vyruz schreef:
Nog even ter opvolging:
2 weken geleden is er een 2de verdamper bijgeplaatst en nu is het probleem opgelost.
En dat zelfs volledig onder garantie, toch nog een opsteker voor de garagist.
Hallo,
Ik had je verteld over de tweede verdamper en ik ben blij voor jou dat het opgelost is, maar al blijkt het opgelost, zijn er nog problemen geloof me, zelfs al voel je ze misschien niet meteen....
Je kan de test alvast doen, je rijd een rond punt op, maar zo'n traag rond punt waar je zo'n 15 a 20km/h rijd, je rijd dan de straat in waar je moet zijn en begint dan rustig aan gas te geven, je zal merken dat hij in zijn versnelling blijft steken, je blijft dan maar door duwen en doorduwen, op een bepaald ogenblik zal je merken dat hij een aantal versnelling terug schakelt en kei hard optrekt en zelfs een vrij grote schok geeft op je automaat. Ik ben die dingen gaan voelen omdat ik 5000km heb gereden op benzine voor ik op LPG ben gaan rijden en zeer snel voelde hoe slecht hij schakelt en dat is zeer slecht voor je automaat, als je dit doet op benzine, zal je zien EN voelen dat hij meteen als je gas geeft terug schakelt. Ook als je vertrekt aan het licht, doe het eens op LPG en doe het eens op Gas, je zal het verschil wel voelen.
Prins deed weer alsof het tussen mijn oren staken en kwam weer met een aantal argumenten om me weer niet te willen helpen, ze hebben naar eigen zeggen honderden paketten verkocht zonder problemen en wat ik dan vertel kan volgens hen gewoon niet. Ze vertellen dan ook dat het normaal is dat hij minder vermogen geeft aan het licht omdat de kalorische waarde van LPG niet hetzelfde is en BLABLABLA..... Ik heb eigenlijk van hen genoeg onzin gehoord en dat sinds ze me vertelde dat mijn hemi 2009 inhield omdat de LPG naar de kant werd geslingerd en daardoor geen voeding meer gaf, tot ik natuurlijk een tweede verdamper installeerde.....
Ik heb dan in Goes bij ruud Fredericks mijn dodge op de vermogen bank gezet, hij vroeg 75€ om twee runs te doen, de ene op LPG en de andere op Benzine (zie bijlage), snel werd dus duidelijk dat het te maken had met de inspuiting en dat de fameuze theorie van 1 op 1 die PRINS maar blijft herhalen absoluut niet zo is, onderin VEEEEL te arm en bovenin VEEEEL te rijk, te rijk dat zelfs de gas analyser het niet kon meten en er een rechte streep van maakte.
Op dit ogenblik zijn we aan een oplossing bezig, wie hier meer over wil weten kan met me contact opnemen maar voor wie bij Prins een installatie steekt, let op, voor mij is PRINS wel één van de betere, maar hun service trekt op geen KL*TE, ze belazeren gewoon iedereen met flauwe kul en wie het aanvaard die rijd gewoon wat trager, maar ik heb geen truck gekocht met 390pk om niet op mijn pedaal te mogen duwen.....
In bijlage dus de dyno run, je zal merken dat onderin bij vertrek meer dan 100Nm verlies en dat omdat hij veel te arm staat !!!! niet omwille van de kalorische waarde van LPG...
Alvast succes voor die dat geen probleem ondervinden met hun 09 hemi...
Groetjes,
Dominique
PS: Blijkbaar krijg ik de melding dat het bijlage quota bereikt is, voor wie mijn dyno wil zien kan ik die wel per mail op sturen.