Het is nu za apr 27, 2024 22:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 18:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Lees af en toe dat lpg op zich als brandstof een betere keuze is dan benzine, vroeg me af waarom men nooit de benzinetank verwijderd en de auto volledig op lpg laat rijden? Als je de lpg installatie aansluit op de standaard fuel rails en injectoren, daarna de originele computer laat aanpassen om een optimale lpg afstelling te verkrijgen zou het toch moeten werken?

Zo spaar je gewicht uit, je hoeft geen lpg computer en injectoren te kopen en volgens mij het belangrijkste je kan de computer aanpassen om optimale lpg afstelling te verkrijgen ipv zo'n piggyback computer zoals nu?

Misschien weet iemand hier het antwoord waarom dit niet praktisch haalbaar is?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 18:44 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Er is wel Direct LiquiMax systeem als je dit bedoelt :?:
http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... uimax.html

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 19:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 11:14
Berichten: 354
Woonplaats: Lutjebroek
Volvo heeft dit wel af fabriek. Onze pick up"s zijn Amerikaans en daar kost benzine toch niet zoveel, waardoor de voordelen van LPG minder zijn. Je motor slijt er ook harder van.

_________________
__________________________________
Joris. (WatersportReus)
http://www.watersportreus.nl
http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 20:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
watersportreus schreef:
Volvo heeft dit wel af fabriek. Onze pick up"s zijn Amerikaans en daar kost benzine toch niet zoveel, waardoor de voordelen van LPG minder zijn. Je motor slijt er ook harder van.


je bedoelt vast de klepzetels,....helaas worden de amerikanen zonder geharde klepzetels uitgerust,...op de bi-fuel types na.
Maar na de koprevisie met geharde klepzetels dan loopt het motortje nog heeeeeeelll lang door hoor.

Ik vaar zelf op lpg en vergeleken met benzine motoren is mijn olie gewoon nog geel i.p.v zwart.

wat betreft de vraag van de Original poster,misschien is het maar beter zo,....ben bang dat als de hele wereld op lpg gaat rijden,...de prijs ook omhoog gaat...en die is nu al absurd(voor lpg dan)

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 21:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 11:14
Berichten: 354
Woonplaats: Lutjebroek
Klopt helemaal Ben. LPG heeft een schonere verbranding. Dus olie blijft netjes. Ik vaar de Baja helaas op benzine;)

_________________
__________________________________
Joris. (WatersportReus)
http://www.watersportreus.nl
http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 21:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za okt 11, 2008 22:29
Berichten: 115
Woonplaats: Tilburg
Er zijn is het verleden wel een merk geweest die alleen maar LPG had, volgens mij een Hyundai, maar om de een of andere reden wil men toch nog op benzine kunnen rijden, en is dit nooit een succes geworden, dit zit nu eenmaal tussen onze ooren in.

Volvo heeft af fabriek ook auto's op lpg, maar dit is ook naast het bezine gedeelte gemonteerd, wel helemaal met het benzine gedeelte verweven,en met een ECM en ik weet uit ervaring dat deze systemen zeer goed werken en bijna geen uitval hebben, Chevrolet heeft ze nu ook al , en Citröen begint er nu mee af fabriek, maar dit zij allemaal volgens mij allemaal Bi-Feul systemen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 22:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
RiverSide schreef:
watersportreus schreef:
Volvo heeft dit wel af fabriek. Onze pick up"s zijn Amerikaans en daar kost benzine toch niet zoveel, waardoor de voordelen van LPG minder zijn. Je motor slijt er ook harder van.


je bedoelt vast de klepzetels,....helaas worden de amerikanen zonder geharde klepzetels uitgerust,...op de bi-fuel types na.
Maar na de koprevisie met geharde klepzetels dan loopt het motortje nog heeeeeeelll lang door hoor.

Alle amerikanen na midden jaren 70 zijn juist wel uitgerust met geharde klepzetels. dit ivm ongelode benzine..

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 11:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Belgiquebasterd schreef:
Lees af en toe dat lpg op zich als brandstof een betere keuze is dan benzine, vroeg me af waarom men nooit de benzinetank verwijderd en de auto volledig op lpg laat rijden? Als je de lpg installatie aansluit op de standaard fuel rails en injectoren, daarna de originele computer laat aanpassen om een optimale lpg afstelling te verkrijgen zou het toch moeten werken?

Zo spaar je gewicht uit, je hoeft geen lpg computer en injectoren te kopen en volgens mij het belangrijkste je kan de computer aanpassen om optimale lpg afstelling te verkrijgen ipv zo'n piggyback computer zoals nu?

Misschien weet iemand hier het antwoord waarom dit niet praktisch haalbaar is?


De drukken liggen anders bij een LPI installatie evenals de te verwerken hoveelheden per inspuiting enz...
Dus zou er hoedanook weinig van de originele benzine installatie overblijven.
Bovendien is het inspuiten van vloeibaar gas een echte koudeschrik voor de metalen delen direct in de buurt van de injector.
Om gewicht te sparen bestaat wel de mogelijkheid om de originele tank te vervangen door een tank welke slechts half zo groot is en op de vrijgekomen ruimte een lpg tank te hangen. Zo wordt het meergewicht van de gasinstallatie enigzins gecompenseerd.
Ergens heb ik daar een link van. Maar die vind ik even niet.

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=13076

Gevonden !

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 12:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
T-Bob schreef:
Er is wel Direct LiquiMax systeem als je dit bedoelt :?:
http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... uimax.html

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 13:00 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
alex2 schreef:
T-Bob schreef:
Er is wel Direct LiquiMax systeem als je dit bedoelt :?:
http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... uimax.html


Het direct liquimax systeem is enkel bruikbaar voor motoren die al beschikken over een directinjectiesysteem. De vroegere mitsubishi galaxi gdi was er zo eentje en onlangs is er weer eentje op de markt gekomen. Hierbij zit de injector direct in de cilinders.
Voor een gewoon injectiesysteem is het geen oplossing.
Bovendien zal het ook niet simpel zijn om een gewone injectiemotor om te bouwen naar directe injectie...

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 21:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
bhpaddict schreef:
Belgiquebasterd schreef:
Lees af en toe dat lpg op zich als brandstof een betere keuze is dan benzine, vroeg me af waarom men nooit de benzinetank verwijderd en de auto volledig op lpg laat rijden? Als je de lpg installatie aansluit op de standaard fuel rails en injectoren, daarna de originele computer laat aanpassen om een optimale lpg afstelling te verkrijgen zou het toch moeten werken?

Zo spaar je gewicht uit, je hoeft geen lpg computer en injectoren te kopen en volgens mij het belangrijkste je kan de computer aanpassen om optimale lpg afstelling te verkrijgen ipv zo'n piggyback computer zoals nu?

Misschien weet iemand hier het antwoord waarom dit niet praktisch haalbaar is?


De drukken liggen anders bij een LPI installatie evenals de te verwerken hoveelheden per inspuiting enz...
Dus zou er hoedanook weinig van de originele benzine installatie overblijven.
Bovendien is het inspuiten van vloeibaar gas een echte koudeschrik voor de metalen delen direct in de buurt van de injector.
Om gewicht te sparen bestaat wel de mogelijkheid om de originele tank te vervangen door een tank welke slechts half zo groot is en op de vrijgekomen ruimte een lpg tank te hangen. Zo wordt het meergewicht van de gasinstallatie enigzins gecompenseerd.
Ergens heb ik daar een link van. Maar die vind ik even niet.

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=13076

Gevonden !


Wat zijn forums toch prachtig, uitgebreid en volledige antwoorden op al je vragen :-)

Puur uit intresse, wat is het druk verschil tussen een benzine injectiesysteem en een lpg systeem? Het inlaatspruitstuk van een dodge ram (zoals ik dus heb) is wel uit plastic dus 'koudeschrik' zou toch moeten meevallen? Of heb je het over eventuele metalen onderdelen in de injector zelf?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 22:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
pavement pounder schreef:
RiverSide schreef:
watersportreus schreef:
Volvo heeft dit wel af fabriek. Onze pick up"s zijn Amerikaans en daar kost benzine toch niet zoveel, waardoor de voordelen van LPG minder zijn. Je motor slijt er ook harder van.


je bedoelt vast de klepzetels,....helaas worden de amerikanen zonder geharde klepzetels uitgerust,...op de bi-fuel types na.
Maar na de koprevisie met geharde klepzetels dan loopt het motortje nog heeeeeeelll lang door hoor.

Alle amerikanen na midden jaren 70 zijn juist wel uitgerust met geharde klepzetels. dit ivm ongelode benzine..


?...dat is +/- 40 jaar geleden-
Ik vermoedt dat we inmiddels over andere waardes praaten.
In de boot motoren in ieder geval niet........maar een onderblok is gewoon van GM dus standaard.

benzine heeft een smerende en koelende werking op de klep en klepzetels.LPG niet omdat het voor verwarmd wordt en in damp vorm geinjecteerd wordt,..dus hogere temperaturen en meer slijtage.
Kun je weer flashlube voor gebruiken,...maar is ook maar een fabel tenzij het direct op de kleppen geinjecteerd wordt.

Throttlebody injection van flashlube werkt op vacuum,......maar als je vol gas rijdt/vaart hoeveel vacuum heb je dan nog?
(schijnbaar wel genoeg...anders zou een vacuum afsluiter dicht slaan)...maar de bedoeling is meer koeling bij hogere rpm.
Bovendien loopt het oliespoor direct naar de eerste 2 spoelpoorten cyl 1 & 2,...de achterste 7&8 krijgen beduidend minder.

ach ja,
hoe je het ook went of keert vroeg of laat zijn ze versleten.nieuwe erin en klaar is kees.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 23:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 11:14
Berichten: 354
Woonplaats: Lutjebroek
Zo is dat Kees ik bedoel Ben :D zijn er geen flash lube systemen die per cilinder olie injecteren. ? Volgens mij doet die van mij dat wel namelijk

_________________
__________________________________
Joris. (WatersportReus)
http://www.watersportreus.nl
http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 8:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
ja prins heeft een systeem maar dat past alleen op prins materiaal.

Zelf werk ik met BRC top spul.Op een enkele injector na,geen problemen gehad alles loopt perfect.
En het zijn veel sets die rond varen.
Baja kan toch ook gewoon op lpg,...als je maar plek hebt voor 2 heftruck lpg tankjes...moe je nie al te lang vol gas varen want dan zijn ze zo leeg.

(off-topic)
P.s dat wordt nog wat deze zomer,..ik hoop dat de boten niet stil blijven liggen,met 2,= euro aan het water per liter benzine,en een gemiddeld verbruik van 20 -50 ltr per uur is de lol er voor velen al snel af.

dan gaat er minder kapot,..minder werk....dan maar hopen dat er weer een leuke schade voorbij komt.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lpg vraagje
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 9:24 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
watersportreus schreef:
Zo is dat Kees ik bedoel Ben :D zijn er geen flash lube systemen die per cilinder olie injecteren. ? Volgens mij doet die van mij dat wel namelijk

Dat zit ook op de mijne Prins met valveCare dat verdeelblokje waar elke Cilinder apart wordt gesmeerd.
http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... ecare.html

En zij geven ook nog cilindergarantie zie hieronder :wink:


ValveCare Cilinderkop Garantie

Het inbouwen van een LPG of CNG systeem wordt door een aantal auto-importeurs ondersteund. Voor die automerken die geen ombouw ondersteunen wordt de garantie t.a.v. de cilinderkop door de “ValveCare Cilinderkop Garantie” overgenomen.

“ValveCare Cilinderkop Garantie” kan een verlenging zijn van de standaard Prins garantie (3e jaar) en geeft een waarborg op de cilinderkop van het voertuig. Deze optie is alleen mogelijk indien u naast een Prins LPG of CNG systeem een ValveCare systeem laat monteren. ValveCare zorgt ervoor dat een additief toegevoegd wordt aan het LPG of CNG waardoor de kleppen en klepzittingen beschermd worden. Voor meer informatie over het product ValveCare, klik hier.


Welke voertuigen komen hiervoor in aanmerking?

Deze aanvullende garantie wordt optioneel aangeboden gedurende de looptijd van de fabrieksgarantie van een motorvoertuig en start altijd op de datum van eerste inschrijving (afgifte kenteken). Deze garantie uitbreiding is maximaal begrensd op 3 jaar en 100.000 km of de fabrieksgarantie van het voertuig. Auto’s waarop geen fabrieksgarantie meer van toepassing is zijn uitgesloten van deelname.

Indien het voertuig al in gebruik is bij plaatsing van het gassysteem is het afsluiten van deze aanvullende garantie mogelijk. De looptijd blijft gekoppeld aan de fabrieksgarantie tot maximaal 3 jaar (leeftijd voertuig) en 100.000 km totaal gereden kilometers. Hierbij worden de onvolkomenheden welke reeds aanwezig waren op het moment van de inbouw van het Prins systeem niet meegenomen in de dekking. De kosten van deze aanvullende garantie blijven gelijk ook al is de looptijd korter.

Het garantietermijn van het Prins systeem zal in alle gevallen 2 jaar zijn met onbeperkte kilometers (standaard garantie). Indien een voertuig een fabrieksgarantie heeft van minimaal 3 jaar, dan zal bij inbouw van een nieuwe auto het garantietermijn van het Prins systeem in het 3e jaar beperkt worden tot een kilometerstand van 100.000.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling