USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Prins VSI 2.0
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=19011
Pagina 1 van 1

Auteur:  gvw [ di jun 24, 2014 9:26 ]
Berichttitel:  Prins VSI 2.0

Al iemand die gereden heeft met een Prins VSI 2.0 installatie?
Is het verschil nu echt zo groot?

Auteur:  bonza [ di jun 24, 2014 16:07 ]
Berichttitel:  Re: Prins VSI 2.0

Het nieuwe metertje/omschakel knopje is wel een stuk mooier in te bouwen in het dashboard.
Als ik zo even kijk is vooral de elektronica sneller geworden zodat er met een complexere software programmering kan worden gewerkt. Verder hebben ze volgens mij de injector modules integreert in de computer zodat er minder componenten zijn (betrouwbaarheid nog hoger?).

Maar is er wel verschil kwa rijgedrag. Volgens mij is het gas technisch (VSI) nog het zelfde en heb je bij vollast nog steeds vermogens verlies.

Auteur:  TheBeast [ vr aug 08, 2014 11:57 ]
Berichttitel:  Re: Prins VSI 2.0

Ik heb het systeem maar zou niet weten wat het verschil zou moeten zijn vergeleken met het oude systeem.

Auteur:  Denis [ do aug 28, 2014 22:26 ]
Berichttitel:  Re: Prins VSI 2.0

Ook ik heb een 2.0, maar kan helaas niet vergelijken daar het mijn eerste lpg systeem is, wel kan ik meedelen dat je totaal niets voelt van overschakeling naar lpg en omgekeerd, ledknop ziet er fraaier uit dan die op vorige versies.

Onderstaande info komt van mijn lpgboer...

VSI-2.0 systeem

Geavanceerde calibratiemogelijkheden

Diagnosesoftware in het Nederlands

Het geheel nieuwe Prins VSI-2.0 systeem is de laatste ontwikkeling op het gebied van alternatieve brandstoffen. Het systeem is een doorontwikkeling van het VSI-systeem dat zichzelf heeft bewezen in de afgelopen 10 jaar. Het Prins VSI-2.0 systeem is beschikbaar als LPG- en als CNG-variant. Beide varianten zijn geschikt voor de laatste generatie direct ingespoten motoren (VSI-DI).

De hoofdcomponenten van het systeem zijn allemaal van OEM-kwaliteit en speciaal ontworpen voor LPG- en CNG-applicaties. Alle componenten zijn gecertificeerd en voldoen aan de strengste regelgeving. De installatie is erg eenvoudig door het compacte ontwerp van de componenten.

De speciaal voor dit systeem ontwikkelde diagnosesoftware is uniek en maakt het mogelijk om het VSI-2.0 systeem verfijnd te calibreren voor optimale prestaties en emissiereductie. De software is beschikbaar in het Nederlands.

Voor de opslag van LPG of CNG zijn verschillende tanks beschikbaar.

Belangrijk om te weten:
- LED kleuren van brandstofkeuzeschakelaar naar wens aan te passen

- Tankniveauverdeling handmatig in te stellen

- Uitgebreide diagnosefuncties; diagnosesoftware is onderverdeeld in Basis and Geavanceerd

- Geïntegreerde checklist voor omschakelprocedure

- Uitgebreide actuatortest, mogelijk om elke klep handmatig controleren

- Modulaire Plug & Play kabelboom, hoofd- en injectorkabelboom zijn gescheiden

- 'Freeze frame' informatie voor de eerste twee foutmeldingen

- 32-bits ECU (Electonische Computer Unit) van OEM-kwaliteit met geïntegreerde injectorsimulator

- Eén diagnosetool voor alle Prins-systemen

- Voorverwarmde injectoren om het kleven van injectoren bij koudstarten te voorkomen

- Nood-gasstartfunctie geïntegreerd

- Geen RPM module nodig

- Stroomverbruik slaapstand ECU < 1 mA

- Voldoet aan R67-01 en R115 regelgeving

- 3 jaar garantie

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/