DodgeRammer09 schreef:
Ja laat ons er van uitgaan dat in de eerste plaats het rijden op lpg bedoeld is, om het goedkoper te maken voor zo'n zuipers als onze trucks.
Als je dan toch is de Schumacher wil uithangen, doe het dan gewoon op benzine, geen probleem met de gas die niet kan volgen en een degelijke smering
en vermogen beschikbaar zonder de uitval of overschakeling naar benzine als ie niet kan volgen.
Zo doe ik het als ik het zot in de kop krijg en tevens de tip-tronic erbij gebruik
Lekker he die second prime gear die je via de tip-tronic er bij kunt pakken als je hem handmatig in de 2 houdt en op tijd naar de 3 doorklikt
Je wordt helemaal gek als je dat met de Tuner geïnstalleerd nog een keer doet. Durf te wedden dat je de eerste keer met een oepsje in de begrenzer knalt omdat je te traag doorklikt naar de nummertje 4
Maar indien je na een dag buiten de deur werken na 100 kilometer snelweg suf/rustig rijdend ineens even op het gas moet om toch nog even een vrachtwagentje voorbij te steken en je afslag te halen dan moet ook op LPG mr HEMI gewoon wakker worden. Als dan het zaakje begint te hikken, pingelen terwijl de versnellings bak aan het gearhunten is (door wegvallen vermogen) en er bijna onderuit valt als er na een aantal seconden met een enorme klap terug geschakeld wordt naar benzine.... tja dan is in mijn ogen de LPG installatie met 1 verdamper en een 10mm leidingje niet in orde. Vermogens verlies of een hoger slijtage bij volgas is prima, maar het moet wel werkbaar blijven. Een ontsteking die ineens met 14 graden compenseert wordt zodat er geen gat wordt geslagen in de zuigers wil je niet met 5000km op de teller. Met een Crysler StarScan of Diablo Tuner in logging mode wordt dat allemaal pijnlijk zichtbaar.
Ik geloof er trouwens niks van dat Prins met een software update de 2009/2010 modellen helemaal perfect aan het lopen krijgt. De benzine ECU weet wanneer hij van injectie/ontstekings tijden tabel moet wisselen zodra hij de variabele cam verzet. De LPG computer heeft deze informatie niet en moet aan de hand van de injectie tijden en toeren tallen maar gokken met hoeveel hij de injectie tijden moet verlengen. De agressieve MDS/eco mode van het 2009/2010 model maken het er waarschijnlijk ook niet beter van omdat die bewust bij weinig belasting voor een armer mengsel zorgen wat door de LPG computer onterecht op basis van feedback wordt gecompenseerd. Er moeten denk ik comprimieeen worden gemaakt en deze zullen bij prins op normaal rijgedrag worden gebaseerd en niet op de enkele zware voet mensen.