Het is nu zo apr 28, 2024 0:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 0:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 11:14
Berichten: 354
Woonplaats: Lutjebroek
Ja precies Sjeng! Dat heb ik ook zo. Top systeem.

@ ben: wat jij gebruikt is ook mooi spul. Ik had bij die nieuwe Dodge van mij voor een systeem van Prins gekozen, mede door de goede verhalen.

Of topic: die baja boot vaart op benzine (vaart toch niet zoveel;)) maar vond het nooit de moeite om op lpg te gaan varen,wel heb ik nog een rib voor de verhuur maar die neemt 2x 120 liter per uur. En dat is niet grappig meer om die te tanken. Maar voor buitenboordmotoren LPG zie ik dat niet zitten. Alhoewel het wel mogelijk zou moeten zijn;)

_________________
__________________________________
Joris. (WatersportReus)
http://www.watersportreus.nl
http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 8:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
ik net dat het een baja is met 1200pk...........super charged zeker?
Niet dat het nog belangrijk is maar dat wil niet op lpg.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 9:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
RiverSide schreef:
ik net dat het een baja is met 1200pk...........super charged zeker?
Niet dat het nog belangrijk is maar dat wil niet op lpg.


Waarom zou dat niet willen :?:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 18:52 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Belgiquebasterd schreef:

Wat zijn forums toch prachtig, uitgebreid en volledige antwoorden op al je vragen :-)

Puur uit intresse, wat is het druk verschil tussen een benzine injectiesysteem en een lpg systeem? Het inlaatspruitstuk van een dodge ram (zoals ik dus heb) is wel uit plastic dus 'koudeschrik' zou toch moeten meevallen? Of heb je het over eventuele metalen onderdelen in de injector zelf?

Met de koudeschrik bedoel ik in eerste instantie de inlaatkleppen en zittingen.
Wat de druk in een LPI systeem (geen directe injectie want dat zijn hoge drukken richting of over 200 bar) betreft zit dat tussen 2 en 2,5 bar voor de gasvorm !
Wanneer je LPI vloeibaar wil houden zitten de drukken richting 20 bar en meer; afhankelijk van de samenstelling.
Een benzinesysteem zit rond de 2,3 tot 2,6 bar.
Naast de drukken heb je ook nog een klein volumetrisch verschil tussen benzine en gas. Voor vloeibaar gas zal iets meer volume nodig zijn dan voor benzine voor dezelfde kracht.
Dit verschil zou in het lineaire gedeelte van de sproeier moeten blijven om een goed functionerend systeem te behouden en dat zowel bij vrijloop als vollast....

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 20:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Spieker schreef:
RiverSide schreef:
ik net dat het een baja is met 1200pk...........super charged zeker?
Niet dat het nog belangrijk is maar dat wil niet op lpg.


Waarom zou dat niet willen :?:


Ik dacht hetzelfde Hilco, en ik heb deze weer effe opgezocht:

Activate schreef:
Ik heb zelf op mijn 410 Dodge stroker een Kenne Bell SC ziteen.

Ik heb een Prins verdamper ( met Turbo aansluiting, deze stuurt de verdamper verder open zodra de Blower op druk komt en daardoor meer gas naar de injectoren stuurt) en Bigas injectoren met een Megasquirt ECU.

De ECU regelt de Gasinjectoren en de ontsteking en is vrij programmeerbaar.

De air/feul ratio is bijna geheel vlak.

Het voordeel van LPG tov benzine is de hoger octaanwaarde waardoor je de ontsteking iets kunt vervroegen.

Bij mij loopt de Doge errug goed op LPG met SC met een druk van 1 Bar en op benzine (zelfs meet aangepaste injectoren) gewoon een stuk minder.

Dus het is wel degelijk mogelijk....

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling