Het is nu ma apr 29, 2024 0:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 22:00 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
Mijn Chevrolet Silverado valt soms uit als ik op LPG rijdt.
Het is nu 2 weken goed gegaan maar nu weer hetzelfde, valt uit en kan dan nog wel op benzine rijden en later soms weer overschakelen op LPG maar het kan dan ook maar zo zijn dat ik binnen een paar km. weer moet overschakelen op benzine omdat hij weer stilvalt.
Tot nu toe altijd bij warme motor, als ik thuiskom op benzine dan start hij de volgende dag gewoon weer op LPG.

Iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken? Hoor het graag!

Ik heb een IMPCO Gasinstallatie.

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 22:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Controleer je afsluiters eens of deze wel werken misschien zit hierin een draadbreuk. Ook kan je even naar je pulsdraad kijken bij je bobine, als deze geen pulsen krijgt van je ontsteking gooit ie je afsluiters ook na een aantal seconden dicht.
En hoe oud zijn de rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougie`s? Met lpg dienen deze in topconditie te zijn.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 22:30 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
@spieker: Ik heb hem net een maand, misschien verstandig om gewoon eerst de bougie's, verdeler en rotor eens te vervangen.
Kijken of dat wat uithaald en anders maar weer verder kijken.

Bedankt voor je reaktie!

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 22:33 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
De verdamper is verwarmd,

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 22:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
DodgeViperTruck schreef:
Bevriest je verdamper niet?


Lijkt me sterk omdat het juist met warme motor gebeurd, maar het kan zeker geen kwaad om het koelvloeistof niveau even te controleren

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 22:45 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
De verdamper is wel warm/heet bij het uitvallen.

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 23:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
Bedankt voor de tips!

Heb de pulsdraad even beter aangesloten en tot nu toe geen problemen meer!

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 17:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Mooi om te horen dat het waarschijnlijk opgelost is :)

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 20:01 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
Ja, hopen dat dat het echt was.......ga een weekend weg en zal dan toch ongeveer 800 km. rijden, iets wat ik liever niet op benzine doe :evil:

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2011 23:22 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
Helaas.....na 500 km. toch weer over moeten gaan op benzine.

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2011 10:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 12, 2010 14:37
Berichten: 255
Woonplaats: Salinas spanje
Ik had het bij de GMC ook, bleek dat iets was met een relais, ( ben niet technische word moeilijk uitleggen) maar in ieder geval zit een schakelaar onder de wagen waarmee je ook handmatig je auto op gas/ benzine kan laten rijden normaal springt die vanzelf open of dicht en da ding was kapot

_________________
Is there life after death?
Mess with my truck and find out.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 21:47 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
Probleem is opgelost!!

Het inductierelais die de impuls krijgt van de bobine werkte soms wel en soms niet.
Ik heb van de week gewoon op de gok een nieuw relais gehaald, had verder nog nergens naar gekeken maar wilde het voor die 15 euro wel even proberen.....en jawel, probleem opgelost!


Allemaal bedankt voor het meedenken :lol:

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 21:21 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do maart 31, 2011 10:48
Berichten: 143
Woonplaats: geraadsbergen
en waar zit die inductierelais
want mijn probleem lijkt en beetje op de jouwe
ChevyJohnny schreef:
Probleem is opgelost!!

Het inductierelais die de impuls krijgt van de bobine werkte soms wel en soms niet.
Ik heb van de week gewoon op de gok een nieuw relais gehaald, had verder nog nergens naar gekeken maar wilde het voor die 15 euro wel even proberen.....en jawel, probleem opgelost!


Allemaal bedankt voor het meedenken :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 23:11 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 17:28
Berichten: 30
Woonplaats: Aalten
smelekens schreef:
en waar zit die inductierelais
want mijn probleem lijkt en beetje op de jouwe
[/quote]

Bij mij zit hij tegen het schutbord aangeschroefd, er zit bij jou ook vast wel een draad van de bobine/bougiekabel die je kunt volgen naar het relais toe.

Hij ziet er zo uit Afbeelding

_________________
Chevrolet K1500 Silverado, 1990 SOLD

WWW.JOHNSMOTORSERVICE.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling