USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

klepsmering
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=18652
Pagina 2 van 2

Auteur:  bommelaar [ zo maart 23, 2014 23:06 ]
Berichttitel:  Re: klepsmering

Ik heb het op mijn Chevy ook laten plaatsen. Er was 1 plaatser die zei dat het slechts uitstel van executie was. Dat ik in plaats van 100 k km er max 110k kon doen.

Van een andere hoorde ik dan weer dat je de vloeistof perfect kon vervangen door 2 takt olie. Weet niet of dat klopt. Heb er nog niet echt iets van info over gevonden.

Ik rij veel met aanhangwagens, maar heb met mijn auto niet zo een zware voet.

Auteur:  Sammy11 [ ma maart 24, 2014 0:16 ]
Berichttitel:  Re: klepsmering

bhpaddict schreef:

dus ik heb het weggelaten en dat geld goed belegd op de bank zodat het, met samengestelde interes,t voldoende zal zijn om de herstelling uit te voeren tegen dat ze nodig is. :drunken: of zoiets...


dan gaat dat geld nog jaren vast moeten staan , en dan nog , kapotte motor ga je niet betalen van de 150€ kosten die ik betaalde voor de klepsmering.

Auteur:  T-Bob [ ma maart 24, 2014 9:41 ]
Berichttitel:  Re: klepsmering

Sammy11 schreef:
bhpaddict schreef:

dus ik heb het weggelaten en dat geld goed belegd op de bank zodat het, met samengestelde interes,t voldoende zal zijn om de herstelling uit te voeren tegen dat ze nodig is. :drunken: of zoiets...


dan gaat dat geld nog jaren vast moeten staan , en dan nog , kapotte motor ga je niet betalen van de 150€ kosten die ik betaalde voor de klepsmering.

En ook niet van die €25,- voor een potje olie om de 5000 km :roll:

Auteur:  bhpaddict [ ma maart 24, 2014 10:49 ]
Berichttitel:  Re: klepsmering

Als het fout loopt is het niet de ganse motor, wel enkel de cilinderkoppen waar werk aan is.
Ten tweede lost een klepsmering het probleem niet op het is alleen wat uitstel. Dus als die kosten moeten door soort van motor, komen komen ze toch.
Er is meer te halen uit goede opwarming van de motor en een goed geplaatste lpi installatie die juist gedimensioneerd is zonder klepsmering.

Auteur:  MellyVan [ ma maart 24, 2014 12:26 ]
Berichttitel:  Re: klepsmering

Ik heb het altijd gehad en bijgevuld, maar vanuit theoretisch oogpunt heb ik zware bedenkingen:

1. Smeren zal het niet doen, daarvoor wordt er én te weinig verbruikt, én komt er te weinig op de goede plek terecht... je moet wel geluk hebben dat die meegezogen minidruppel dan ook daadwerkelijk op de klep belandt en niet gewoon de motor ingezogen en de uitlaat weer uit.

2. Benzine, hoe goed smeert dat? Helemaal niks, daarom gebruikt men olie om te smeren... dus de kleppen zullen geen hinder ondervinden van het gebrek aan benzine... tevens is de sluiting van een klep ook niet te smeren. Ook olie verzacht de slag van de kleppen niet...

3. Het zal dan moeten gaan om afkoelen van de klep, want dat je kleppen heter kunnen worden is wel een bewezen feit ivm hogere verbrandingstemperatuur (maar weinig hoger maar toch). Maar ik geloof niet dat die minidruppel olie, als die de klep al raakt bij het aanzuigen, dat die ook maar iets kan afkoelen aan een x00 graden hete klep.

Al met al, ik geloof er helemaal niks van. Maar toch braaf bijgevuld telkens :)

Auteur:  Erich [ ma maart 24, 2014 18:46 ]
Berichttitel:  Re: klepsmering

Daar steekt veel waarheid in MellyVan :wink:

Auteur:  Danny met de chevy [ ma maart 24, 2014 21:12 ]
Berichttitel:  Re: klepsmering

Ik had ook een druppelsysteem, na de kleprevisie een computergestuurd setje erop laten plaatsen.
Druppelaars werken op vacuum, dus als er eigenlijk geen smering het hardst nodig is en als het het hardst nodig deed ie niks. Werkt nu dus wel goed met geharde kleppen. Ik zal hem zo goed als zeker niet meer weg hoeven brengen ivm kleppen kaduuk.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/