Het is nu ma apr 29, 2024 2:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vermogenverlies op gas
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 21:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za okt 08, 2011 20:37
Berichten: 35
ik had willen weten wat een normaal vermogenverlies is op gas,

als ik met mijn f150 , 4.9i , (slechts 150pk/113kw) op benzine rijd is deze echt zeer 'krachtig' en
moet je echt opletten voor slippen ed bij optrekken dan, schakel ik over op gas gaat dit zeer langzaam, bergop gaat het natuurlijk nog slechter

de installatie is ooit denk ongeveer een 10 jaar terug uitgevoerd door Van meenen doch ik kan niet zeggen welk merk dit is.

misschien afstelling of dergelijk doch wou het zeker weten want de garagist zou dit regelen bij vervangen van de koppakking.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 1:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 29, 2010 18:37
Berichten: 438
Woonplaats: Klazienaveen(Z.O. Drenthe)
als ik het me goed herriner van opleiding autotechniek. is het verlies rond de 10-15% op motoren met carbs etc. omdat als ik het goed heb de verbrandingsenergie van lpg lager is als van benzine.

_________________
Jesse


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 1:12 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Ik denk dat hij even opnieuw moet worden afgesteld .

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 23:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Neem dan gelijk een vers luchtfilter mee, ik weet trouwens bijna zeker als je die er nu al inzet jij al veel meer vermogen hebt :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 15:55 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za okt 08, 2011 20:37
Berichten: 35
Rob schreef:
Neem dan gelijk een vers luchtfilter mee, ik weet trouwens bijna zeker als je die er nu al inzet jij al veel meer vermogen hebt :wink:


luchtfilter is nieuw ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 16:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 22, 2011 10:03
Berichten: 376
Woonplaats: Tussen Schoonhoven en Bergambacht
Noto schreef:
als ik het me goed herriner van opleiding autotechniek. is het verlies rond de 10-15% op motoren met carbs etc. omdat als ik het goed heb de verbrandingsenergie van lpg lager is als van benzine.


In principe heb je met LPG meer vermogen, het is vergelijkbaar met benzine Ron107 ofzo.
Ken zelfs iemand die op de rollenbank 10 tot 15 meer had op LPG (gechipte Volvo 850 t5) 8)

Volgens mij moet deze installatie gewoon ff goed nagekeken worden :wink:

_________________
<<<---------------------M O V E O V E R--------------------->>>
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 20:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Hubert. schreef:

In principe heb je met LPG meer vermogen



maar in feiten.... :cry: :cry:

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 20:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Hubert. schreef:
Noto schreef:
als ik het me goed herriner van opleiding autotechniek. is het verlies rond de 10-15% op motoren met carbs etc. omdat als ik het goed heb de verbrandingsenergie van lpg lager is als van benzine.


In principe heb je met LPG meer vermogen, het is vergelijkbaar met benzine Ron107 ofzo.
Ken zelfs iemand die op de rollenbank 10 tot 15 meer had op LPG (gechipte Volvo 850 t5) 8)

Volgens mij moet deze installatie gewoon ff goed nagekeken worden :wink:


Hangt van type installatie af.
Een klassieke verdamper installatie (op een carbu of een injectie eerste generatie) maakt een vernauwing in de inlaat om een onderdruk te creëren zodat het gas wordt meegezogen. Deze vernauwing staat voor die 10 à 15% vermogenverlies.
bij oudere US motoren is er ook nog wat terug te halen van pk door de karakteristieken van de voorontsteking te veranderen en deze te vervroegen. Dit geldt dan zowel voor benzine als gas. Trouwens heeft gas meer voorontsteking nodig dan benzine.
Bij een gasinjectiesysteem is er geen vernauwing meer in de inlaat. Een goed afgestelde installatie zou geen merkbaar verschil meer mogen geven tussen benzine en gas.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 21:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 21, 2009 22:02
Berichten: 1162
Woonplaats: Borgloon
hhmm bizar ............de mijne heeft ook een hele hoop vermogenverlies hoor.
Maar als ik door wil duwen dan druk ik wel op het knopje :mrgreen:

_________________
Patrick

Afbeelding

dodge DAYTONA GoManGo 2005

Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 21:54 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za okt 08, 2011 20:37
Berichten: 35
is een iets oudere install met verdamper, verschil is voelbaar maar duw eigenlijk niet echt veel. rijdt te zalig anders, maar als de gastank leeg is en rijd op benzine ja voel je het dusdanig dat het wel eens kietelt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 22:07 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Dat blijft gewoon een probleem met een (oudere) motor op 2 verschillende brandstoffen te laten lopen. Staat ie goed op benzine afgesteld zal je vermogensverlies hebben op gas. Maar stel je hem echt goed af op lpg zal je zien dat ie op benzine minder doet. Dus gewoon goed af stellen op lpg dan heb je alleen nog maar last van vermogens verlies als je naar de pomp op benzine rijd als je niet optijd getankt heb :D :lol:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 22:13 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Spieker schreef:
Dat blijft gewoon een probleem met een (oudere) motor op 2 verschillende brandstoffen te laten lopen. Staat ie goed op benzine afgesteld zal je vermogensverlies hebben op gas. Maar stel je hem echt goed af op lpg zal je zien dat ie op benzine minder doet. Dus gewoon goed af stellen op lpg dan heb je alleen nog maar last van vermogens verlies als je naar de pomp op benzine rijd als je niet optijd getankt heb :D :lol:



Voorheen m'n Monaco met 360 blok nagenoeg perfect afgesteld gehad op benzine.
Nu perfect lopend op LPG, loopt stukken beter!

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 22:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Rooienaar schreef:
Spieker schreef:
Dat blijft gewoon een probleem met een (oudere) motor op 2 verschillende brandstoffen te laten lopen. Staat ie goed op benzine afgesteld zal je vermogensverlies hebben op gas. Maar stel je hem echt goed af op lpg zal je zien dat ie op benzine minder doet. Dus gewoon goed af stellen op lpg dan heb je alleen nog maar last van vermogens verlies als je naar de pomp op benzine rijd als je niet optijd getankt heb :D :lol:



Voorheen m'n Monaco met 360 blok nagenoeg perfect afgesteld gehad op benzine.
Nu perfect lopend op LPG, loopt stukken beter!


Start veel beter en loopt mooier stationair denk :?:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 23:44 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
of ik verschil heb ik zou het niet weten , merk het in iedergeval niet :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 14:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
johny89 schreef:
is een iets oudere install met verdamper, verschil is voelbaar maar duw eigenlijk niet echt veel. rijdt te zalig anders, maar als de gastank leeg is en rijd op benzine ja voel je het dusdanig dat het wel eens kietelt


Op mijn W200 had ik een klassiek verdamper met impco menger. Echter funtioneerde op een bepaalt moment de menger niet goed meer door scheurtjes in het membraan welk de gasklep in de menger aanstuurt. Gevolg was een duidelijke vermindering van vermogen op gas.
Hiermee wil ik bedoelen dat een nazicht misschien wat aan het licht brengt.
Wanneer dat allemaal in orde is kun je gaan spelen met voorontsteking om het gas/bezine verschil nog te iets verbeteren.
Wat ik hier mee bedoel (cijfers zijn enkel voorbeelden):
De W stond standaard op 6° voorontsteking (was voor US-benzine 87 oct)
Onze 98 oct mag bijvoorbeeld op die motor 15° hebben
LPG zelfs 20° voorontsteking.
Wanneer daar niets aan gedaan wordt is het verschil tussen de standaard instelling en de optimale instelling voor gas wel heel groot = vermogenverlies.
In dit geval heb je ook vermogenverlies op benzine 98 maar minder dan bij gas.
Nog eens: de cijfers zijn geen exacte waarden maar voorbeelden. De realiteit zit wel in die richting; ik dacht zelfs nog extremer maar daar is het allemaal wat lang voor geleden.

Bij klassieke verdamper blijft er wel altijd een merkbaar verschil.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling