Het is nu zo apr 28, 2024 23:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 19:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
Hallo allemaal,

Gisteren is mijn hele lpg installatie nagekeken en afgesteld. Mixer is gereviseerd, gasklephuis schoongemaakt en stationairs systeem is afgesteld.
Auto loopt nu super zowel op lpg als benzine. Toch nog steeds 1 irritant probleempje... als de motor warm is start hij meteen op gas, maar staat dan meteen weer af. Ook als ik het gas wat intrap. Bij de tweede poging loopt hij meteen (zonder gas bij te geven). Wat kan dit nu zijn? Iemand een idee?
Ligt een Impco a200 gasinstallatie in. Geen g3. Als de motor koud is dan start hij eerst op benzine, dat gaat perfekt.

Alvast bedankt, groetjes Simon.

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 19:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi,

ik weet niet waar je dit hebt laten doen maar een goede garage was tijdens de proefrit ook achter dit probleem gekomen en dit weer opgelost zodat je een goed afgeregeld systeem krijgt als je de auto komt halen. Staat wel erg slordig als je een voertuig zo afleverd dus gewoon terug naar je gasboer.
Ik denk dat je systeem elektronisch ingeregeld word dus mogelijk staat er een instelling niet goed.

Dit is voor mijn gevoel binnen 5 min door de gasboer op te lossen je krijg niet eens de tijd om uit te stappen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 20:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
digikorrie schreef:
Hoi,

ik weet niet waar je dit hebt laten doen maar een goede garage was tijdens de proefrit ook achter dit probleem gekomen en dit weer opgelost zodat je een goed afgeregeld systeem krijgt als je de auto komt halen. Staat wel erg slordig als je een voertuig zo afleverd dus gewoon terug naar je gasboer.
Ik denk dat je systeem elektronisch ingeregeld word dus mogelijk staat er een instelling niet goed.

Dit is voor mijn gevoel binnen 5 min door de gasboer op te lossen je krijg niet eens de tijd om uit te stappen. :wink:


Hoi Korrie,

Dit probleem had ik ook al voordat ik naar de gasboer ging hoor. Hij zou er even naar kijken. Hij belde gistermiddag dat de auto klaar was en dat het probleem met het 2 keer starten ook opgelost was. Maar niet dus.. :( Start nu eerst met een warme motor op benzine, zet de schakelaakelaar dan eerst om. Dan blijft hij wel goed lopen en zet hem later handmatig weer op gas. Hoop dat ik deze week nog eventjes tijd heb om terug naar de gasboer te gaan.

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 0:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
impco a200 is mixer.
Heb je injector simulatie kastjes er tussen zitten?(pittagora?stelschroefje zit naast de multistekker)
de meeste kun je de overgang tijden instellen,...als je bijv van benzine naar lpg omschakelt,dan blijft ie nog een paar milli/1/2 seconden op benzine doorlopen zodat het lpg de vebrandings kamer bereikt,....het kan ook zijn dat ze te lang staan,...in dat geval krijgt ie heel even dubbel brandstof en wil dan ook wel eens afslaan.
(dit geldt ook voor starten met warme motor,..safety relays wordt geactiveerd door op contact te draaien)
sim kastjes denken dan nog bijv 2 sec (afhankelijk van de instelling)voordat de lpg kraan op de verdamper opengaat.


klein vacuum lekje ergens rond de adaptor van de 200?..
gasdruk probleempje,....kan van alles zijn lengte leiding van afsluiter tot mixer,lekke afsluiter,filter(voorraadpotje indien aanwezig)
(als vacuumlek & simulatie kastjes kloppen)
als je de warme motor op lpg uitzet en vervolgens gelijk weer start,...slaat ie dan ook af?(ik denk het niet)
als je de warme motor op lpg uitzet en vervolgens +/- 30 minuten later start en hij slaat af,...= geen gasdruk >check op lekkage.

p.s ga zelf niet lopen sleutelen aan de leidingen,

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 19:22 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
RiverSide schreef:
impco a200 is mixer.
Heb je injector simulatie kastjes er tussen zitten?(pittagora?stelschroefje zit naast de multistekker)
de meeste kun je de overgang tijden instellen,...als je bijv van benzine naar lpg omschakelt,dan blijft ie nog een paar milli/1/2 seconden op benzine doorlopen zodat het lpg de vebrandings kamer bereikt,....het kan ook zijn dat ze te lang staan,...in dat geval krijgt ie heel even dubbel brandstof en wil dan ook wel eens afslaan.
(dit geldt ook voor starten met warme motor,..safety relays wordt geactiveerd door op contact te draaien)
sim kastjes denken dan nog bijv 2 sec (afhankelijk van de instelling)voordat de lpg kraan op de verdamper opengaat.


klein vacuum lekje ergens rond de adaptor van de 200?..
gasdruk probleempje,....kan van alles zijn lengte leiding van afsluiter tot mixer,lekke afsluiter,filter(voorraadpotje indien aanwezig)
(als vacuumlek & simulatie kastjes kloppen)
als je de warme motor op lpg uitzet en vervolgens gelijk weer start,...slaat ie dan ook af?(ik denk het niet)
als je de warme motor op lpg uitzet en vervolgens +/- 30 minuten later start en hij slaat af,...= geen gasdruk >check op lekkage.

p.s ga zelf niet lopen sleutelen aan de leidingen,


Hallo,

Heb geen idee of er een injector simulator kastjes tussen zit. Denk het niet. De auto is al 13 jaar oud en de gasinstallatie ook denk ik.
Heb eerlijk gezegd ook helemaal geen verstand van gasinstallaties.
Als ik de auto met warme motor afzet op lpg en gelijk weer start staat hij direkt af, ook als de auto al 30 min staat gebeurd het ook. Bij de eerste start slaat hij af bij de tweede keer loopt hij meteen.
Had de gasboer al gebeld van de week maar hij kan er verder niks aan doen zegt hij. Start nu bij warme motor eerst op benzine en zet later de schakelaar over op lpg. Maar hij moet toch op gas ook goed starten willen of niet dan? Dit is toch wel irritant..

Groetjes Simon.

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 20:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
mhhh,..ok.
injectie simulatie kastjes zijn nodig als je motor benzine injectie heeft.Ik weet verder niet welke motor etc je hebt.

p.s dat ie gelijk afslaat bij warme motor is idd vreemd.
Ik bouw lpg installaties in waterski/wakeboard boten,..is in principe hetzelfde,..vooral impco is simpel.
Ik zou het eigenlijk eens moeten zien....lijkt me sterk dat het niet opgelost kan worden.
foto?...

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 20:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
Hallo,
Heb een injectie motor dus zal er toch een simulatie kastje inzitten :oops:
Het is een Ford F150 , 5,4 liter V8 van 1998.
Zal zaterdag even foto`s maken als het licht is buiten. Heb er alvast eentje voor je. Heb dat je daar wat aan hebt.

Alvast bedankt, groetjes Simon.
Afbeelding

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 22:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
http://www.autogasparts.eu/webshop/docs ... MING,20.02

zoiets

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 13:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
Vanmorgen even gekeken maar ik zie dat simulatie kastje nergens zitten :dontknow: .
Ben er nu wel achter dat ik met warme motor start en het gas half ingedrukt hou de motor wel in 1 keer doorloopt. Maar de hele buurt schrikt zich nu rot als ik nu wegga :D :D

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Starten op lpg
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 15:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
als ie met veel gas geven wel start,..check dan op een vacuumlekje ergens rond de adoptor/mixer/throttelbody.

verder zou ik het ook niet weten.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling