Het is nu zo apr 28, 2024 23:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 16:17 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 28, 2011 15:58
Berichten: 11
Woonplaats: Amstelveen
Hi,

Ik overweeg een gas installatie met 102ltr onderbouw voor m'n Dodge ram hemi QC '04 nu had ik een aanbieding van 2245,- incl. btw [=1.886,55 ex btw] voor een Landi
en een 2975,- incl. btw [=2500,- ex. btw] voor een Prins VSI

Toch aanzienlijk prijsverschil aangezien ik niet extreem veel rij en voordat ik goedkoop kan rijden ik natuurlijk eerst de aanschafprijs van de gas installatie moet terugverdienen.

Ik rekende als volgt prijs per 3/10/2011 bij Shell in Uithoorn.

euro 95 1,62 p/liter
lpg 0,69 per liter

verschil 0.93 per getankte liter.

voor Landi hoef ik maar 2029 liter getankt te hebben om de installatie terug verdient te hebben.
voor prins moet ik dan 2688 liter tanken om de installatie terugverdient te hebben

Heeft gas verder nog nadelen tov. benzine qua extra onderhoud, slijtage etc. ik lees ook wel eens wat over klepzittingen die vervangen moeten worden, en na hoeveel km is dat dan.

Weet iemand een nog een vertrouwd en voordelig adres hiervoor in de buurt van Amsterdam?

alle info is van harte welkom.

http://s1097.photobucket.com/albums/g350/autogereke/?action=view&current=DSC_4847.jpg


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 18:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 05, 2010 18:08
Berichten: 615
Woonplaats: Brabant
Zelf heb ik prins met valvecare system dat is voorbehoud van de kleppen. Meningen verschillen hierover.

Mijn advies zou prins zijn, maar heb ook een goede inbouwer gehad die netjes de LPG ingebouwd heeft met brackets voor de injectors.
En die ook nog een hele nette service levert, zijn voornamelijk software problemen en deze aanpassing zou gewoon gratis moeten zijn na de inbouw.

Kijk hier eens, wordt ook nog een inbouwer genoemd: viewtopic.php?f=33&t=2408&p=32919&hilit=prins+inbouw#p32919

_________________
Grtz,

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 19:35 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik heb landi en ik moet eerlijk zeggen ,dat ik in het begin wel wat problemen met de softwear heb gehad :!: ik heb het er nu 3.5 jaar in liggen en rij al 3 jaar zonder problemen :!: wat de klepzitingen betreft , de hemi's kunnen er vrij goed tegen . gewoon extra smeer systeem er op :!: marco heeft volgens mij 100.000 klm gereden met gas en toen uit voorzorg de koppen laten aanpassen . en die rijd veel met een zwaren aanhanger :!: ik zou de goedkoopste (in dit geval de landi) doen als je niet extreem veel klm maakt, kun je daar jaren plezier van hebben :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 19:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
Gewoon landi , is gewoon goed, en ben nu aan de beurt ,met mijn kleppe, 155000km met een zware voet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 21:41 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik was laatst bij PE Cars in Zevenhuizen en die wist te vertellen, dat het niet zoveel uitmaakt of je nu wel of geen zware rechter voet hebt.
Het was hem opgevallen dat hij het vaakst een koprevisie uitvoeren, bij mensen die steeds lange ritten maken.
Bij die gene die steeds korte ritten maken soms pas na 200.000km op lpg.
Ook heb ik een LPG inbouwer wel eens horen vertellen dat bij hogere toeren de kleppen beter worden gekoeld door het koude gas.
Kortom ik denk dat de meningen en ervaringen flink verdeeld zijn.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 21:54 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
daar zal best wel iets van kloppen alfred :!: maar als de afstelling niet deugt gaat het ook kapot :!: bvb te arm .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 21:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Heyy Alfred :) How's life?
Ik zit na te denken over wat jij schrijft;cq gehoord hebt. Als je nou afstanden maakt, en je rijdt net zoals ik gewoon 90km/uur, heb je weinig "energieaanmaak', in goed nederlands de gasstroom is van relatief lage temperatuur... Dat moet wel, anders zou je uitlaat behoorlijk brullen, immers, zoals in mijn geval, 1500 toeren bij 90 km is net even meer als stationair. Bij korte stukjes (stadsverkeer) wordt meer gasstroom ontwikkeld dus, kortstondige hitte. Kan het mishebben, maar zo zie ik het.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 22:21 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Het belangrijkste aan een LPI is een goede configuratie; voldoende grote toevoerleiding van de tank naar de drukregelaar (voor grote motoren zeker 8 mm leiding) en voldoende grote drukregelaar en sproeiers. zo voorkomt men dat de motor onder belasting te arm draait.
het tweede belangrijke is een goede programmatie. Kies daar voor een gasboer die gewoon is om met grote motoren te werken (+ 3000 cc). Die weet dat ook wel hoe en wat.
Laatste belangrijke punt is niet te snel op gas te willen rijden. Al mijn auto's stonden zo ingesteld dat de gas pas inschakelt rond de 60 à 70° motor temperatuur. Zo is er genoeg warmte beschikbaar om het vloeibare gas om te zetten. Het enige nadeel hiervan is dat je in de koudere periode langer op benzine rijd (of bij een kort ritje zelfs niet op gas komt). Voordeel is het behoud van de motor.... Het is een keuze.
Momenteel rij ik met een 740i en die schakelt ook maar over op 75° C. Als ik echt voor maximale besparing op LPI zou willen gaan moest ik in de eerste plaats niet voor zulke zware auto gekozen hebben. Met de USA pick is het net hetzelfde.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar Prins; waarschijnlijk omdat ik daar het meeste ervaring mee heb en tot nu toe geen problemen heb ondervonden.
In mijn SRT komt er een Prins installatie met (voor die motor nodig) een dubbele verdamper en grote gassproeiers. De finale afstelling zal ik in eigen beheer nemen met mijn software.
Nog 1 opmerking: indien je nog van plan bent om aan je motor te tunen geef dat dat aan bij de installateur; een maatje groter van gasproeiersis kan dan misschien een verantwoorde keuze zijn. Nieuwe sproeiers kosten al gauw ong 100,00 per stuk... Met een V8 is dat een aardig sommetje.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2011 8:05 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 28, 2011 15:58
Berichten: 11
Woonplaats: Amstelveen
Bedankt voor de tips en uitleg, wat is het risico precies als de tempratuur bijvoorbeeld 40 graden is en je schakeld over op gas? Wat gaat er dan precies mis.
Ik rij namelijk momenteel korte ritten in de stad en verbruik is tussen de 24-26L/100km, op op de buitenweg is verbruik 13,5 L/100km maar rij in verhouding momenteel veel in de stad.
Hoe wordt het verbruik dan naar verwachting op gas.

Iemand nog een naam van een gasboer in de buurt van Amsterdam.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2011 16:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
AutoGereke schreef:
Bedankt voor de tips en uitleg, wat is het risico precies als de tempratuur bijvoorbeeld 40 graden is en je schakeld over op gas? Wat gaat er dan precies mis.

Er gaat niet per definitie iets mis. Bij motoren met grote longinhoud is de kans op te weinig gas in het systeem bij "koude" motor groter = een te arm mengsel.
Dit kan stotteren van de motor of pendelen tussen gas en benzine veroorzaken.
Zelf verkies ik dat de motor gewoon zo dicht mogelijk bij bedrijfstemperatuur is alvorens op gas over te schakelen.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2011 21:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hallo Marco; mijn gas komt in bij 40gr circulatiewater... Ik rij altijd heel rustig en rijdt de truck rustig warm met de O/D off. Als je idd te venijnig bent op het gas, wil ie wel es stotteren. voor de rest merk ik er niets van.

Ik heb vandaag ook de software van prins gekocht. Wel te gek , dat ik zelf in kan breken.... Het zou best wel es kunnen zijn, dat ie 's winters rijker moet..

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 9:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Ton de Draaier schreef:
Hallo Marco; mijn gas komt in bij 40gr circulatiewater... Ik rij altijd heel rustig en rijdt de truck rustig warm met de O/D off. Als je idd te venijnig bent op het gas, wil ie wel es stotteren. voor de rest merk ik er niets van.

Ik heb vandaag ook de software van prins gekocht. Wel te gek , dat ik zelf in kan breken.... Het zou best wel es kunnen zijn, dat ie 's winters rijker moet..


Bij zeer rustige rijstijl zal je inderdaad niets merken en dan kan het wel. Echter heb je dan geen enkele reserve (om een noodsituatie het hoofd te bieden bijvoorbeeld) tot de motor op hogere temperatuur is.
Bij zeer rustige rijstijl zal de motor vermoedelijk ook niet arm draaien. Dat kan je wel checken met de software; die leest de Lambdasondes uit.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 15:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
Carbalt in Amsterdam heeft de laatste keer een LPG-installatie in m'n auto laten bouwen en ik was daar niet tevreden over.
Dat adres dus liever overslaan.

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Prins of Landi
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 15:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 02, 2011 8:33
Berichten: 13
Woonplaats: Bergambacht
Hallo Leden, Ik heb een systeem van Prins in laten bouwen direct bij aflevering van mijn Avalanche.
Ook heb ik direct een nieuwe kop met aangepaste klep zittingen laten monteren voor het geval dat.
Heb er nog niet zoveel km mee gereden 5000km maar het werkt perfect.
Indien interesse kan ik het adres doorgeven.

Ook laat Dicker Schutz daar zijn auto ombouwen

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling