Het is nu zo apr 28, 2024 7:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 19:08 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Van mij mag je doen wat je wil het is jou wagen, maar ik ben op het moment aan een opplossing bezig en dit zonder Prins want zowel AGS in olen als de invoerder in Nederland beweren dat dit niet kan terwijl het zwart op wit op papier staat, ze verwijzen dan steeds naar de honderden paketten dat ze al hebben verkocht en dan stel ik me de vraag of die mensen dan ooit wel goed zwaar op hun gaspedaal hebben geduwd...????


Hallo Dominique
Wat is dan de oplossing of mogen we dat niet weten :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 20:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 18, 2009 21:14
Berichten: 144
Hey


Ik heb ook een Prins installatie vanuit OLEN en kheb al een tijdje last van inhouden bij 4000-4500 toeren , ook valt hij uit als die 's morgens overschakeld op gas terwijl ik op de rem sta


bij AGS hebben ze een buffervat geplaatst ofzo maar dat help niet veel

nu het kouder wordt heb ik er meer last van

wat moet ik doen ?


Groetjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 20:45 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
sebastian schreef:
Hey


Ik heb ook een Prins installatie vanuit OLEN en kheb al een tijdje last van inhouden bij 4000-4500 toeren , ook valt hij uit als die 's morgens overschakeld op gas terwijl ik op de rem sta


bij AGS hebben ze een buffervat geplaatst ofzo maar dat help niet veel

nu het kouder wordt heb ik er meer last van

wat moet ik doen ?

Groetjes


Daar gaat binnenkort wat aangebeuren, de Dodge van Karly gaat
Via mijn gasboer voor enkele dagen naar prins in Eindhoven en dan is er nieuwe
Sofware voor dat probleem via de prins dealers.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 20:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
aha das goed nieuws Sjeng, binnen 5000 km moet ik gaan voor de filter te verversen ( op 25000km ! ) van de gas en zal is vragen of hij dan ook al de nieuwe software ervoor heeft, is dit meteen ook in orde :)

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 20:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 18, 2009 21:14
Berichten: 144
ja als er iets van nieuws komt dan wil ik het graag horen dan ga ik direct naar AGS


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 21:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 22:50
Berichten: 444
Woonplaats: Lopik
Het schijnt dat de gasinstallatie dan een soort van vacuum trekt en de gascomputer denkt dat de tank leeg is.
Ik heb dit probleem met een Ram van een klant gehad.
Er is een andere verdamper op gegaan en nu is het probleem verholpen

_________________
Kevin...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 21:07 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ik heb dat ook met dat afslaan stationeer als hij koud is
Ben er al eens in het voorjaar mee bij prins geweest.
Maar toen was het niet zo koud, en ik was vorige week bij de gasboer
Die had een afspraak gemaakt voor die van Karly, want die was gemakelijker
met de Dodge meegeven voor een paar dagen en als het dan opgelost is kon
hij bij de mijne de nieuwe sofware ook erop zetten.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 21:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
ik heb nog niet meegemaakt dat ie stilvalt bij omschakeling naar gas, zelfs niet toen ik begin dit jaar op wintervakantie was 8)

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 21:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Ik heb ook een Prins injectie op mijn Ford.. Ik vind het niet lekker lopen als de motor koud is, maar als het circulatiewater 40 graden is, loopt ie er mooi op. Ben wel blij met jullie info, dan weet ik dat dat er misschien bij koud weer in zit.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 21:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik had laatst met mijn Chevy (met een BRC installatie) ook last van uitvallen bij overschakelen op lpg.
Bij de gasboer de auto aan de computer gehangen en die heeft de omschakelpunt, 10°C warmer gezet.
De installatie schakelt nu bij een koelwatertemperatuur van 30°C over op lpg.
Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 22:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Daarom dat ik er soms op hamer bij sommige mensen om hun instellingen te laten checken bij de gasboer
om dit soort "problemen" te voorkomen. Ik moet zeggen dat ik van mijn gasboer echt tevreden ben, een kerel die er door en
door verstand van heeft en zelf zegt dat ze bij de hoofdzetel er geen ballen verstand van hebben. Kan ik goed geloven dat hij dat zegt,
als zij er niet aan uit geraken, sturen zij de mensen zelf naar hem door :shock: Dan weet je het wel volgens mij :!:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 23:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
DodgeRammer09 schreef:
Daarom dat ik er soms op hamer bij sommige mensen om hun instellingen te laten checken bij de gasboer
om dit soort "problemen" te voorkomen. Ik moet zeggen dat ik van mijn gasboer echt tevreden ben, een kerel die er door en
door verstand van heeft en zelf zegt dat ze bij de hoofdzetel er geen ballen verstand van hebben. Kan ik goed geloven dat hij dat zegt,
als zij er niet aan uit geraken, sturen zij de mensen zelf naar hem door :shock: Dan weet je het wel volgens mij :!:


Bij wie ga je als ik vragen mag?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 0:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
lpg dokter in Aartselaar :wink:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 3:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Het uitslaan bij het automatisch overschakelen van benzine naar LPG is volgens mij redelijk eenvoudig op te lossen door bij de LPG installateur de minimale temperatuur van het koelwater hoger te laten zetten.

Bij mij waren de mogelijke oorzaken volgens de LPG inbouwer.
1. Gas vorming in de LPG leiding / voor de verdamper en/of te lage vloeistof druk voor de verdamper. Dit doordat stilstaande vloeibare LPG tijd nodig heeft om benodigde stroom snelheid te bereiken. (dit laatste wordt erger des te kouder de LPG is en als de LPG door G krachten even ongunstig in een hoek van de tank hangt)
2. Te kleine verdamper.

Aangezien ik een zware voet heb ik alles maximaal laten aanpassen om de LPG met zo min mogelijk weerstand bij de bougies in de fix te krijgen :D . Grotere LPG kraan, doorstroom begrenzer/terugslag klep in de tank aangepast, dubbele LPG leiding en dubbele verdamper. Wat Dominique meldt over de versnellingsbak kan ik bevestigen af en toe leek hij wel vastgeroest in de 4 op LPG. Een te arm mengsel heb ik ook last van gehad, en op LPG kan de Hemi dan ook pingelen hoor. Na de bovenstaande aanpassingen zijn bij mij alle problemen verdwenen.

Ik heb de aanpassings kosten trouwens gedeeld met de LPG inbouwer, ik had namelijk geen zin om op basis van garantie onderdeel voor onderdeel aan te passen met de kans dat er nog iets net wel of net niet op het randje zit waardoor er snel storingen ontstaan en je weer bij de LPG dokter kunt gaan zeuren met een klacht waar truck rijders met een lichtere voet geen last van hebben. (Hij wilde trouwens beginnen met een dubbele verdamper en grotere kraan)

Vermogens verlies is een ander verhaal en klopt toch echt. Er wordt minimaal 20% extra LPG ingespoten om het zelfde vermogen te krijgen, met normaal rijgedrag is er inderdaad geen verliest maar bij Volgas en boven de 4500-5000 rpm wel omdat er gewoon niet genoeg tijd en plaats is in de cylinders om de extra 20% in te spuiten. Bij mijn auto wordt dan de maximale injector tijd bereikt in de LPG computer (dit was bij vol doortrekken in de 2de versnelling duidelijk te zien op de Prins diagnose software), volgens de LPG inbouwer kon dit geen kwaad kwa motor schade omdat er ter compensatie benzine werd bij geïnjecteerd zodat het mengsel flink verrijkt werd. Dit kon niet door Prins worden opgelost omdat er geen grotere injectoren waren en de dampdruk al maximaal stond.

Tja maximale stoplicht sprintjes en 200+ ritjes doe ik dus maar gewoon op benzine. Maar het standaard heavy dagelijks gebruikt gaat nu als een speer op LPG.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 8:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goedemorgen :) Ik kom niet boven de 3100 toeren :oops: dus zal ik er denk ik geen last mee krijgen.. Ik trek rustig op; ik rijd al 32 jaar auto als een ouwe zak :D :D

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling