Het is nu wo mei 08, 2024 5:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 80% vulling omzeilen
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 16:20 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Wet of geen wet,het zit er niet voor niets op,maar ik zou er lekker vanaf blijven :!:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 80% vulling omzeilen
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 19:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2011 19:13
Berichten: 93
Woonplaats: Vlaanderen (Bekkevoort)
charleydodge0001 schreef:
...
LPG tanks zijn gewoon de veiligste.
...

Zoals met alles op voorwaarde dat ze gebruikt worden volgens de regels :clown:

Om gewoon mee rond te rijden kan het omzeilen van die vulling wel geen kwaad denk ik en bij 40 graden in de schaduw tank je natuurlijk niet helemaal vol, maar toch nog enkele andere bedenkingen:

De kans is nu wel heel erg klein maar wat als om één of andere reden de tank een flinke klap te verwerken krijgt als je net van het tankstation vertrekt ? (vloeibaar gas is niet samendrukbaar en als je dan de luchtbubbel in je tank wegneemt die dat normaal moet opvangen ... :shock: )
Of stel je auto vliegt in de fik, ga je dan ook tegen de hulpdiensten zeggen dat er een stukje beveiliging ontbreekt, of moeten ze daar dan zelf achter komen ? (en zou de gasboer in dat geval in de rechtbank gaan toegeven dat hij die installatie niet volgens de wet geïnstalleerd heeft ... )

Ik bedoel maar, een haardroger is ook veilig maar als je hem in bad gaat gebruiken moet je toch een beetje voorzichtig wezen denk ik dan :D

_________________
2002 Dodge Ram 1500 5,9L


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 80% vulling omzeilen
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 21:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
postbus24 schreef:
charleydodge0001 schreef:
...
LPG tanks zijn gewoon de veiligste.
...

Zoals met alles op voorwaarde dat ze gebruikt worden volgens de regels :clown:

Om gewoon mee rond te rijden kan het omzeilen van die vulling wel geen kwaad denk ik en bij 40 graden in de schaduw tank je natuurlijk niet helemaal vol, maar toch nog enkele andere bedenkingen:

De kans is nu wel heel erg klein maar wat als om één of andere reden de tank een flinke klap te verwerken krijgt als je net van het tankstation vertrekt ? (vloeibaar gas is niet samendrukbaar en als je dan de luchtbubbel in je tank wegneemt die dat normaal moet opvangen ... :shock: )
Of stel je auto vliegt in de fik, ga je dan ook tegen de hulpdiensten zeggen dat er een stukje beveiliging ontbreekt, of moeten ze daar dan zelf achter komen ? (en zou de gasboer in dat geval in de rechtbank gaan toegeven dat hij die installatie niet volgens de wet geïnstalleerd heeft ... )

Ik bedoel maar, een haardroger is ook veilig maar als je hem in bad gaat gebruiken moet je toch een beetje voorzichtig wezen denk ik dan :D


Brrrr.... Moet er niet aan denken dat dat met een benzine tank gebeurd :roll: :D

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 80% vulling omzeilen
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 21:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 05, 2011 13:22
Berichten: 83
Woonplaats: goes
dus als ik het goed begrijp kan ik met een autoband met een max topsnelheid van 150 km met een gerust hart 200 km per uur rijden.
er zit daar ook vast wel een veiligheids marge in.??????????

groetjes erik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 80% vulling omzeilen
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2012 0:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2011 19:13
Berichten: 93
Woonplaats: Vlaanderen (Bekkevoort)
Spieker schreef:

Brrrr.... Moet er niet aan denken dat dat met een benzine tank gebeurd :roll: :D


Bwa zo een kapotte benzine tank is ook wel spectaculair maar stelt in verhouding niet zoveel voor :wink: :
http://www.youtube.com/watch?v=fBXS21uh6lc&noredirect=1

_________________
2002 Dodge Ram 1500 5,9L


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 80% vulling omzeilen
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2012 19:25 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Op een lpg tank staat een overdrukklep. Wanneer de druk te hoog wordt blaast deze af.
In een brand bijvoorbeeld volgt er dan een steekvlam, maar de tank ontploft niet.
Bij een het volle tank en een warme omgevingstemperatuur zou de klep dus ook kunnen afblazen. Dwz dat er gas in de lucht hangt op die plaats. In openlucht meestal geen probleem of gevaar. In gesloten omgeving zoals garage of parking kan dat tot gasopstapeling leiden met alle gevaren van dien. Lpg is bovendien een zwaar gas en zal naar het laagste punt dalen. Vandaar meteen het probleem in ondergrondse garages....

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling