Belgiquebasterd schreef:
Wat zijn forums toch prachtig, uitgebreid en volledige antwoorden op al je vragen
Puur uit intresse, wat is het druk verschil tussen een benzine injectiesysteem en een lpg systeem? Het inlaatspruitstuk van een dodge ram (zoals ik dus heb) is wel uit plastic dus 'koudeschrik' zou toch moeten meevallen? Of heb je het over eventuele metalen onderdelen in de injector zelf?
Met de koudeschrik bedoel ik in eerste instantie de inlaatkleppen en zittingen.
Wat de druk in een LPI systeem (geen directe injectie want dat zijn hoge drukken richting of over 200 bar) betreft zit dat tussen 2 en 2,5 bar voor de gasvorm !
Wanneer je LPI vloeibaar wil houden zitten de drukken richting 20 bar en meer; afhankelijk van de samenstelling.
Een benzinesysteem zit rond de 2,3 tot 2,6 bar.
Naast de drukken heb je ook nog een klein volumetrisch verschil tussen benzine en gas. Voor vloeibaar gas zal iets meer volume nodig zijn dan voor benzine voor dezelfde kracht.
Dit verschil zou in het lineaire gedeelte van de sproeier moeten blijven om een goed functionerend systeem te behouden en dat zowel bij vrijloop als vollast....