Het is nu vr maart 29, 2024 9:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 19:48 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
als ik smorgens ga werken rij ik iets van 12 klm en ik kom dan meestal niet boven de 2200 toeren maar als hij warm is dan natuurlijk wel af en toe :!: en zeker als er iets bij de stoplichten staat dat er om vraagt :D en ik rij zo ook al jaren ton en dat scheelt je een hoop in de knip , weinig stukken en al helemaal geen bonnen :D en ik moet zeggen dat ik genoeg vermogen heb op gas :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 19:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2008 10:09
Berichten: 3096
ik heb idd ook nergens last van, zowel met snel optrekken, als op de snelweg,
ook een tijdje geledn in duitsland geweest, en gewoon cruisecontrol 150 gereden,
en alles zonder problemen. en dat wil ik graag nog een tijdje zo houden :)

_________________
Christiaan
Chevy Silverado 5.3 2009
Before caliber srt4, Ram 1500 hemi sport, Ram 1500 daytona


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 23:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Ja laat ons er van uitgaan dat in de eerste plaats het rijden op lpg bedoeld is, om het goedkoper te maken voor zo'n zuipers als onze trucks.
Als je dan toch is de Schumacher wil uithangen, doe het dan gewoon op benzine, geen probleem met de gas die niet kan volgen en een degelijke smering
en vermogen beschikbaar zonder de uitval of overschakeling naar benzine als ie niet kan volgen.

Zo doe ik het als ik het zot in de kop krijg en tevens de tip-tronic erbij gebruik :headbang: :headbang:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 2:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
DodgeRammer09 schreef:
Ja laat ons er van uitgaan dat in de eerste plaats het rijden op lpg bedoeld is, om het goedkoper te maken voor zo'n zuipers als onze trucks.
Als je dan toch is de Schumacher wil uithangen, doe het dan gewoon op benzine, geen probleem met de gas die niet kan volgen en een degelijke smering
en vermogen beschikbaar zonder de uitval of overschakeling naar benzine als ie niet kan volgen.

Zo doe ik het als ik het zot in de kop krijg en tevens de tip-tronic erbij gebruik :headbang: :headbang:
Lekker he die second prime gear die je via de tip-tronic er bij kunt pakken als je hem handmatig in de 2 houdt en op tijd naar de 3 doorklikt :evil2:
Je wordt helemaal gek als je dat met de Tuner geïnstalleerd nog een keer doet. Durf te wedden dat je de eerste keer met een oepsje in de begrenzer knalt omdat je te traag doorklikt naar de nummertje 4 :D

Maar indien je na een dag buiten de deur werken na 100 kilometer snelweg suf/rustig rijdend ineens even op het gas moet om toch nog even een vrachtwagentje voorbij te steken en je afslag te halen dan moet ook op LPG mr HEMI gewoon wakker worden. Als dan het zaakje begint te hikken, pingelen terwijl de versnellings bak aan het gearhunten is (door wegvallen vermogen) en er bijna onderuit valt als er na een aantal seconden met een enorme klap terug geschakeld wordt naar benzine.... tja dan is in mijn ogen de LPG installatie met 1 verdamper en een 10mm leidingje niet in orde. Vermogens verlies of een hoger slijtage bij volgas is prima, maar het moet wel werkbaar blijven. Een ontsteking die ineens met 14 graden compenseert wordt zodat er geen gat wordt geslagen in de zuigers wil je niet met 5000km op de teller. Met een Crysler StarScan of Diablo Tuner in logging mode wordt dat allemaal pijnlijk zichtbaar.

Ik geloof er trouwens niks van dat Prins met een software update de 2009/2010 modellen helemaal perfect aan het lopen krijgt. De benzine ECU weet wanneer hij van injectie/ontstekings tijden tabel moet wisselen zodra hij de variabele cam verzet. De LPG computer heeft deze informatie niet en moet aan de hand van de injectie tijden en toeren tallen maar gokken met hoeveel hij de injectie tijden moet verlengen. De agressieve MDS/eco mode van het 2009/2010 model maken het er waarschijnlijk ook niet beter van omdat die bewust bij weinig belasting voor een armer mengsel zorgen wat door de LPG computer onterecht op basis van feedback wordt gecompenseerd. Er moeten denk ik comprimieeen worden gemaakt en deze zullen bij prins op normaal rijgedrag worden gebaseerd en niet op de enkele zware voet mensen.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 8:27 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Als ik het allemaal zo lees; is Prins niet geschikt voor heel veel gas geven..... Ikzelf rij altijd heel rustig, kom niet boven de 3100toeren en bij weg trekken trap ik in tot 2100toeren en laat de wagen zelf opkomen totde 50mijl. Laatst vroeg iemand me wat ik met zoveel vermogen moet; niets :roll: maar als ik 700kilo staal achterin heb, is vermogen fijn om lekker weg te komen. Ik heb geen problemen ondervonden met Prins, maar dat zal wel komen doordat ik gewoon rij. Ik vind het rustige gegrom van de V8 muziek in de oren. :mrgreen: :mrgreen:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 19:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
@ Jeroen: ja dat is lekker knallen hé met de tip-tronic hehe :twisted:

vind het ook leuk in hoge toeren,als je dan de gas lost, ligt hij lekker na te ronken ipv dood te vallen in auto versie 8)
dan zie je de koppen nogal omkijken :D

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 13:40 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Van de week even gaan beurten bij mijn gasboer.
Ik vertelde hem dat ik een telefoon gesprek heb gehad enkele weken geleden met een kennis van Prins uit Einhoven.
Bij prins waren er veel problemen van diverse gasboeren uit het land over de Dodge Ram 2009-2010
met het stationeer uitslaan van benzine naar gas met koude motor.
Die kennis vroeg mij of ik de Dodge voor 1 week of 2 weer wou brengen voor het uitzoeken en te testen en oplossingen te zoeken voor de problemen die er waren.

Maar ze hebben afgelopen week een nieuw slachtoffer gevonden .
Bij deze nieuwe dodge hemi hebben ze een installatie ingebouwd wel met 2 verdampers,
als alle problemen zijn opgelost dan herschrijven ze de sofware.
Ik ben benieuwd :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 15:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 10, 2009 23:39
Berichten: 228
Woonplaats: Kuringen
Hou ons op de hoogte hee Sjeng !! :thumbright: :thumbright: :thumbright:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 17:18 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Dodgie schreef:
Hou ons op de hoogte hee Sjeng !! :thumbright: :thumbright: :thumbright:


Oke, zal ik doen :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 17:35 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik weet dat er nu voort een systeem is dat bij lagen toeren altijd terug gaat naar benzine ,en dit is ontwikkelt puur voor dat probleem sjeng (afslaan bij laag toerental) volgens mij is dit systeem van landi maar weet het niet 100 % zeker :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 18:08 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
hemiram schreef:
ik weet dat er nu voort een systeem is dat bij lagen toeren altijd terug gaat naar benzine ,en dit is ontwikkelt puur voor dat probleem sjeng (afslaan bij laag toerental) volgens mij is dit systeem van landi maar weet het niet 100 % zeker :!:


Ja Peer dat zei mij die gast van Prins ook maar dat wou ik niet,
Ze konden hem zo afstellen dat als hij koud was en je starte hem blijf hij op benz. lopen stationeer
en hij schakelde dan pas over op LPG als je gas gaf.
Ben ik straks nog meer kwijt aan benz. dan lpg dus dat is geen optie.
Die kennis bij Prins vroeg mij toen voor de dodge eens erneer te zetten,
en daar had ik geen zin voor ben ik hem weer 2 weken kwijt.
Dus ben ik blij dat ze er een binnen hebben gekregen :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 18:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
hemiram schreef:
ik weet dat er nu voort een systeem is dat bij lagen toeren altijd terug gaat naar benzine ,en dit is ontwikkelt puur voor dat probleem sjeng (afslaan bij laag toerental) volgens mij is dit systeem van landi maar weet het niet 100 % zeker :!:


ik denk dat je er naast zit Peer, ik heb een Landi, en die is nog nooit afgeslagen ,en heb er verder ook nog nooit één probleem mee gehad,heb er nu 150000 mee gereden, ik denk dat het ook een beetje ligt, aan hoe die is ingebouwd en afgesteld is, de meeste willen te zuinig rijden, dat gaat dus nie met eenV8,
gewoon die gaskraan open en nie te nauw kijke, dan gaat alles goed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 20:19 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
bennyke schreef:
hemiram schreef:
ik weet dat er nu voort een systeem is dat bij lagen toeren altijd terug gaat naar benzine ,en dit is ontwikkelt puur voor dat probleem sjeng (afslaan bij laag toerental) volgens mij is dit systeem van landi maar weet het niet 100 % zeker :!:


ik denk dat je er naast zit Peer, ik heb een Landi, en die is nog nooit afgeslagen ,en heb er verder ook nog nooit één probleem mee gehad,heb er nu 150000 mee gereden, ik denk dat het ook een beetje ligt, aan hoe die is ingebouwd en afgesteld is, de meeste willen te zuinig rijden, dat gaat dus nie met eenV8,
gewoon die gaskraan open en nie te nauw kijke, dan gaat alles goed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



nee benny ik zit er zeker niet naast :!: maar jij hebt een ford en het probleem was puur bij de hemi's :D

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 20:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
hemiram schreef:
bennyke schreef:
hemiram schreef:
ik weet dat er nu voort een systeem is dat bij lagen toeren altijd terug gaat naar benzine ,en dit is ontwikkelt puur voor dat probleem sjeng (afslaan bij laag toerental) volgens mij is dit systeem van landi maar weet het niet 100 % zeker :!:


ik denk dat je er naast zit Peer, ik heb een Landi, en die is nog nooit afgeslagen ,en heb er verder ook nog nooit één probleem mee gehad,heb er nu 150000 mee gereden, ik denk dat het ook een beetje ligt, aan hoe die is ingebouwd en afgesteld is, de meeste willen te zuinig rijden, dat gaat dus nie met eenV8,
gewoon die gaskraan open en nie te nauw kijke, dan gaat alles goed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



nee benny ik zit er zeker niet naast :!: maar jij hebt een ford en het probleem was puur bij de hemi's :D


Dan koopte toch een :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ford :mrgreen:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 21:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 16, 2010 22:00
Berichten: 811
Woonplaats: Ulft
Ik heb zelf een vialle LPI systeem en nergens geen problemen mee. nu ook niet met de diablo tuning erop. als straks het slechte weer voorbij is zal ik de hoogste tune eens proberen.....

_________________
Erik
99 GMC Sierra 6"lifted
08 Chevrolet Silverado 2500HD LTZ
10 GMC Sierra
UCTP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling