USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

impco 425 met spacer?
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=18329
Pagina 1 van 1

Auteur:  ikke [ ma jan 20, 2014 22:56 ]
Berichttitel:  impco 425 met spacer?

Jaaa ik heb er 1(de impco 425 met holley 850 kleppenplaat!) Ik had niet gedacht dat er mensen zouden reageren op een gezocht adv op mp.
dus wel 2 personen zelfs!
ik wil graag weten of het zin heeft om er een spacer van 1" met 4 gaten tussen de holley kleppenplaat en inlaatspruitstuk te plaatsen. Die heb ik er namelijk nog liggen.
Ook heb ik gelezen dat de slang tussen de mixer en verdamper zo kort mogelijk moet voor het beste resultaat. Ongeveer 30cm. Klopt dit?
Ik heb een gekieteld 318 blok 240pk (in theorie)

Auteur:  fcapri [ di jan 28, 2014 14:50 ]
Berichttitel:  Re: impco 425 met spacer?

die spacer dient normaal om ervoor te zorgen dat je carb het niet te warm krijgt (vapor lock).

Auteur:  ikke [ wo feb 05, 2014 22:13 ]
Berichttitel:  Re: impco 425 met spacer?

@fcapri: Standaard zit hij er niet op. Het gaat mij er om of het beter is om deze er bij tussen te steken.

Auteur:  Theft_eXP [ ma maart 03, 2014 20:50 ]
Berichttitel:  Re: impco 425 met spacer?

als je de ruimte hebt ertussen zetten.

langer inlaat traject geeft een hoger koppel onderin

Auteur:  RiverSide [ ma maart 03, 2014 23:37 ]
Berichttitel:  Re: impco 425 met spacer?

nee,...niet als je alleen op LPG rijdt.
Houdt alles zo kort mogelijk dat reageert het snelst....ivm het vacuum

Auteur:  RiverSide [ ma maart 03, 2014 23:42 ]
Berichttitel:  Re: impco 425 met spacer?

Theft_eXP schreef:
als je de ruimte hebt ertussen zetten.

langer inlaat traject geeft een hoger koppel onderin


Waarom krijg je dan meer koppel?..

Auteur:  fcapri [ di maart 18, 2014 8:20 ]
Berichttitel:  Re: impco 425 met spacer?

bij een ordinair benzinesysteem met carburatoren kan je ene lang SMAL inlaattraject maken. door die smalle diameter en de lengte, krijg je een hoge luchtstroomsnelheid. van het moment de klep sluit en een andere opent, zit die snelheid er nog altijd in en pers het mengsel zich als het ware in de volgende cilinder.
hierdoor krijg je meer koppel onderin, maar verlies je wel een pak pk's op hogere toeren.

wil je hoge toeren, moet je net een heel kort DIK inlaattraject hebben, beste is een stel dikke carbs rechtstreeks op de cilinderkop schroeven (doen ze bij motos, daarom halen die +100pk uit <1000cc op +10 000rpm en bij F1 motoren)

zomaar een spacer bij een normale diameter van inlaattraject maken gaat niet veel helpen (enkel buffer voor temperatuur tegen vapor lock). als 2de kan je problemen krijgen met de LPG. die werkt namelijk op vacuum en ook je hele inlaat van mixer tot cilinderklep is een explosief mengsel. hoe langer het inlaattraject, hoe meer kans op serieuze schade bij een backfire.
aangezien je verdamper ook met vacuum werkt, duurt het te lang om voldoende vacuum aan te zuigen. en krijg je te weinig lpg bij het mengsel. normaal ga je hiervan niet veel last hebben. het backfire geval is ernstiger

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/