Het is nu vr maart 29, 2024 1:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 27, 2009 16:22
Berichten: 134
Beste,

Mijn W200 loopt sinds gisteren niet meer op lpg.
Informatie over mijn W200:
5.2 V8
4bbl carb.
Impco 300a
(mixer adapter stuk om alles op mijn 4bbl aan te sluiten)
Ik start en rij altijd op lpg

Een tijdje terug had ik per ongeluk de idle screw van mijn Impco 300a mixer los gedraaid.
Afbeelding
(Random afbeelding voor duidelijkheid te krijgen)

Stom.. dat dacht ik ook, maar na wat draaien aan de idle screw (zie afbeelding) startte mijn dodge weer en ik kon weer rijden. (Met wel in mijn achterhoofd, zou het goed staan) Wat dagen daarna liep ie naar mijn doen toch niet lekker stationair en ben ik weer aan de idle screw gaan draaien. Naar mijn idee liep ie weer beter, en ik kon gewoon starten en rijden op lpg, niks aan de hand.

Gister wou ik mijn dodge een wasbeurtje geven en toen ik hem wilde starten hoorde ik wel een rare *plof* geluid. Zeg maar een soort kleine backfire geluid ofzo, dus niet doorgestart. Paar tellen gewacht en nog eens gestart en toen hoorde ik niks geks en de dodge starte gewoon. Vervolgens achter op de plaats gezet, hele dag gewassen en in de avond wou ik hem weer terugzetten.

Ik mijn dodge starten maar ik kreeg allemaal vreemde geluiden te horen, schijnbaar kleine backfire's ofzo, het was hetzelfde geluid als toen ik hem voor het eerst starte voordat ik hem had gewassen.

Nu vandaag na een halve dag aanklote met de idle srew, wil mijn dodge helemaal niet meer starten op lpg. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn verdamper helemaal bevroren was van al het starten (GVD.. geen wonder dat ie het niet meer doet..) Ik het een en ander opgezocht wat het probleem kan zijn en toen kwam ik bij koelvloeistof niveau uit. En idd deze stond wat aan de lage kant, dus gelijk wat koelvloeistof bijgevuld. Met een föhn de verdamper langzaam laten ontdooien en weer gaan testen. Met als resultaat.. HELEMAAL niks... :(

Ik had ook gelezen dat het aan de bobine, verdelerkap, bougiekabels en bougies zou kunnen liggen, maar dat lijkt mij stug dat één van die dingen zomaar ineens kapot gaan. 'S ochtends wel gewoon starten en goed lopen en 's avonds ineens niet meer.

Ik had ook iets gelezen over het verouderen van de membramen die in de verdamper of mixer zitten. De mixer heb ik uit elkaar gehaald en die membraam is nog goed.
Die van de verdamper weet ik niet, plus ik weet ook niet of ik deze zomaar deels uit elkaar kan halen om dat te controleren. Zonder dat er van alles gaan lekken en doen.
Afbeelding
Als ik op het middelste knopje druk dan hoor ik gewoon "pffft" gas in de verdamper komen.

Ik had ook al op de site van Henk_W200 gekeken en zijn tip aangehouden om de idle screw handvast dicht te draaien en vervolgens 2,5 slag los te draaien. Maar dit mocht ook weinig uithalen jammer genoeg.

Mijn vraag: Iemand nog tips of ideeën, of dingen die ik over het hoofd ziet etc. Alle hulp is welkom :)
Ik heb als idee dat ik het bij de idle screw op de mixer moet gaan zoeken, want daar heb ik het laatst aangezeten.

Mvg, Sander.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Ik heb laatst ook per ongeluk die Idle schroef verdraaid, ben er een hele dag mee bezig geweest, heb dezelfde mixer. Had eerst ook die manier van Henk geprobeerd, dat hielp bij mij ook niet, de opzet van je carburateur is ook anders. Bij mij heb ik ongeveer 3,5 slag teruggedraaid voordat ie weer aansloeg. Ook heb ik hem afgesteld dat ie stationair koud zo'n 800 toeren loopt, anders kreeg ik helemaal niks klaar :!: Ben nog naar een garage geweest om hem af te laten stellen maar die hebben geconcludeerd dat mijn carburateur ergens valse lucht trekt, dit kan het ook zijn. Maar ik rij inmiddels gewoon weer rond (met wat meer toeren dus :D )
Wil die bij jou wel aanslaan (en meteen weer uitvallen) of doet ie echt helemaal niks? Het gaat echt om milimeters verstellen per keer, niet normaal hoe gevoelig dat schroefje is :shock:
Hoop dat je er wat aan hebt, in ieder geval veel succes ermee!

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:27 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik denk dat dat plofje een back fire was , en dan heb wel eens kans dat je de gas mixers ff moeten reviseren :!: en ook al lijkt hij nog goed , kan hij toch naar de klote zijn , komt denk ik dat hij oprekt bij het back fire . pas met die van perry ook zo iets mee gemaakt , perry heeft de membraam van de mixer toen vervangen en hij liep meteen weer :!: wij hebben toen samen nog naar schade aan de membraam gezocht en ook niks gevonden :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Ja ben ik met Peer eens :!: Heb het pas zelf ook gehad :!: Heb toen een revisie setje gehaald en de membraam vervangen probleem opgelost :D aan mijn oude membraam was ook niks te zien maar wellicht te veel opgerekt door de backfire :?

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 27, 2009 16:22
Berichten: 134
Dank voor de snelle reacties,

Ik heb inderdaad gemerkt dat het helemaal niks nodig heeft als je aan de idle screw komt dat ie goed of slecht loopt.
Maar als ik start draait de motor alleen op de startmotor rond. Het klikgeluid van de gas relais hoor ik ook duidelijk en ik ruik ook gas. Maar alsof er geen gas of lucht in de cilinders kan ofzo.. Want bij het starten geef ie geen kik, ook niet van ik wil wel starten maar ik kan niet..

Afbeelding
Ik weet niet of je zomaar de acht schroeven van de verdamper kan loshalen om vervolgens daar binnen te kijken zonder dat er grote gevolgen aan vast zitten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Ja verrek peer ik maar type staat het bij jou al weer bij :D :D

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Sander_1987 schreef:
Dank voor de snelle reacties,

Ik heb inderdaad gemerkt dat het helemaal niks nodig heeft als je aan de idle screw komt dat ie goed of slecht loopt.
Maar als ik start draait de motor alleen op de startmotor rond. Het klikgeluid van de gas relais hoor ik ook duidelijk en ik ruik ook gas. Maar alsof er geen gas of lucht in de cilinders kan ofzo.. Want bij het starten geef ie geen kik, ook niet van ik wil wel starten maar ik kan niet..

Afbeelding
Ik weet niet of je zomaar de acht schroeven van de verdamper kan loshalen om vervolgens daar binnen te kijken zonder dat er grote gevolgen aan vast zitten?


En op benzine of loopt ie alleen op gas :?:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 27, 2009 16:22
Berichten: 134
perry schreef:
Sander_1987 schreef:
Dank voor de snelle reacties,

Ik heb inderdaad gemerkt dat het helemaal niks nodig heeft als je aan de idle screw komt dat ie goed of slecht loopt.
Maar als ik start draait de motor alleen op de startmotor rond. Het klikgeluid van de gas relais hoor ik ook duidelijk en ik ruik ook gas. Maar alsof er geen gas of lucht in de cilinders kan ofzo.. Want bij het starten geef ie geen kik, ook niet van ik wil wel starten maar ik kan niet..

Afbeelding
Ik weet niet of je zomaar de acht schroeven van de verdamper kan loshalen om vervolgens daar binnen te kijken zonder dat er grote gevolgen aan vast zitten?


En op benzine of loopt ie alleen op gas :?:


Ik start en rij altijd op gas. Geen idee hoelang mijn W200 al geen benzine meer heeft geproefd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:54 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Starten op gas en tegelijk effe remmenreiniger laten inspuiten :!: dan zal ie met flink wat gas geven wel blijven lopen op gas :!:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Als ie dan wel loopt is het zo goed als zeker je membraam :!:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 11:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 27, 2009 16:22
Berichten: 134
Even een update:

Ik heb Jaap zijn afstelling eens geprobeerd. Dus helemaal indraaien en dan 3,5 slag los draaien en vervolgens beetje bij beetje aan de idle schroef gedraaid. Na een hoop "beetjes" draaien leek het erop alsof er weer wat leven in de brouwerij kwam.

Na wat verder "pielen" start mijn Dodge weer en blijft hij ook draaien, echter maakt ie wel 1200 toeren. :) Dat fine tunen komt erna wel.


MAAR.. (f*ckzooi er zit een maar aan :| )
Hij start op gas, hij blijft draaien (zei het op 1200 toeren) maar na een minuutje ofzo zonder iets te doen valt ie weer uit.. ??
(Dit is een paar keer gelukt het starten en blijven lopen, en sommige keren heb ik ook een poging gedaan om al gelijk wat af te stellen, maar hetzelfde verhaal mijn Dodgie valt gewoon uit.)

Iemand hier misschien een idee over?

@ Perry:
Hoe wil je remreiniger inspuiten als alles dichtzit? Of van te voren alwat erin doen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 12:00 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Tegen de luchtfilter aanspuiten :!:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 17:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 27, 2009 16:22
Berichten: 134
Update:

Ik denk dat ik te vroeg heb gesproken over de bougie's en verdelerkap.
Vanmiddag even de bougie's, verdelerkap en rotor gecontroleerd. Conclusie: vervangen is denk ik geen overbodige luxe :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Denk dat deze rotor zijn beste tijd wel heeft gehad :oops:

Morgen even nieuwe spullen halen, en dan kan het fine tunen gaan beginnen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling