Het is nu do maart 28, 2024 15:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Extra verdamper en tank
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 0:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
Hi,

ik heb een ram 1500 uit 2011 met een Prins onderbouw tank.
Ik heb weleens als ik volgas weg rij (met lading), springt de wagen over op benzine. Nu heb ik van iemand gehoord dat als je een 2e verdamper monteert, van het gezeik af bent. Iemand ervaring ermee?

Ook zat ik er aan te denken een 2e (kleine) gastank in te laten bouwen langs de zijkant van de laadbak, om niet teveel ruimte te verliezen. iemand zoiets ooit gedaan of gezien? ik kan namelijk niet teveel ruimte missen in de laadbak.

Iemand suggesties?
Thx!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 8:25 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Eigenlijk moet er ook een 2e verdamper in onze trucks bij en dan is dat probleem van jou opgelost,
Alleen vindt ik dat raar waarom Prins dat toendertijd in de testfase niet bij mij heeft gedaan.

Is wel nog nooit omgesprongen naar benzine bij mij, maar ik gebruik hem ook alleen om af en toe
te cruisen :wink:

Ik heb wel eens foto's gezien van Hennie (http://www.lekimportcars.nl ) onder een ford en die had
ook een extra tank eronder.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 11:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Tweede verdamper, extra LPG leiding (of een dikkere) en grotere afsluitkraan/terugslag klep in de tank laten zetten. Grote voordeel hiervan is dat je ook met koud weer nog lekker door kunt rijden op LPG

Maar als je volgas met flinke lading gaat optrekken dan loop je na bovenstaande aanpassingen waarschijnlijk tegen de maximale injectie tijd aan met als gevolg te arm mengsel.
Bij mij is ook dit opgelost (aso proof noemde de LPG boer het), maar het blijft waarschijnlijk beter om het echte plankgas werk gewoon op benzine te doen :twisted:

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 14:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Mijn oude silverado had 2 tankjes in de wielkasten hangen. links 1 en rechts 1. Werkte goed alleen doordat er wel veel bagger blijft hangen heb ik toen eens lichte lekkage gehad omdat de leiding door gerot was. Zat er wel meer dan 10 jaar in

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 22:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
T-Bob schreef:
Eigenlijk moet er ook een 2e verdamper in onze trucks bij en dan is dat probleem van jou opgelost,
Alleen vindt ik dat raar waarom Prins dat toendertijd in de testfase niet bij mij heeft gedaan.

Is wel nog nooit omgesprongen naar benzine bij mij, maar ik gebruik hem ook alleen om af en toe
te cruisen :wink:

Ik heb wel eens foto's gezien van Hennie (http://www.lekimportcars.nl ) onder een ford en die had
ook een extra tank eronder.

Duidelijk centen kwestie. oplossen kost geld... wel slecht dat ze daar niets aan hebben gedaan.

Bij mij springt ie naar benzine als ik bij een korte oprit van de snelweg gang wilt maken, o.a. sommige tankstations in Italie.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 22:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
bonza schreef:
Tweede verdamper, extra LPG leiding (of een dikkere) en grotere afsluitkraan/terugslag klep in de tank laten zetten. Grote voordeel hiervan is dat je ook met koud weer nog lekker door kunt rijden op LPG

Maar als je volgas met flinke lading gaat optrekken dan loop je na bovenstaande aanpassingen waarschijnlijk tegen de maximale injectie tijd aan met als gevolg te arm mengsel.
Bij mij is ook dit opgelost (aso proof noemde de LPG boer het), maar het blijft waarschijnlijk beter om het echte plankgas werk gewoon op benzine te doen :twisted:



Ga ik ook maar informeren bij van de Bilt in A'dam, daar hebben ze mijn installatie toen er in gebouwd voor de aflevering.

Asoproof moet haast wel met zo'aso bak :mrgreen:

Bedankt voor de tip!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 22:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
DutchYellowRam schreef:
Mijn oude silverado had 2 tankjes in de wielkasten hangen. links 1 en rechts 1. Werkte goed alleen doordat er wel veel bagger blijft hangen heb ik toen eens lichte lekkage gehad omdat de leiding door gerot was. Zat er wel meer dan 10 jaar in

over 10 jaar hoop ik mijn 3truck te hebben versleten :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 8:15 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
forza schreef:

Bij mij springt ie naar benzine als ik bij een korte oprit van de snelweg gang wilt maken, o.a. sommige tankstations in Italie.

Een vriend van mij had dat ook bij zijn 2010 ram, terug naar de gasboer en die heeft hem opnieuw afgesteld :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 10:16 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
T-Bob schreef:
forza schreef:

Bij mij springt ie naar benzine als ik bij een korte oprit van de snelweg gang wilt maken, o.a. sommige tankstations in Italie.

Een vriend van mij had dat ook bij zijn 2010 ram, terug naar de gasboer en die heeft hem opnieuw afgesteld :wink:




Ik kom net terug uit kroaite (eiland rab) ik rij met caravan van 6.5 m en gloof me ik rij goed door, ook in de bergen gewoon op cruise dus soms gaat hij terug naar tot wel 5000 toeren en gewoon op gas, geen problemen met terug springen naar benzine (heb ik anderen jaren wel heel af en toe last van ) dit jaar 8 nie uwe injectors geplaast en geen probleem. komt nog bij dat ik de 1 op 4 heb gehaalt anderen jaren 1 op 3.5 :!: wat sjeng ook al zegt een goede afstellng doet. Veel :wink:




Www.marlog-car-handling.com


Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 11:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za jun 16, 2012 13:54
Berichten: 566
Gewoon op benzine wegknallen 8) is net zo duur als alle aanpassingen laten doen, zeker als je 3 trucks in 10 jaar wilt slijten. :blackeye: wat maakt dan dat beetje benzine uit :?:

_________________
Faster and faster
until the thrill of speed
overcomes the fear of death...

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 23:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
hemiram schreef:
T-Bob schreef:
forza schreef:

Bij mij springt ie naar benzine als ik bij een korte oprit van de snelweg gang wilt maken, o.a. sommige tankstations in Italie.

Een vriend van mij had dat ook bij zijn 2010 ram, terug naar de gasboer en die heeft hem opnieuw afgesteld :wink:




Ik kom net terug uit kroaite (eiland rab) ik rij met caravan van 6.5 m en gloof me ik rij goed door, ook in de bergen gewoon op cruise dus soms gaat hij terug naar tot wel 5000 toeren en gewoon op gas, geen problemen met terug springen naar benzine (heb ik anderen jaren wel heel af en toe last van ) dit jaar 8 nie uwe injectors geplaast en geen probleem. komt nog bij dat ik de 1 op 4 heb gehaalt anderen jaren 1 op 3.5 :!: wat sjeng ook al zegt een goede afstellng doet. Veel :wink:


http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com



k heb met een caravan van 8 meter 4000km gereden van de zomer en heeft het geen enkele keer gedaan hoor. Het komt sporadisch voor, vooral onder extreme omstandigheden wegtrapt, dus vol geladen en het gaspedaal tot aan het matje intrapt en houdt tot je 120 rijdt. Anders niet.

Ik heb btw zelfs 630 km gereden met een gasvulling van 100 liter (nou, mijn vrouw dan) :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 23:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
T-Bob schreef:
forza schreef:

Bij mij springt ie naar benzine als ik bij een korte oprit van de snelweg gang wilt maken, o.a. sommige tankstations in Italie.

Een vriend van mij had dat ook bij zijn 2010 ram, terug naar de gasboer en die heeft hem opnieuw afgesteld :wink:

mijn truck is uit 2011, ik zal maar informeren of dit af te stellen is. ik heb het mss 2x per jaar, maar ben eenmaal een miereneuker dus wil het gewoon nooit hebben :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 9:38 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
forza schreef:
hemiram schreef:
T-Bob schreef:
forza schreef:

Bij mij springt ie naar benzine als ik bij een korte oprit van de snelweg gang wilt maken, o.a. sommige tankstations in Italie.

Een vriend van mij had dat ook bij zijn 2010 ram, terug naar de gasboer en die heeft hem opnieuw afgesteld :wink:




Ik kom net terug uit kroaite (eiland rab) ik rij met caravan van 6.5 m en gloof me ik rij goed door, ook in de bergen gewoon op cruise dus soms gaat hij terug naar tot wel 5000 toeren en gewoon op gas, geen problemen met terug springen naar benzine (heb ik anderen jaren wel heel af en toe last van ) dit jaar 8 nie uwe injectors geplaast en geen probleem. komt nog bij dat ik de 1 op 4 heb gehaalt anderen jaren 1 op 3.5 :!: wat sjeng ook al zegt een goede afstellng doet. Veel :wink:


http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com



k heb met een caravan van 8 meter 4000km gereden van de zomer en heeft het geen enkele keer gedaan hoor. Het komt sporadisch voor, vooral onder extreme omstandigheden wegtrapt, dus vol geladen en het gaspedaal tot aan het matje intrapt en houdt tot je 120 rijdt. Anders niet.

Ik heb btw zelfs 630 km gereden met een gasvulling van 100 liter (nou, mijn vrouw dan) :-)

1 op 6,3 met de caravan is toch wel heel zuinig.
Heb gisteren met de buurman gesproken, geweest naar Italiƫ caravan fendt ongeveer 5 meter opbouw en de ford s Max 6cilinder en hij gebruikte 1 op 7 gemiddeld.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 21:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
Hmmm... Ik heb mij vergist, t was zonder caravan, die hebben we daar achter gelaten solly :D

Met caravan reden we 1:4,5. ding is 2,5 m breed en 2,3 m hoog. 1:6 haalt mijn vrouw ook niet met de caravan er achter, al rijdt ze zuiniger dan ik....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling