bleek dat de druk van de LPG te laag zakte (van 2.5 naar 1.7 bar) om nog voldoende gas te kunnen leveren.

Daar kwam nogeens bij de de drempelwaarde van de gasdruk te laag was ingesteld (1.4 bar), waardoor de LPG computer geen fout gaf, anders had deze een foutcode aangegeven en was het probleem wellicht eerder gevonden.

Na de verdamper vervangen te hebben leek het opgelost te zijn.
Ik zeg 'leek het opgelost te zijn' omdat ik vooraleer dit probleem definitief af te schrijven toch nog graag zou wachten tot het nog eens echt koud is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2009 15:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
vyruz schreef:
Korte update:
Zaterdag met mijn installateur naar zijn invoerder gereden, daar hebben we vermoedelijk het probleem gevonden en opgelost.
Na een testrit met de computer eraan bleek dat de druk van de LPG te laag zakte (van 2.5 naar 1.7 bar) om nog voldoende gas te kunnen leveren.

Daar kwam nogeens bij de de drempelwaarde van de gasdruk te laag was ingesteld (1.4 bar), waardoor de LPG computer geen fout gaf, anders had deze een foutcode aangegeven en was het probleem wellicht eerder gevonden.

Na de verdamper vervangen te hebben leek het opgelost te zijn.
Ik zeg 'leek het opgelost te zijn' omdat ik vooraleer dit probleem definitief af te schrijven toch nog graag zou wachten tot het nog eens echt koud is.

Dan wachten we nu allebei op koud weer (met voldoende grip).
Mijn Dodge liep vorige week tijdens het proefrijden perfect terwijl een monteur met z'n laptop de lpg computer aan het monitoren was. (11 graden met volle lpg tank)

Heb hem helemaal afgetrapt met wel 10 volgas runs van 0 tot 150km/h (tot de 2de versnelling in de begrenzer) met geen enkel hikje en alleen een monteur die melde dat de tank zo leeg zou zijn met een grote smile op z'n smoel :D
Was genoeg marge over om nog meer LPG te kunnen leveren en het mengsel verhouding was tot 5800 rpm perfect. Zijn theorie was dat de lpg in de aanvoerleiding vanaf de tank misschien niet snelgenoeg op snelheid kwam zodra de lpg druk lager was door koud weer en er van rustig rijden er ineens naar plankgas werd gegaan. Dat zou bij mij tevens verklaren waarom het alleen in de eerste versnelling op treed.

Wordt er wel een beetje simpel van aangezien de LPG tank nu bijna leeg is en ik nog steeds bij elke gelegenheid die ik krijg plankgas op LPG optrek zonder een enkel hikje.(wat die theorie weer ontkracht).

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 10:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
pff...

Vanmorgen was het 8 graden, en hij had het weer.
Weliswaar in mindere mate, maar volledig opgelost is het dus niet.
Waarschijnlijk was het zaterdag dus gewoon te warm (15 graden) om te kijken of het volledig opgelost was of niet.

Heb een mailtje naar de LPG boer gestuurd met de vraag of we niet beter konden wachten tot het echt koud werd (5-0 graden), en er dan nog eens naar kijken, als hij het dan niet meer doet kan ik met zekerheid zeggen of het opgelost is of niet.

Ik hou jullie op de hoogte!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 23:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 13, 2009 23:00
Berichten: 237
Woonplaats: Marke
Mijn dodge ram had ook een probleem tussen de 70 en 120km/u, schudden en beven.
Na nieuwe bougies deed hij het nog.
Gisteren nieuwe gas injectoren laten steken, probleem is opgelost.
Alleen het probleem lampje lichte terug op na een 40tal km.

_________________
Johan

Afbeelding Afbeelding

Hey my vegetarian friends, just a reminder that my food poops on your food... Enjoy that salad!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 2:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 13:13
Berichten: 97
Heb hem helemaal afgetrapt met wel 10 volgas runs van 0 tot 150km/h (tot de 2de versnelling in de begrenzer) met geen enkel hikje en alleen een monteur die melde dat de tank zo leeg zou zijn met een grote smile op z'n smoel :D

:shock: :shock: Zal de bak en ander aandrijfcomponenten wel fijn vinden 10x vanaf 0 km/h plankgas vertrekken :shock: :shock:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 7:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Wild Bill schreef:
Mijn dodge ram had ook een probleem tussen de 70 en 120km/u, schudden en beven.
Na nieuwe bougies deed hij het nog.
Gisteren nieuwe gas injectoren laten steken, probleem is opgelost.
Alleen het probleem lampje lichte terug op na een 40tal km.

Dit komt waarschijnlijk van de sensors op uw catalysatoren.
3 koude starts en het lampje zou terug uit moeten zijn ;)

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 16:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Wild Bill schreef:
Mijn dodge ram had ook een probleem tussen de 70 en 120km/u, schudden en beven.
Na nieuwe bougies deed hij het nog.
Gisteren nieuwe gas injectoren laten steken, probleem is opgelost.


Ik "had" dit probleem ook + bij stationair draaien ook schudden.
Andere kleinere injectoren laten steken en probleem was blijkbaar opgelost.
Tot we de computer eraan hingen...alles totaal verstoord , de ene kant kreeg teveel gas , de andere kant te weinig enz...
Dus... terug mijn bruine injectoren erop en verder zoeken.

Vanmorgen bij de gasboer alle bedrading nagekeken en ja hoor , blijkbaar was er maar 1 injector/cylinder juist aangesloten.
Volgens de bundel papieren en schema's die de gasboer had was alles juist aangesloten , maar volgens de schema's van Prins online klopte het van geen kanten.
Alles terug opengelegd en juist aangesloten en nu loopt de truck eindelijk als een zonnetje op GAS.
Dit allemaal na +-7 maanden zoeken... :shock:

Nu ga ik een tweetal weken proefrijden en natuurlijk hopen dat alles nu in orde is qua verbruik , foutcodes en het rijden zelf natuurlijk , maar mn eerste bevindingen zijn al positief. Ik voel ook geen verschil meer met gas rijden en benzine rijden.

Keep my fingers crossed... :|

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 16:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
tja gas rijden is mooi en goedkoop
maar als je dit allemaal hier leest pffff :?

Ik rij voorlopig nog op benzine (18.3 op 100 km)
hoop dit zolang mogelijk te houden

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 16:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
Sammy11 schreef:
Wild Bill schreef:
Mijn dodge ram had ook een probleem tussen de 70 en 120km/u, schudden en beven.
Na nieuwe bougies deed hij het nog.
Gisteren nieuwe gas injectoren laten steken, probleem is opgelost.


Ik "had" dit probleem ook + bij stationair draaien ook schudden.
Andere kleinere injectoren laten steken en probleem was blijkbaar opgelost.
Tot we de computer eraan hingen...alles totaal verstoord , de ene kant kreeg teveel gas , de andere kant te weinig enz...
Dus... terug mijn bruine injectoren erop en verder zoeken.

Vanmorgen bij de gasboer alle bedrading nagekeken en ja hoor , blijkbaar was er maar 1 injector/cylinder juist aangesloten.
Volgens de bundel papieren en schema's die de gasboer had was alles juist aangesloten , maar volgens de schema's van Prins online klopte het van geen kanten.
Alles terug opengelegd en juist aangesloten en nu loopt de truck eindelijk als een zonnetje op GAS.
Dit allemaal na +-7 maanden zoeken... :shock:

Nu ga ik een tweetal weken proefrijden en natuurlijk hopen dat alles nu in orde is qua verbruik , foutcodes en het rijden zelf natuurlijk , maar mn eerste bevindingen zijn al positief. Ik voel ook geen verschil meer met gas rijden en benzine rijden.

Keep my fingers crossed... :|


Sammy wat verbruikt een srt nou werkelijk op benzine??

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling