Het is nu do maart 28, 2024 10:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 28, 2012 20:42 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do jul 26, 2012 14:40
Berichten: 22
Woonplaats: bornem
hallo waar hebben jullie lpg laten inbouwen in jullie ram? ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 2:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 19, 2010 18:20
Berichten: 343
Woonplaats: Verenigde Straten van Olen (B)
AGS in Geel
zonder fout

_________________
ice white Saab 9.3 ttid airo cabrio 180 pk(voor Greet), Saab 9.5 160 pk(voor mij) saab 9.3 175 pk, Ford Fiesta 1.6 tdci (voor de jeugd) Ford F150 FX4 V8 300 pk limited edition(voor de paarden)(2x 1 pk), Harley Davidson 100 aniversary (voor de fun)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 23:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
ff dit terug oproepen

iemand een idee of het veel verschil zou maken waar je een extra tank laat plaatsen ?
Heb momenteel onderbouw maar sta meer te tanken dan wat anders dus zou graag tank late bijleggen in de bak
lijkt me dat hier niet veel fout aan kan gebeuren ?

ook wil ik klepsmering late bijsteken, ook niet zo'n bijzondere kunst voor nodig denk ik ?

of is het hiervoor toch ook beter om bij duurdere firma's te gaan ?

scheelt echt een hoop

Iemand bekend met LPG cars in tessenderlo ?

thx !

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 1:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:50
Berichten: 110
Woonplaats: Ridderkerk / Dick Havenaar
ha Ilan,

je zou een tweede tank kunnen laten plaatsen in de bak... ik heb twee tanks, de ene is netto 143,75 liter en de andere is netto 86,25 liter, samen dus netto 230 liter.
bij mijn vialle installatie is gekozen voor 2 pompen, de ene voedt 5 cilinders uit de grootste tank, de andere de resterende 3 uit de andere tank...

de tanks worden middels één vulnippel gevuld en lopen gelijkmatig vol en leeg, dat is allemaal met de computer zo geprogrammeerd door de installateur en het werkt al ruim 160.000 kilometer zorgeloos zo..!! de klepsmering heb ik ook, die druppelt om de 7 seconden een druppeltje in het systeem en loopt zo met één vulling in ongeveer 8.000 kilometer ( 5,000 mijl ) leeg...

ik zou je adviseren om niet te bezuinigen ( niet de allergoedkoopste installatie laten inbouwen ), een gerenommeerd inbouwstation kan je daarin goed adviseren, we hebben in Nederland het gezegde "goedkoop is duurkoop", investeer liever in een kwalitatief goed systeem, een slecht systeem door een minder goede installateur ingebouwd, kan leiden tot motorschade, schade die snel groter is dan de aanschaf van een deugdelijke installatie... :shock:

succes met het vinden van een goede installateur als LPG cars in Tessenderlo dat niet zou zijn..!!

_________________
Dick


my tundra can tow the endeavour space shuttle, your argument is invalid...

I'm only resposible for what I say, not for what You understand..!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 1:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
Dick Havenaar schreef:
ha Ilan,

je zou een tweede tank kunnen laten plaatsen in de bak... ik heb twee tanks, de ene is netto 143,75 liter en de andere is netto 86,25 liter, samen dus netto 230 liter.
bij mijn vialle installatie is gekozen voor 2 pompen, de ene voedt 5 cilinders uit de grootste tank, de andere de resterende 3 uit de andere tank...

de tanks worden middels één vulnippel gevuld en lopen gelijkmatig vol en leeg, dat is allemaal met de computer zo geprogrammeerd door de installateur en het werkt al ruim 160.000 kilometer zorgeloos zo..!! de klepsmering heb ik ook, die druppelt om de 7 seconden een druppeltje in het systeem en loopt zo met één vulling in ongeveer 8.000 kilometer ( 5,000 mijl ) leeg...

ik zou je adviseren om niet te bezuinigen ( niet de allergoedkoopste installatie laten inbouwen ), een gerenommeerd inbouwstation kan je daarin goed adviseren, we hebben in Nederland het gezegde "goedkoop is duurkoop", investeer liever in een kwalitatief goed systeem, een slecht systeem door een minder goede installateur ingebouwd, kan leiden tot motorschade, schade die snel groter is dan de aanschaf van een deugdelijke installatie... :shock:

succes met het vinden van een goede installateur als LPG cars in Tessenderlo dat niet zou zijn..!!



installatie is ingebouwd.. anders gaf ik je gelijk in goeiekoop durekoop maaar
wil enkel een extra tank in men koffer en klepsmering toevoegen ;)
denk dat er aan tank toevoegen gewoon weinig verschil kan zijn van plaatser tot plaatser..?

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 1:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:50
Berichten: 110
Woonplaats: Ridderkerk / Dick Havenaar
ilan schreef:
Dick Havenaar schreef:
ha Ilan,

je zou een tweede tank kunnen laten plaatsen in de bak... ik heb twee tanks, de ene is netto 143,75 liter en de andere is netto 86,25 liter, samen dus netto 230 liter.
bij mijn vialle installatie is gekozen voor 2 pompen, de ene voedt 5 cilinders uit de grootste tank, de andere de resterende 3 uit de andere tank...

de tanks worden middels één vulnippel gevuld en lopen gelijkmatig vol en leeg, dat is allemaal met de computer zo geprogrammeerd door de installateur en het werkt al ruim 160.000 kilometer zorgeloos zo..!! de klepsmering heb ik ook, die druppelt om de 7 seconden een druppeltje in het systeem en loopt zo met één vulling in ongeveer 8.000 kilometer ( 5,000 mijl ) leeg...

ik zou je adviseren om niet te bezuinigen ( niet de allergoedkoopste installatie laten inbouwen ), een gerenommeerd inbouwstation kan je daarin goed adviseren, we hebben in Nederland het gezegde "goedkoop is duurkoop", investeer liever in een kwalitatief goed systeem, een slecht systeem door een minder goede installateur ingebouwd, kan leiden tot motorschade, schade die snel groter is dan de aanschaf van een deugdelijke installatie... :shock:

succes met het vinden van een goede installateur als LPG cars in Tessenderlo dat niet zou zijn..!!



installatie is ingebouwd.. anders gaf ik je gelijk in goeiekoop durekoop maaar
wil enkel een extra tank in men koffer en klepsmering toevoegen ;)
denk dat er aan tank toevoegen gewoon weinig verschil kan zijn van plaatser tot plaatser..?


dat begreep ik, Ilan...
echter, het KAN zo zijn dat voor het plaatsen van de tweede tank dus achteraf modificaties verricht moeten worden ( 3/8 en 5/8 totale tankinhoud-verhaal ), indien dat het geval zou zijn, dan heb je een goede installateur nodig die over de knowhow, computer-hardware en software beschikt... dat wilde ik je voorleggen om mee te nemen in je eventuele overleg met de installateur... de klepsmering moet als het goed is een simpele installatie zijn...

_________________
Dick


my tundra can tow the endeavour space shuttle, your argument is invalid...

I'm only resposible for what I say, not for what You understand..!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 10:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
ja oke dat begrijp ik
maar wat is het nut van ze gelijk te late leeglopen als ik vrage mag ?
had er zelf nooit op gedacht dat ze dat zo zouden doen
dacht gewoon eerst de ene dan de andere ? :p

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 12:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:50
Berichten: 110
Woonplaats: Ridderkerk / Dick Havenaar
ha Ilan,

ik ben ook maar een leek en heb niet op alle vragen een antwoord... :D

wat zou er gebeuren wanneer 1 tank leeg is en de andere nog niet..?? bij de moderne gasinstallaties wordt alles met de computer geregeld, is er 1 van de 2 tanks leeg, dan lijkt het me waarschijnlijk dat de computer een "fout" signaleert in de gasaanvoer en overschakelt naar benzine... ik zit maar even hardop te denken hoor, heb het zelf ( vanwege die gelijkmatige leegloop..?? ) nog niet meegemaakt dat er een "storing" gesignaleerd werd door de installatie...

misschien is dit stukje voor jou interessant om eens door te lezen..??

_________________
Dick


my tundra can tow the endeavour space shuttle, your argument is invalid...

I'm only resposible for what I say, not for what You understand..!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 12:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 12:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
Hemi uut Drenthie schreef:
Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?


ja misschien dat het inderdaad logischer is dat ze beide zelfde druk blijven behouden net
maar dacht dat ze die gewoon met elkaar in verbinding zouden zetten niet de ene met die cilinders en de andere met die cilinders

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 12:53 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Prins heeft tanks van 230 liter en die pasen bij jou Ram in de achterbak had ik bij het vorige model ook,
en dan de 80% vulling vast laten zetten kan je meer als 1000km rijden.
en flikker je de ringtank eronder uit, hang je daar weer je reservewiel.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 12:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
ilan schreef:
Hemi uut Drenthie schreef:
Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?


ja misschien dat het inderdaad logischer is dat ze beide zelfde druk blijven behouden net
maar dacht dat ze die gewoon met elkaar in verbinding zouden zetten niet de ene met die cilinders en de andere met die cilinders


Zie ik als leek ook het nut niet van in......
Als ik er een tank bij zou plaatsen, kwam er gewoon een T stuk tussen en liep de éne gewoon vol via de andere......

Maar er zou wel een reden voor zijn dat ze dat niet doen.. :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 12:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
T-Bob schreef:
Prins heeft tanks van 230 liter en die pasen bij jou Ram in de achterbak had ik bij het vorige model ook,
en dan de 80% vulling vast laten zetten kan je meer als 1000km rijden.
en flikker je de ringtank eronder uit, hang je daar weer je reservewiel.


Ik heb ook de 230 liter van Prins, maar wel met de 80% er nog op. Kan ik 800 km mee rijden, maar ja dan is hij wel leeg, dus tanken doe ik eerder. :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 13:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:50
Berichten: 110
Woonplaats: Ridderkerk / Dick Havenaar
Hemi uut Drenthie schreef:
Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?


ha Hendrik,

voorzover ik begrepen heb hebben de twee tanks geen open verbinding ( bij mijn installatie, althans ), de druk in de tanks is niet zozeer afhankelijk van de vullingsgraad waardoor beide tanks dan dus niet gelijkmatig leeglopen... ( en mocht dit verhaal nu niet correct zijn, dan heb ik het niet goed begrepen van de inbouwer... :roll: )

de vulslang naar de tanks wordt vanaf de aansluitnippel naar de tanks gevoerd waar deze zich voor de tanks splitst middels een t-stuk, zo worden beide tanks dus altijd volledig tot de maximale vullingsgraad gevuld...

_________________
Dick


my tundra can tow the endeavour space shuttle, your argument is invalid...

I'm only resposible for what I say, not for what You understand..!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 13:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Ok, maar wat zou de reden zijn van het onafhankelijk van elkaar werken?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling