Het is nu do apr 25, 2024 9:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2009 17:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
de modellen 2005 zijn als ik me niet vergis altijd met zwart leer en int midden
alcantara , model 2006 heb je geen keuze , grijs leer met zwart alcantara.

behalve als ze gecustomized zijn... 8)

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2009 18:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 18, 2008 22:38
Berichten: 386
Woonplaats: Avelghem, Belgium
bij ad cars in roeselare hebben ze een zwarte qc staan:

http://www.kapaza.be/Autos/Dodge/16176097/Ram_1500_Srt_10_viper_incl_btw.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 10:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
HanSRT-10 schreef:
Floor schreef:
230 wordt het meeste toegepast denk ik... Onderbouw (en dus kleine totaal volume) is
1) Duurder qua LPG installatie (Doorgaans 150 euro)
2) minder interessant qua gewicht. Droog gewicht van 2 tanken onderaan is hoger dan 1 in het bed en we weten allemaal hoe ze
hier kunnen zeveren ivm tarra gewicht en zitplaatsen :oops:

Kleiner dan 150 zou ik zeker niet gaan omdat je dan te weinig druk kan leveren met omschakeling naar benzine tot gevolg bij WOT


jan, wat heeft de inhoud daar voor invloed op?



hey jan, leg eens uit wat de inhoud van de tank te maken kan hebben op de druk?
ik ben een beetje benieuwd naar de uitleg. please?

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
[quote="jacobaco"]Bedankt voor de info
word dan toch een 230liter gas tank, want ik wil ook lange ritten kunnen maken met de SRT-10 (b.v. naar Italie :mrgreen: )

Ik ben vorige maand op wintersport geweest met de mijne en via de 61 in duitsland kan je genoeg gas tanken.
(niet vergeten om een koppelstuk mee te nemen..)
Met m'n 95 liter onderbouw op de plaats van 't reserve wiel.
Tis alleen wat meer stoppen onderweg maar met 'n paar meiden achterin moet dat toch!.!.. :P
En altijd m'n bak leeg(eigenlijk nooit want er ligt altijd wel wat in)
Normaal dan ik makkelijk met 1 tank de week door komen en op zaterdag ff tanken en tegelijk wassen.
Als je je bak nooit of bijna nooit nodig hebt zou ik er een grote in gooien maar dat met die motor achter in tillen
zie ik toch al niet zo zitten.
Vooral niet bij de mijne want dan moet je al een meter omhoog maar orgineel ook niet.
Moet je elke keer ook nog je klep er af halen.. is niet erg makkelijk lijkt me!
En als je toch een aanhanger hebt staan....

Gr.Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 14:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
HanSRT-10 schreef:
HanSRT-10 schreef:
Floor schreef:
230 wordt het meeste toegepast denk ik... Onderbouw (en dus kleine totaal volume) is
1) Duurder qua LPG installatie (Doorgaans 150 euro)
2) minder interessant qua gewicht. Droog gewicht van 2 tanken onderaan is hoger dan 1 in het bed en we weten allemaal hoe ze
hier kunnen zeveren ivm tarra gewicht en zitplaatsen :oops:

Kleiner dan 150 zou ik zeker niet gaan omdat je dan te weinig druk kan leveren met omschakeling naar benzine tot gevolg bij WOT


jan, wat heeft de inhoud daar voor invloed op?



hey jan, leg eens uit wat de inhoud van de tank te maken kan hebben op de druk?
ik ben een beetje benieuwd naar de uitleg. please?


LPG is in de tank vloeibaar op 8 bar. 80% gevuld, de vrije ruimte laat toe dat er tgv temperatuurschommelingen al enige verdamping kan plaatsvinden. Hierdoor stijgt de dampspanning. LPG wordt vloeibaar naar de verdamper gebracht. Bij een kleinere tank (en het zelfde verbruik) zal de verhouding gas/vloeibaar in de tank sneller afnemen waardoor je dampdruk daalt. Ik zou het anders niet zo direkt weten...
Stelde vat dat bij m'n kleine tank de minste aanraking soms zorgde voor overschakeling naar benzine, met een grote heb je dit niet als je eens stampt.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 16:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
ok, op basis van mijn ervaringen met 1x 70 + 1x 65 liter onder mn truck:

ga voor 230 of meer in de bak

nu heb ik even geen tijd maar zal het later vandaag of morgen toelichten

have a nice day

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 10:18 
LPG is in de tank vloeibaar op 8 bar. 80% gevuld, de vrije ruimte laat toe dat er tgv temperatuurschommelingen al enige verdamping kan plaatsvinden. Hierdoor stijgt de dampspanning. LPG wordt vloeibaar naar de verdamper gebracht. Bij een kleinere tank (en het zelfde verbruik) zal de verhouding gas/vloeibaar in de tank sneller afnemen waardoor je dampdruk daalt. Ik zou het anders niet zo direkt weten...
Stelde vat dat bij m'n kleine tank de minste aanraking soms zorgde voor overschakeling naar benzine, met een grote heb je dit niet als je eens stampt.[/quote]

Het is net omgekeerd, hoe kleiner de tank hoe kleiner de drukverschillen.
Als een 230 liter tank bijna leeg is, zakt de druk al enorm.
De druk van de LPG hangt af van de buitentemperatuur, in de zomer kan er tot 12 bar druk zijn. in de winter kan de druk zakken tot 5 bar, daarom gebeurt het wel eens in de winter dat een SRT met vollast te arm komt te staan.
Op een kleine tank word ook steeds een kleine afname kraan 6mm gebruikt. Bij grotere tanks word altijd een grote afname kraan gebruikt 8mm. De beste combinine is een kleine tank met grote kraan, alleen kan je dan niet veel kilometers maken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 12:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Bij gelijk verbuik en gelijke temperaturen zal de dampdruk toch sneller dalen in een kleine tank zekers...!?

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 17:55 
Floor schreef:
Bij gelijk verbuik en gelijke temperaturen zal de dampdruk toch sneller dalen in een kleine tank zekers...!?

Neen,toch niet.
Als je een 60 liter tank neemt en die half leeg rijd zodat er nog 30 liter in zit, kan je die tot de laatste 5 liter leeg rijden zonder een extreme drukval. Neem je een 230 liter tank dan zal je zien dat bij de laatste 30 liter de druk enorm wegvalt omdat in de 230 liter tank de lege ruimte in de tank veel groter is dan bij de 60 liter tank. zo simpel is het


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 19:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 22, 2008 21:43
Berichten: 308
Woonplaats: kortrijk
@ lpg : correct ;-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 15:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
het omgekeerde is ook waar. Als beide vol zijn zal de druk BIJ EENZELFDE VERBRUIK sneller dalen bij een kleine tank dan een grote.
Het procentueel 'lege' volume is immer groter bij een kleine tanks. Groter volume zorgt voor minder druk daar er meer vrije ruimte is om spontaan te verdampen om in evenwicht te komen (verzadigde dampspanning)
Afbeelding

Je zal bij dezelfde tanktemperatuur EN verbruik sneller een drukdaling bekomen bij een kleine
tank die je bij een grote tank pas bereikt als deze leger is.
In bovenstaand vb zal je bij een 230L pas na 70liter VERBRUIK 50% "leeg" volume bekomen terwijl dit bij de 70L
al na 20 liter verbuik is...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 17:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
Floor schreef:
het omgekeerde is ook waar. Als beide vol zijn zal de druk BIJ EENZELFDE VERBRUIK sneller dalen bij een kleine tank dan een grote.
Het procentueel 'lege' volume is immer groter bij een kleine tanks. Groter volume zorgt voor minder druk daar er meer vrije ruimte is om spontaan te verdampen om in evenwicht te komen (verzadigde dampspanning)
Afbeelding

Je zal bij dezelfde tanktemperatuur EN verbruik sneller een drukdaling bekomen bij een kleine
tank die je bij een grote tank pas bereikt als deze leger is.
In bovenstaand vb zal je bij een 230L pas na 70liter VERBRUIK 50% "leeg" volume bekomen terwijl dit bij de 70L
al na 20 liter verbuik is...


Mischien iets anders..(mischien ook niet..)

Ik heb een soort van vooraadvatje onder de kap net voor de verdamper(ja oud hé) dat de grote schommelingen opvangt.
Dan heb je (als 't goed is) er geen last van dat je een soort van vacuum trekt in je gasleiding..

Hebben jullie dat niet dan?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 1:11 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do feb 26, 2009 0:20
Berichten: 27
FF nog een LPG vraagje
Hoorde dat LPG niet helemaal geschikt is voor een VIPER blok, i.v.m. te heten verbranding ten gevolgen van het te leveren vermogen zodat het blok kapot gaat??
of zijn er al VIPER blokken die 100000km op LPG hebben gelopen zonder problemen??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 8:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
denk niet dat er al veel vipers rondrijden met 100.000 km tout cours,
Ze zijn maar van 2004 tot 2006 in productie geweest, er de
populatie in EUROPA is maw klein en zeker jong.

Kwam die info van een dealer? Als ik als handelaar zelf geen LPG kan plaatsen
en de koop wil laten doorgaan zeg ik natuurlijk dat het héél slecht is voor
de motor :lol:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 22:10 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do feb 26, 2009 0:20
Berichten: 27
Floor schreef:
denk niet dat er al veel vipers rondrijden met 100.000 km tout cours,
Ze zijn maar van 2004 tot 2006 in productie geweest, er de
populatie in EUROPA is maw klein en zeker jong.

Kwam die info van een dealer? Als ik als handelaar zelf geen LPG kan plaatsen
en de koop wil laten doorgaan zeg ik natuurlijk dat het héél slecht is voor
de motor :lol:


Nee kreeg het te horen van een broer van een vriend van me
die heeft een garage bedrijf (handelaar) en verkoop ook Dodge met LPG dus neem aan dat hij objectief is
(verkoop ander V8 merken met LPG, mijn ex K1500 454SS met LPG kwam daar vandaan)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling