Het is nu do maart 28, 2024 11:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 20:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
Op mijn Dodge W200 zit een Impco 300A LPG installatie van het type 1 & 20. Deze kleine Impco is voor zover ik kan vinden ruim voldoende voor de 150 pk die mijn V8 destijds nieuw had.

Alleen merk ik dat hij het beste loopt als het luchtfilter niet te schoon of te vuil is. Graag zou ik de LPG iets armer zetten met een nieuw luchtfilter en eventueel met het weer iets bijstellen, zodat hij steeds mooi loopt. Ik heb al redelijke afstelervaring met de carbs van mijn 2t competitie crossmotoren. En als ik met elke maand even bijstellen wat meer prestaties voor minder LPG kan krijgen, vind ik dat gewoon leuk.

De standaard handleiding van Impco heb ik, maar daarin staat geen woord over de afstelling, alleen hoe je hem inbouwt en wat LPG precies is. Dus deze: http://www.scribd.com/doc/17379058/IMPC ... ing-Manual

Bij de Impco heb ik zelf al wat aan de idle schroef gedraaid en ook de mixture al iets armer gezet, wat al aardig lijkt te werken. Maar eigenlijk zoek ik nog een goede handleiding of ervaringen voor dit instellen, omdat alles zelf proberen met trail and error niet ideaal is.

Dus hoe doe ik dit goed?
En zitten er mogelijk nog meer instelmogelijkheden op zo'n Impco?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 21:32 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 21:24
Berichten: 28
Woonplaats: Stadskanaal
Ik heb ook een w200en een 318 motor er in.en heb precies zelfde mixer en probleem. Die van mij start goed maar begint bij gas geven soms te stotteren. Dus ik ben benieuwd of jij het zelfde hebt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 21:38 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
prinske schreef:
Ik heb ook een w200en een 318 motor er in.en heb precies zelfde mixer en probleem. Die van mij start goed maar begint bij gas geven soms te stotteren. Dus ik ben benieuwd of jij het zelfde hebt

Zou je niet eerst netjes voorstellen.viewforum.php?f=14

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 22:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
prinske schreef:
Ik heb ook een w200en een 318 motor er in.en heb precies zelfde mixer en probleem. Die van mij start goed maar begint bij gas geven soms te stotteren. Dus ik ben benieuwd of jij het zelfde hebt


Als hij duidelijk te rijk staat of koud is wel inderdaad. Maar met de huidige instellingen stottert hij warm niet bij gasgeven.

Op benzine stottert de mijne wel als ik meer dan half gas geef, dus daar rijd ik zo min mogelijk op.

Het zou evt kunnen dat mijn timing afgesteld is op LPG en de jouwe op benzine als hij ook warm soms stottert bij gasgeven op LPG.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 22:17 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik weet dat de vooronsteking op lpg wel 12 of meer gr kan (mag) zijn :!: gewoon aan de onsteking draaien als hij loopt, als hij mooi loopt ff op ongeveer 3000 toeren houden dan gas regelschroef indraaien (of uit hangt er van af hoe hij staat) tot hij smoort dan stukje terug, dan zit je normaal gesproken redelijk goed :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 22:35 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 03, 2013 21:24
Berichten: 28
Woonplaats: Stadskanaal
Bedoel je de smoorklep of die nudle schroef ofzo bovenop de filter die je ook voor stationair gebruikt?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 22:44 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
prinske schreef:
Bedoel je de smoorklep of die nudle schroef ofzo bovenop de filter die je ook voor stationair gebruikt?




Die gasregelschroef die tussen je gasslang zit :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Impco 300A afstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 22:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
prinske schreef:
Bedoel je de smoorklep of die nudle schroef ofzo bovenop de filter die je ook voor stationair gebruikt?


Voor ontstekingstijdstip, dat zit aan je motorblok. Dit heb ik bij de W200 nog nooit gesteld, dus dat mag iemand anders aanvullen waar precies. Dat is denk ik ook wat HemiRAM bedoelt met 12 graden.

Stationair schroef doet dacht ik weinig boven de 1500 toeren. Daaronder, als hij stationair loopt is die schroef goed.

LPG armer en rijker doe je bij de Impco 300A met een stelknop op de gasslang aansluiting op het luchtfilter. Ik verwacht dat die normaal vlakbij het midden hoort, maar hopelijk komt er straks nog een mooi afsteldiagram of schema voor in dit topic. Want daar heb ik het voor gestart.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling