Het is nu vr maart 29, 2024 12:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: impco 425 met spacer?
BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 22:56 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 26, 2010 22:54
Berichten: 37
Woonplaats: Rossum OV
Jaaa ik heb er 1(de impco 425 met holley 850 kleppenplaat!) Ik had niet gedacht dat er mensen zouden reageren op een gezocht adv op mp.
dus wel 2 personen zelfs!
ik wil graag weten of het zin heeft om er een spacer van 1" met 4 gaten tussen de holley kleppenplaat en inlaatspruitstuk te plaatsen. Die heb ik er namelijk nog liggen.
Ook heb ik gelezen dat de slang tussen de mixer en verdamper zo kort mogelijk moet voor het beste resultaat. Ongeveer 30cm. Klopt dit?
Ik heb een gekieteld 318 blok 240pk (in theorie)

_________________
http://forum.dtbweb.nl/viewtopic.php?f=8&t=3131


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2014 14:50 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
die spacer dient normaal om ervoor te zorgen dat je carb het niet te warm krijgt (vapor lock).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 22:13 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 26, 2010 22:54
Berichten: 37
Woonplaats: Rossum OV
@fcapri: Standaard zit hij er niet op. Het gaat mij er om of het beter is om deze er bij tussen te steken.

_________________
http://forum.dtbweb.nl/viewtopic.php?f=8&t=3131


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 20:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 04, 2012 19:08
Berichten: 140
Woonplaats: Hoogezand
als je de ruimte hebt ertussen zetten.

langer inlaat traject geeft een hoger koppel onderin

_________________
Christiaan
Dodge W200 "Bonnie"
5.9 Magnum
Dana 60/70 4.56
37" Hummers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 23:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
nee,...niet als je alleen op LPG rijdt.
Houdt alles zo kort mogelijk dat reageert het snelst....ivm het vacuum

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 23:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Theft_eXP schreef:
als je de ruimte hebt ertussen zetten.

langer inlaat traject geeft een hoger koppel onderin


Waarom krijg je dan meer koppel?..

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 18, 2014 8:20 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
bij een ordinair benzinesysteem met carburatoren kan je ene lang SMAL inlaattraject maken. door die smalle diameter en de lengte, krijg je een hoge luchtstroomsnelheid. van het moment de klep sluit en een andere opent, zit die snelheid er nog altijd in en pers het mengsel zich als het ware in de volgende cilinder.
hierdoor krijg je meer koppel onderin, maar verlies je wel een pak pk's op hogere toeren.

wil je hoge toeren, moet je net een heel kort DIK inlaattraject hebben, beste is een stel dikke carbs rechtstreeks op de cilinderkop schroeven (doen ze bij motos, daarom halen die +100pk uit <1000cc op +10 000rpm en bij F1 motoren)

zomaar een spacer bij een normale diameter van inlaattraject maken gaat niet veel helpen (enkel buffer voor temperatuur tegen vapor lock). als 2de kan je problemen krijgen met de LPG. die werkt namelijk op vacuum en ook je hele inlaat van mixer tot cilinderklep is een explosief mengsel. hoe langer het inlaattraject, hoe meer kans op serieuze schade bij een backfire.
aangezien je verdamper ook met vacuum werkt, duurt het te lang om voldoende vacuum aan te zuigen. en krijg je te weinig lpg bij het mengsel. normaal ga je hiervan niet veel last hebben. het backfire geval is ernstiger


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling