Het is nu za apr 27, 2024 17:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 17:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
gezien het vloeibaar wordt ingespoten zal de verdampingswarmte onttrokken worden uit/van de cilinder. Kouder lucht/brandstof mengsel = rijker mengsel (lees meer zuurstof moleculen). Wordt vooral door www.vialle.nl gebruikt.
Denk niet dat ze al een pasklaar systeem hebben voor onze V10

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 19:25 
Floor schreef:
gezien het vloeibaar wordt ingespoten zal de verdampingswarmte onttrokken worden uit/van de cilinder. Kouder lucht/brandstof mengsel = rijker mengsel (lees meer zuurstof moleculen). Wordt vooral door http://www.vialle.nl gebruikt.
Denk niet dat ze al een pasklaar systeem hebben voor onze V10


Dat is inderdaad zeer corect, door de koudere lucht krijgt men een betere cilinder vulling en dus ook 2% vermogen winst. Met een goed afgesteld dampgassysteem krijg je 2% vermogenverlies. In beide gevallen is het verlies of de winst niet merkbaar. Een vloeibaar systeem zit wel met een meerverbruik van min. 20%


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 19:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Oke dus als ik het goed begrijp geeft het meer vermogen(maar niet merkbaar) maar verbruikt het ook veel meer. en dat is wel merkbaar

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: do feb 12, 2009 9:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 27, 2008 18:00
Berichten: 353
Woonplaats: Oud Turnhout - België
HanSRT-10 schreef:
gipsycd schreef:
eerst op "low octane " maar toen had ik het probleem dat bij warme motor (vanaf 190°F olietemp) de LPG installatie in alarm ging en overschakelde naar benzine.Nu heb ik er sinds 2 weken het "High octane" in zitten maar heb dit nog niet uitvoerig getest .ik heb al wel met de LPGdoktor hierover gebeld en als ik tijd heb rij ik er naar toe en dan gaan we vanalles uitproberen en nakijken wat het eventueel probleem kan zijn (ik heb eens samen met hem de instellingen overlopen op zijne laptop die hij allemaal kan wiijzigen aan de LPG installatie en dat is hééél veel dwz ge kunt veel veranderen maar ge kunt ook veel verkeerd doen) maar hij zag er geen probleem in .


aha!
gisteren had ik ook op "low octane" problemen. ik heb niet op de temperatuur gelet maar plotseling alarm en overschakeling naar benzine.

ik kon niet handmatig terugschakelen naar lpg.

bij stoplichten heb ik dan de motor stilgelegd en opnieuw gestart, toen bleef hij wel gewoon op gas lopen.

hjet was toen -14 graden dus ik dacht dat het met de buiten temperatuur te maken had, maar het kan natuurlijk ook tune #1 geweest zijn...


Ben ondertussen bij LPG installateur geweest.
hij heeft de gasfilter(zit achter de verdamper,daar wordt ook de druk gemeten die het signaal geeft wanneer er naar benzine moet overgeschakeld worden) vervangen.Eerst zat er een plastic filter(Prins) maar nu zit er een metalen filter(ook van Prins) in (zou het ouder model zijn ).Het verschil zit er in dat een plastic filter minder zou doorlaten .Je kan dit zien door in de filter te kijken langs de aansluitingen die naar je gasinjectoren gaan.Bij de plastic filters zit daar nog iets in waardoor je het filterelement niet ziet ,bij de metalen filter zie je direct het filterelement zitten.
Bij mij heeft deze vervangen geholpen want ik ondervind geen problemen meer.

_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 21:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Heb vorige week een 2de verdamper laten plaatsen en ik merk dat de truck beter
rijd dan met 1 verdamper , kan in men hoofd zitten , maar heb het gevoel dat ie beter rijd.
Volgende week ga ik de SCT tuner installeren.

Heb nu niet veel zin en mag 4 à 5 dagen niet autorijden , vanmorgen een operatie
aan de knie ondergaan en moet een 14 dagen op krukken "lopen"... :(

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 21:29 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 19:36
Berichten: 3492
Woonplaats: gran alacant
das effe minder sammy :roll:
veel strekte :wink:

_________________
thierry
'2006 dodge ram


http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 21:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 23:18
Berichten: 910
Woonplaats: Bergen op Zoom
Er staat meer over LPG op mijn site http://www.srt-10.info/nl/LPG/20066/LPG.html

Ik heb al veel problemen over LPI gehoord (ik wilde dit eerst ook) ik het er toch maar een verdamper op laten zetten en dat gaat als een raket!

Ik heb één verdamper en soms krijgt hij net te weinig gas, maar dat is vaak als het weer wat slechter is of als mijn tank bijna leeg is.

Dus ik zou lekker op safe spelen en voor VSI gaan (verbruik ik ook beter)

_________________
5th gen Ram 1500


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 22:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik heb VSI (Prins)... :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 22:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Ik heb nu 3 hemi`s op laten bouwen met Vialle en heb nu mijn eigen daytona ook in laten bouwen met Vialle met een 180ltr lpg tank in de bak.

Al deze auto`s hebben weinig tot geen problemen gehad, en de problemen die er zijn geweest waren gerelateerd aan de techniek van de auto en niet het lpg systeem.

Ook heb ik begrepen dat het lpg station http://www.allroundlpg.nl/ alle inbouw verzorgd voor extreme cars en ook al tientallen srt-10 trucks heeft voorzien van dit systeem zonder enige problemen.

Ik weet dat er in het verleden met de begin fase van het systeem wat problemen zijn geweest met de pompen in de tanks, maar volgens zeggen is dit inmiddels opgelost.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling