Het is nu do maart 28, 2024 23:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 05, 2013 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Vers lucht filter en opnieuw laten afstellen bij een lpg boer (is meestal kostenloos) Dan weet je zeker dat je mengsel goed is. Volgens mij krijgt hij te weinig gas.
Als je anderhalf borrelglaasje benzine in je carburateur kiepert start hij gelijk op benzine en loopt lang genoeg om de benzine uit je tank te krijgen.

En graaf is in je geheugen.. Wanneer is het begonnen? Heb je daarvoor iets vervangen/veranderd :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 05, 2013 23:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 21:24
Berichten: 28
Woonplaats: Stadskanaal
Zit net een nieuwe luchtfilter op. En kan benzine testen idd.mis is het wel iets erger geworden na ontsteking afstellen omdat hij plofte bij stationair. Ga morgen avond en het weekend klussen. Zal de ontsteking ook beetje terug zetten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 05, 2013 23:39 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
Als hij te rijk staat, gaat hij haperen als je gas geeft. Met luchtschroef op 1,5 slag open en mengsel op de middenstand of iets daarboven zou het moeten werken. Trouwens moet je mengsel 1 streepje rijk staan als je wilt kunnen starten op LPG. Deze settings uitgaande van een schoon luchtfilter.

Ook moet je LPG naar carb aansluiting goed luchtdicht zijn om op LPG te kunnen starten, dus ik raad aan om even te voelen of dat stevig zit en zoja evt het luchtfilter enzo los te halen om de pakking tussen het LPG ding in het luchtfilter en de carb aansluiting te checken.

Trouwens start je op LPG altijd volgas, omdat dan de choke klep en de gasklep open staat en je LPG dus voldoende aangezogen wordt om te kunnen starten. Zodra hij komt natuurlijk gelijk gas op laten komen om te zorgen dat hij niet boven de 4000 toeren komt. Onbelast is 4000 toeren koud voor 1 seconde gelukkig geen groot probleem. Wel genoeg gas houden dat hij 2000 toeren blijft lopen de eerste 10 seconden, daarna zou hij langzaam normaal moeten kunnen gaan lopen. Reden voor dat gas bij is dat je choke het op LPG niet doet, dus je moet hem "opwarmen" met even extra toeren en meestal wat boven stationair houden met 1 voet op het gas en 1 op de rem het eerste stukje. Heb je de 1e km gereden, dan zou hij stationair moeten kunnen lopen als de schroef daarvan goed ingesteld is. En na een km of 3 zou hij schokvrij op moeten pakken, ook bij flink gasgeven.

Spanning bij de W200 is origineel slecht en dit komt door de amperemeter in het dashboard. Als je de accu pluspool loshaalt en vervolgens beide kabelcontacten van de amperemeter (achter het dashboard) op 1 kant (boutje ervan) zet, heb je een volt meer laadspanning.
Reden dat de accu vooraf losmoet is dat de amperemeter altijd volle spanning heeft, dus ook met contact uit kun je met die 2 kabelcontacten je dashboard smelten als de accu pluspool aangesloten is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 12:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 0:41
Berichten: 196
Woonplaats: online
Probleem al opgelost?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 13:28 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 21:24
Berichten: 28
Woonplaats: Stadskanaal
Nee ben druk bezig maar kan nog niet helemaal vinden maar word beter.. hijbgaat volgende week naar de gasboer dat afstellen en heb ontsteking al goed gezet en de vervroeger gecontroleerd. Kan het ook zijn dat hij niet genoeg spanning krijgt? De ontsteking. .


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 13:29 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 21:24
Berichten: 28
Woonplaats: Stadskanaal
En toen ik de idle schroef verdraaide boven op de mixer werd het ook al een heel stuk beter..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2013 17:25 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 21:24
Berichten: 28
Woonplaats: Stadskanaal
Jongens sorry voor de late reactie want door tijd gebrek heeft het even geduurt ma probleem is over. Heb er nieuwe rotor met verdeler op gezet toen was nog niet over toen gas laten afstellen toen werd het stukken beter maar nog niet over.. toch nog maar bougiekabelset vervangen ondanks dat ik kon zien dat hij niet oversloeg na het nat sproeien .. en na het vervangen heeft hij nog geen verkeerde slag weer gemaakt ben er super blij mee ik rijd weer met plezier


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2013 22:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 0:41
Berichten: 196
Woonplaats: online
Mooi man, bedankt voor de feedback :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling