Het is nu do apr 18, 2024 4:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 21:46 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Zoals jullie weten heb ik sinds half september een nieuwe 2009 Dodge Ram Hemi (Quad cab laramie, maar dat maakt denk ik niet uit voor deze vraag).
Daar heb ik eind september (na +-2000km op benzine gereden te hebben) een Prins VSI LPG installatie laten op installeren.

Aanvankelijk was alles goed, maar toen het kouder begon te worden begonnen er problemen de kop op te steken:
- Als het buiten onder 15 graden C is, houdt de motor soms (niet altijd) in bij hevig optrekken.
- Als het onder de 10 graden komt, wordt dit erger
- Onder 5 graden (1x in oktorber +2 graden gehad) wordt het heel erg en ondervind ik zelfs last bij rustig rijgedrag.

Hetgeen er gebeurd is dat als ik gas geef, de motor kort optrekt, dan heel sterk inhoud, en vervolgens weer normaal optrekt. Soms houdt hij ook maar lichtjes in.
En naarmate het buiten kouder wordt, wordt dit gedrag erger en erger.

Ben vanavond naar mijn LPG installateur geweest, en die heeft ff op de passagiersstoel plaatsgenomen met zijn laptop met diagnose software lopende, toen heb ik het problem gereproduceerd en heeft hij verschillende dingen nagekeken:
- Temperatuur LPG : OK
- Druk LPG : OK
- Injectietijd : OK

Aanvankelijk was de injectietijd nogal lang (35ms), toen hebben we de LPG druk verhoogt (2.58 bar dacht ik), en bleef de injectietijd binnen de perken. Het probleem bleef echter onveranderd.

Verder wist hij zo direct geen oplossing, hij zou morgen eens gaan navragen bij verschillende mensen.

Ik dacht dat het niet slect was om hier ff men licht op te steken, wellicht zijn er personen die hetzelfde probleem kennen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties, ik hou deze topic zeker up-to-date met nieuws van mijn kant!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 22:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 15, 2009 13:50
Berichten: 1194
Woonplaats: Brasschaat
Misschien eens vragen bij Classic car company in Essen bij Guy van Gastel.
Die doet die installaties ook en hij kan je misschien wel verder helpen hoor.

http://www.classiccarcompany.be/
info@classiccarcompany.be

Groetjes
Karel

_________________
Karel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 22:07 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
En doet ie dit enkel als je op lpg rijdt of ook op benzine ?
Als hij het enkel doet op lpg zou ik me niet veel zorgen maken,dan is het aan uw lpg boer om dit op te lossen. Je zit toch nog onder garantie met de lpg install ?

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 23:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Vergeten te vermelden : Probleem doet zich idd. enkel op LPG en niet op benzine voor.
Is idd een garantie-geval en mijn installateur doet er helemaal niet moeilijk om, maar ik dacht dat het niet slecht zou zijn om even te informeren of dit geen gekend probleem is.
Mijn installateur zoekt ook wel naar een oplossing, maar of er 1 of 2 mensen zoeken, dat maakt toch een verschil :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 14:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 07, 2008 19:57
Berichten: 250
Woonplaats: België
was vandaag nog toevallig bij de gasboer voor nieuwe flesjes valvecare.
Heb jou probleem uitgelegd en hij dacht misschien dat hij te snel overschakelde op gas .
Normaal zijn er geen problemen mee volgens die persoon.
AGS OLEN
Veel succes

_________________
Gert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 14:18 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
GERTOS schreef:
was vandaag nog toevallig bij de gasboer voor nieuwe flesjes valvecare.
Heb jou probleem uitgelegd en hij dacht misschien dat hij te snel overschakelde op gas .
Normaal zijn er geen problemen mee volgens die persoon.
AGS OLEN
Veel succes

Bedankt om het te vragen.
Hier dacht mijn gasboer ook aan, maar zelfs al ben ik een uur onderweg heeft hij het nog...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 15:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
Ben benieuwd wat dat weer zou kunnen zijn :(

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 15:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 13:13
Berichten: 97
Tank je altijd bij dezelfde gasboer ?
Het kan zijn dat deze nog zomergas heeft ( 60% propaan / 40% butaan )
Met de koudere temperatuur moet er wintergas in ( 70% propaan / 30% butaan )
De druk van het gas kan anders bij te lage temperaturen niet voldoende zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 19:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Krijgt hij niet gewoon teweinig LPG.
Misschien een te dunne leiding.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 19:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 23, 2009 18:39
Berichten: 706
Woonplaats: Nistelrode
Vandaag naar LPG boer in Son geweest omdat m'n Ram elke keer bij flink gas geven op alarm sprong en overschakelde op benzine!
Hij heeft hem nu zo ingesteld dat hij boven 4000rpm benzine bij spuit.
Wel kicken als ik hem nu op z'n staart trap, alleen oppassen bij nat wegdek gaat hij vlug spinnen! :thumbup: :thumbup:

_________________
Afbeelding
Real man don't drink coctails!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 19:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 13:13
Berichten: 97
gladdedeksel schreef:
Vandaag naar LPG boer in Son geweest omdat m'n Ram elke keer bij flink gas geven op alarm sprong en overschakelde op benzine!
Hij heeft hem nu zo ingesteld dat hij boven 4000rpm benzine bij spuit.
Wel kicken als ik hem nu op z'n staart trap, alleen oppassen bij nat wegdek gaat hij vlug spinnen! :thumbup: :thumbup:


Zou toch in principe volledig op LPG ook moeten kunnen.
Bij mijn SRT bij volgas geen problemen op LPG.
Zag trouwens bij een aantal SRT's met LPG dat er maar 1 LPG computer inzit ( of hoe zo'n ding ook mag heten )
In mijn SRT zitten 2 LPG computers ( elke bank heeft zijn eigen computer ) wie weet heeft het hiermee te maken dat ik nu al een kleine 25000 kilometer zonder problemen heb gereden het afgelopen jaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 20:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Aan de computer ligt het niet.
Jij hebt 2 computers omdat er 2x een 5 cilinder systeem inzit,omdat ze denk ik geen 10 cilinder pc hadden.
Inhouden komt door te weinig LPG,te kleine injectors,te dunne brandstof leiding of te kleine verdamper.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 20:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 13:13
Berichten: 97
Over de componenten kan ik helaas niet al teveel informatie geven, hooguit dat ik een 230 liter tank heb :D
De installatie zat er al in toen ik hem kocht.
Heb wel 3 jaar geleden een LPG installatie laten plaatsen in een Trailblazer bij Allround in Spijkenisse.
Bleek bij rondneuzen op het internet een installateur te zijn die zeer veel ervaring heeft met USA auto's en veel tevreden gebruikers kent.
De positieve reacties en ervaring gaf voor mij de doorslag om voor hun te kiezen ( ook al waren zij de duurste van 4 aanbieders waaruit ik kon kiezen )
En eerlijk gezegd absoluut geen spijt van gehad, in 2 jaar 50000 km zonder ook maar een enkel probleem gereden.
Wil absoluut niet zeggen dat goedkopere aanbieders slechter zijn ( je moet af en toe ook gewoon een beetje geluk hebben ) maar soms hoor je ook wel eens verhalen van noodoplossingen en/of gasboeren die zeggen dat hoort er gewoon bij als er achteraf problemen zijn die zij niet naar tevredenheid kunnen / willen oplossen.
Als een auto op LPG slecht rijdt terwijl er op benzine niets aan de hand is klopt er gewoon iets niet met de gebruikte componenten ( verkeerd / slecht afgesteld / kapot )
Vaak is het probleem mijn inziens dan ook de gasboer die dit niet voor elkaar wil / kan krijgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 20:41 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
axxel schreef:
Aan de computer ligt het niet.
Jij hebt 2 computers omdat er 2x een 5 cilinder systeem inzit,omdat ze denk ik geen 10 cilinder pc hadden.
Inhouden komt door te weinig LPG,te kleine injectors,te dunne brandstof leiding of te kleine verdamper.

ik heb op het ogenblik en eigenlijk al van in het begin soortgelijk probleem op lpg.
- gewoon rijden , niets aan de hand.
- volgas vertrekken of kickdown , geen probleem.
- optrekken met halve gas , inhouden en rond de 2.5 à 3000 toeren springt er presies een turbo aan en vliegt de truck vooruit.
- rijden aan +- 70 km/u in overdrive en dan gas geven zonder een versnelling teruggaan , begint de truck te schudden tot aan de 110 km/u , vanaf dan ook geen probleem meer.
- op benzine rijden , geen enkel van bovenstaande problemen te melden.

JAAA Elwin , ik weet het :lol:

ik heb een Prins VSI installatie met 2 verdampers , 10-cylinder computer , en 70pk injectoren.
normaal gebruiken ze de 50pk injectoren.

nu heeft Hans bij dezelfde lpg-boer zijn installatie laten plaatsen en na 2 keer afstellen rijd zijn truck volgens hem SUPER , en heeft ie geen verschil met op benzine te rijden.

ik ben al 3 keer terug geweest en verleden week hebben we rondgereden met de laptop aangesloten maar we konden het probleem niet oplossen.
ik krijg ook regelmatig foutcode 175 , dat hij te rijk staat , zelfs als de lpg-boer bijna de gaskraan dichtdraaid...
hij heeft ook al de druk van de gas opgevoerd en dit scheelde een beetje.

volgende week zaterdag ga ik samen met Hans naar onze lpg-boer om zijn injectoren bij mij te plaatsen om te kijken of het probleem nog steeds er is.

anders kunnen we op zoek naar een andere oorzaak.
iig moet het in orde komen , al moet ik naar Prins zelf gaan om een volledige nieuwe installatie.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 21:47 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
gladdedeksel schreef:
Vandaag naar LPG boer in Son geweest omdat m'n Ram elke keer bij flink gas geven op alarm sprong en overschakelde op benzine!
Hij heeft hem nu zo ingesteld dat hij boven 4000rpm benzine bij spuit.
Wel kicken als ik hem nu op z'n staart trap, alleen oppassen bij nat wegdek gaat hij vlug spinnen! :thumbup: :thumbup:









benzine samen met gas :?: daar gloof ik niks van ,dat gaat niet goed samen . alleen gas moet geen probleem zijn ,ook als je er eens flink aan trekt niet :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling