Het is nu za apr 27, 2024 17:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 15:58 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Maar goed dat ik in de MyGig een tracklog gestart was toen ik hem dinsdag achterliet (je weet maar nooit ), dus ik ff die tracklog gaan ontleden.


En hoe doe je dat ?
En hoe doe ik dat aflezen ?

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 16:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
op je kaartschermpje staat daar een knop voor, is een knop met een stippelijntje dat van 1 punt naar een 2de punt loopt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 17:52 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
T-Bob schreef:
Maar goed dat ik in de MyGig een tracklog gestart was toen ik hem dinsdag achterliet (je weet maar nooit ), dus ik ff die tracklog gaan ontleden.


En hoe doe je dat ?
En hoe doe ik dat aflezen ?


vyruz schreef:
op je kaartschermpje staat daar een knop voor, is een knop met een stippelijntje dat van 1 punt naar een 2de punt loopt.


En moet je hem daarmee instellen van tevoren of daarmee aflezen? :?:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 16:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Wat een klote verhaal zeg! Vooral van dat eind ermee rijden ook! Dat is inderdaad niet normaal en dan ook nog je auto met lege tank terug zetten! Wat een hufters :evil:

Volgens mij klinkt het als een beetje als een afpoeier verhaal. Netzoals het bij mij ineens aan mijn lucht intake zou liggen.

Ik ben totaal niet scheikundig aangelegt en heb maar 2 jaar natuur scheikunde gehad op midelbare school maar dit is wat mij lijkt :wink:

Een vluchtige stof zoals LPG word koud doordat het juist ontsnapt uit druk. Dus zoals je bij tanken even die vries aanslag hebt op de tank mond. Omdat het onder druk staat en dan terug komt naar normale druk. Je injector die spuit het gas in een warmere omgeving dan normale temperatuur dus de injecotr zou al warm moeten zijn. En hij blijft onderdruk totdat hij het gas loslaat in de cilinder. Dus waarneer kan de injector zo koud worden zodat hij niet meer werkt.

En dan zou LPG ineens vloeibaar worden door de kou. I.p.v zo ver ik weet kou juist een bijverschijnsel is en niet omdat het kouder word dat het vloeibaar is.

http://www.drievorm.nl/installaties.html

En dan lees ik c. Wanneer LPG in gasvorm vrij uit de tank kan stromen, zal direct een spontane verdamping plaatsvinden. Daar deze zeer sneI plaatsvindt en er onvoldoende warmte aan de tank wordt toegevoerd, daalt de temperatuur in de tank, zodat de verdamping afneemt. Hierdoor kan de dampdruk zo laag worden, dat aangesloten apparatuur niet meer werkt.

Of bedoelen ze juis dat je systeem zo koud word dat de injectors geen genoeg druk hebben? Zouden ze dan de druk niet moeten opvoeren?

Ik heb geen idee of mijn stelling juist is. Maar als iemand het beter weet geef dan graag feedback! :D ik wil hier wel meer over leren ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 13:07 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Weet niet of ik dit al gemeld had, maar omdat ik het hele verhaal van de schade etc naar mijn verzekeraar had doorgestuurd, was deze nu ook op de hoogte van het aanslepende LPG probleem.
Blijkbaar had ik hun daar al veel vroeger van op de hoogte moeten brengen, want zij hebben nu een ingenieur aangesteld om te documenteren wat de problemen met het LPG systeem zijn zodanig dat hij de installateur van de LPG installatie in gebreke kan stellen.
Ben dus zaterdag samen met die ingenieur naar een LPG garage (weliswaar een niet-Prins garage) geweest, en hebben daar met z'n 3'en het probleem ff geanalyseerd. De garagist van die garage kwam na het horen van mijn verhaal al snel tot de conclusie dat 1 verdamper in slechte omstandigheden (koud weer) niet meer voldoende gas aan de motor kon leveren. Er was dus ook maar 1 oplossing te bedenken namelijk dat er een 2de verdamper moest bijgeplaatst worden.

De ingenieur heeft van alles notities genomen en ging nu met mijn installateur contact opnemen om zijn bevindingen door te geven. Hij zal dan verplicht worden om kostenloos een 2de verdamper bij te plaatsen.

Dit noem ik nu eens een goede gang van zaken, thumbs up voor KBC verzekeringen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 13:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
En nu maar hopen dat het dan eindelijk opgelost is daarmee :? :wink:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 13:12 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 07, 2008 19:29
Berichten: 3032
Woonplaats: Merksem(Prov. Antwerpen) Belgie
Mooi nieuws hopelijk is het probleem daar mee opgelost :thumbleft:

_________________
Dodge Ram SRT 10 Quad Cab Juli 2005
VERKOCHT


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 15:57 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
vyruz schreef:
Weet niet of ik dit al gemeld had, maar omdat ik het hele verhaal van de schade etc naar mijn verzekeraar had doorgestuurd, was deze nu ook op de hoogte van het aanslepende LPG probleem.
Blijkbaar had ik hun daar al veel vroeger van op de hoogte moeten brengen, want zij hebben nu een ingenieur aangesteld om te documenteren wat de problemen met het LPG systeem zijn zodanig dat hij de installateur van de LPG installatie in gebreke kan stellen.
Ben dus zaterdag samen met die ingenieur naar een LPG garage (weliswaar een niet-Prins garage) geweest, en hebben daar met z'n 3'en het probleem ff geanalyseerd. De garagist van die garage kwam na het horen van mijn verhaal al snel tot de conclusie dat 1 verdamper in slechte omstandigheden (koud weer) niet meer voldoende gas aan de motor kon leveren. Er was dus ook maar 1 oplossing te bedenken namelijk dat er een 2de verdamper moest bijgeplaatst worden.

De ingenieur heeft van alles notities genomen en ging nu met mijn installateur contact opnemen om zijn bevindingen door te geven. Hij zal dan verplicht worden om kostenloos een 2de verdamper bij te plaatsen.

Dit noem ik nu eens een goede gang van zaken, thumbs up voor KBC verzekeringen!




mooi als het nu dan eens opgelost gaat worden :!: :!: maar als ik jou was bleef ik er wel bij :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 11:28 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di sep 29, 2009 11:06
Berichten: 8
Hallo Iedereen,

Ik lees hier vanalles over prins LPG waar ik eerder mee geconfronterd werd, mijn installatie werde geplaatst bij de invoerder hier in Belgiê, maar al snel bleek mijn zware voet een probleem, inhouden, veel verbruiken, de automaat reageerde niet zoals het moest enz enz enz, ben dan een aantal maal terug gegaan, en ze staken het op mij dat ik meer op de gaspedaal duwde voor het verbruik, en de druk val is niet te vermijden eerst door het weer, dan door de tank die er niet voor ontworpen was, zogezegd natuurlijk.

na een aantal maal niet deftig geholpen te worden ben ik via via bij een officiele prins installateur gegaan in Essen bij Classic car company (Guy) die het voor mij heeft uitgezocht, bleek dat tussen de 4000 en 4500tr/min de druk gewoon weg viel, eerst dachten we aan een te dunne leiding van de tank naar de verdamper maar na enige tests bleek gewoon het debiet van de verdamper niet voldoende te zijn, dus een tweede verdamper werd geînstalleerd.

Daar na ben ik wat gaan uitzoeken wat de verschillen zijn tussen LPG en benzine, en het voornaamste is het octaan gehalte die op LPG in het beste geval 106 octaan is, daarom is mijn wagen nu geherprogrammeerd op zijn voorontsteking naar 98 octaan om dan toch ook nog op benzine te kunnen rijden, origineel staan deze wagens op 93 octaan.

Nu is alles opgelost, na een drie-tal maal terug te keren voor afstelling is het verbruik nu meer dan aanvaardbaar, als ik 120km/h rijd op cruise control en ga naar 100km tanken, komt er ongeveer 16 a 17 liter weer in, vroeger was dat 23 a 24 liters in het beste geval.

Resultaat, onlangs nog gemeten 0-60m/h op LPG 6,51sec op BENZINE 6,4sec, de 1/4 mile in 15,23sec met snelheid 144km/h

vergeet ook niet dat vele invoerders hier in de benelux beweren dat half synthetische olie mag gebruikt worden wat ze ook doen, er zijn TSB's van dodge zelf die uitdrukkelijk zeggen dat ALLE hemi motoren met MDS (cylinder uitschakeling) absoluut 5W20 moeten gebruiken, in europa moeilijk te vinden en de match bij castrol zou zijn magnatec 5W30 A1 Dit is dan weer een ander verhaal.

ik hoop dat ik heb kunnen helpen,

Dominique


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 12:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Nog even ter opvolging:
2 weken geleden is er een 2de verdamper bijgeplaatst en nu is het probleem opgelost.
En dat zelfs volledig onder garantie, toch nog een opsteker voor de garagist.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 17:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Fijn dat het opgelost is en nu GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSS :D :D

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 22:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Das mooi dat het nu bij jou ook verholpen is. Mijn benzine verbruik is in iedergeval na het plaatsen van de tweede verdamper enorm gedaald. Nu doe ik alle sprintjes gewoon op LPG -:)

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 18:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di sep 29, 2009 11:06
Berichten: 8
vyruz schreef:
Nog even ter opvolging:
2 weken geleden is er een 2de verdamper bijgeplaatst en nu is het probleem opgelost.
En dat zelfs volledig onder garantie, toch nog een opsteker voor de garagist.



Hallo,

Ik had je verteld over de tweede verdamper en ik ben blij voor jou dat het opgelost is, maar al blijkt het opgelost, zijn er nog problemen geloof me, zelfs al voel je ze misschien niet meteen....

Je kan de test alvast doen, je rijd een rond punt op, maar zo'n traag rond punt waar je zo'n 15 a 20km/h rijd, je rijd dan de straat in waar je moet zijn en begint dan rustig aan gas te geven, je zal merken dat hij in zijn versnelling blijft steken, je blijft dan maar door duwen en doorduwen, op een bepaald ogenblik zal je merken dat hij een aantal versnelling terug schakelt en kei hard optrekt en zelfs een vrij grote schok geeft op je automaat. Ik ben die dingen gaan voelen omdat ik 5000km heb gereden op benzine voor ik op LPG ben gaan rijden en zeer snel voelde hoe slecht hij schakelt en dat is zeer slecht voor je automaat, als je dit doet op benzine, zal je zien EN voelen dat hij meteen als je gas geeft terug schakelt. Ook als je vertrekt aan het licht, doe het eens op LPG en doe het eens op Gas, je zal het verschil wel voelen.


Prins deed weer alsof het tussen mijn oren staken en kwam weer met een aantal argumenten om me weer niet te willen helpen, ze hebben naar eigen zeggen honderden paketten verkocht zonder problemen en wat ik dan vertel kan volgens hen gewoon niet. Ze vertellen dan ook dat het normaal is dat hij minder vermogen geeft aan het licht omdat de kalorische waarde van LPG niet hetzelfde is en BLABLABLA..... Ik heb eigenlijk van hen genoeg onzin gehoord en dat sinds ze me vertelde dat mijn hemi 2009 inhield omdat de LPG naar de kant werd geslingerd en daardoor geen voeding meer gaf, tot ik natuurlijk een tweede verdamper installeerde.....

Ik heb dan in Goes bij ruud Fredericks mijn dodge op de vermogen bank gezet, hij vroeg 75€ om twee runs te doen, de ene op LPG en de andere op Benzine (zie bijlage), snel werd dus duidelijk dat het te maken had met de inspuiting en dat de fameuze theorie van 1 op 1 die PRINS maar blijft herhalen absoluut niet zo is, onderin VEEEEL te arm en bovenin VEEEEL te rijk, te rijk dat zelfs de gas analyser het niet kon meten en er een rechte streep van maakte.

Op dit ogenblik zijn we aan een oplossing bezig, wie hier meer over wil weten kan met me contact opnemen maar voor wie bij Prins een installatie steekt, let op, voor mij is PRINS wel één van de betere, maar hun service trekt op geen KL*TE, ze belazeren gewoon iedereen met flauwe kul en wie het aanvaard die rijd gewoon wat trager, maar ik heb geen truck gekocht met 390pk om niet op mijn pedaal te mogen duwen.....

In bijlage dus de dyno run, je zal merken dat onderin bij vertrek meer dan 100Nm verlies en dat omdat hij veel te arm staat !!!! niet omwille van de kalorische waarde van LPG...

Alvast succes voor die dat geen probleem ondervinden met hun 09 hemi...

Groetjes,
Dominique

PS: Blijkbaar krijg ik de melding dat het bijlage quota bereikt is, voor wie mijn dyno wil zien kan ik die wel per mail op sturen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 18:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Dominique schreef:
vyruz schreef:
Nog even ter opvolging:
2 weken geleden is er een 2de verdamper bijgeplaatst en nu is het probleem opgelost.
En dat zelfs volledig onder garantie, toch nog een opsteker voor de garagist.



Hallo,

Ik had je verteld over de tweede verdamper en ik ben blij voor jou dat het opgelost is, maar al blijkt het opgelost, zijn er nog problemen geloof me, zelfs al voel je ze misschien niet meteen....

Je kan de test alvast doen, je rijd een rond punt op, maar zo'n traag rond punt waar je zo'n 15 a 20km/h rijd, je rijd dan de straat in waar je moet zijn en begint dan rustig aan gas te geven, je zal merken dat hij in zijn versnelling blijft steken, je blijft dan maar door duwen en doorduwen, op een bepaald ogenblik zal je merken dat hij een aantal versnelling terug schakelt en kei hard optrekt en zelfs een vrij grote schok geeft op je automaat. Ik ben die dingen gaan voelen omdat ik 5000km heb gereden op benzine voor ik op LPG ben gaan rijden en zeer snel voelde hoe slecht hij schakelt en dat is zeer slecht voor je automaat, als je dit doet op benzine, zal je zien EN voelen dat hij meteen als je gas geeft terug schakelt. Ook als je vertrekt aan het licht, doe het eens op LPG en doe het eens op Gas, je zal het verschil wel voelen.


Prins deed weer alsof het tussen mijn oren staken en kwam weer met een aantal argumenten om me weer niet te willen helpen, ze hebben naar eigen zeggen honderden paketten verkocht zonder problemen en wat ik dan vertel kan volgens hen gewoon niet. Ze vertellen dan ook dat het normaal is dat hij minder vermogen geeft aan het licht omdat de kalorische waarde van LPG niet hetzelfde is en BLABLABLA..... Ik heb eigenlijk van hen genoeg onzin gehoord en dat sinds ze me vertelde dat mijn hemi 2009 inhield omdat de LPG naar de kant werd geslingerd en daardoor geen voeding meer gaf, tot ik natuurlijk een tweede verdamper installeerde.....

Ik heb dan in Goes bij ruud Fredericks mijn dodge op de vermogen bank gezet, hij vroeg 75€ om twee runs te doen, de ene op LPG en de andere op Benzine (zie bijlage), snel werd dus duidelijk dat het te maken had met de inspuiting en dat de fameuze theorie van 1 op 1 die PRINS maar blijft herhalen absoluut niet zo is, onderin VEEEEL te arm en bovenin VEEEEL te rijk, te rijk dat zelfs de gas analyser het niet kon meten en er een rechte streep van maakte.

Op dit ogenblik zijn we aan een oplossing bezig, wie hier meer over wil weten kan met me contact opnemen maar voor wie bij Prins een installatie steekt, let op, voor mij is PRINS wel één van de betere, maar hun service trekt op geen KL*TE, ze belazeren gewoon iedereen met flauwe kul en wie het aanvaard die rijd gewoon wat trager, maar ik heb geen truck gekocht met 390pk om niet op mijn pedaal te mogen duwen.....

In bijlage dus de dyno run, je zal merken dat onderin bij vertrek meer dan 100Nm verlies en dat omdat hij veel te arm staat !!!! niet omwille van de kalorische waarde van LPG...

Alvast succes voor die dat geen probleem ondervinden met hun 09 hemi...

Groetjes,
Dominique

PS: Blijkbaar krijg ik de melding dat het bijlage quota bereikt is, voor wie mijn dyno wil zien kan ik die wel per mail op sturen.


Hmm, moet spijtig genoeg toegeven dat naarmate het kouder aan het worden is, ik toch weer hier en daar merk dat hij inhoudt op LPG.
Lang niet zo erg als vroeger, maar toch.
Ik vraag mij nu af of ik het erbij moet laten of niet, de garagist zal mij niet graag zien komen vrees ik...

Zoals ik begin dit jaar postte was de 2de verdamper half april geplaatst, toen is het natuurlijk niet meer onder nul geweest, maar die tijd komt er nu weer aan...
Ben wel eens benieuw naar die dyno runs Dominique, stuur ze maar naar vyruz 'apestaartje' fastlikehell.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 18:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
ik moet zeggen dat ik tot nu toe niet echt een probleem hoervan ondervonden heb, zelfs met maar één verdamper :?:

staan jullie trucks wel degelijk goed afgesteld voor gas, mijn lpg boer heeft dit handmatog allemaal ingesteld en gecontroleerd en tot nu toe geen problemen. wel als de gas ver leeg is en dan duw ik door, durft hij wel op benzine overspringen maar dat vind ik maar normaal...

alvast succes mannen dat het opgelost mag raken bij jullie :wink:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling