Het is nu di mei 14, 2024 16:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 16, 2009 11:52 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Sammy11 schreef:
hans , had jij 1 of 2 verdampers op je gasinstallatie ?


bij mij steekt er 1 verdamper in.
voor de circa 500 pk is dat voldoende zeker voor gewoon dagelijks gebruik.

ik heb het wel zo laten installeren dat er heel eenvoudig een tweede kan worden bij geplaatst maar denk dat dat er nooit van gaat komen.

ben van plan over te schakelen op benzine als ik extreme prestaties ga vragen want zoals ik het op de verschillende forums lees is lpg niet echt optimaal als je dat doet...

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 16, 2009 16:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
De verdamper alleen is niet het probleem de injectors zitten ook op hun max qwa hoeveelheid LPG dat ze kunnen inspuiten.
Een LPG injector moet al 20% meer brandstof inspuiten dan de originele injector.
In 2004 was de max pk per injector 50pk.
ik weet niet of prins inmiddels zwaardere injectors heeft.
Er zit een kleurcode op de injector.

Viper blok is gevoelig voor een te arm mengsel,standaard staat de boel al iets te rijk vanwege de constructie van het inlaatspruitstuk.


Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 12:04 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik heb net telefonisch contact gehad met LPG-Deroover uit St.Truiden.
goed gesprek gehad , hij heeft zelf ook een SRT-10.
hij sprak over de gasinstallatie van LANDI , deze hebben injectoren tot 75pk.

ook raad hij aan om de kleppen en zittingen enz... aan te passen door harder materiaal.
origineel zijn deze niet echt heel sterk.
volgens hem is het beste om met 2 computers en 2 verdampers (2x5cyl.) te werken.

ik krijg straks de offerte wat deze methode gaat kosten... :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 12:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
heb 1 verdamper.... maar 1 sturing nodig.
Minder onderdelen = minder kans op stukken.
Merk geen verschil bij WOT.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 13:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Sammy11 schreef:
ik heb net telefonisch contact gehad met LPG-Deroover uit St.Truiden.
goed gesprek gehad , hij heeft zelf ook een SRT-10.
hij sprak over de gasinstallatie van LANDI , deze hebben injectoren tot 75pk.

ook raad hij aan om de kleppen en zittingen enz... aan te passen door harder materiaal.
origineel zijn deze niet echt heel sterk.
volgens hem is het beste om met 2 computers en 2 verdampers (2x5cyl.) te werken.

ik krijg straks de offerte wat deze methode gaat kosten... :?


7 a 8.000 euries....

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 13:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Floor schreef:
heb 1 verdamper.... maar 1 sturing nodig.
Minder onderdelen = minder kans op stukken.
Merk geen verschil bij WOT.


WOT :?:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 13:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Hans schreef:
Floor schreef:
heb 1 verdamper.... maar 1 sturing nodig.
Minder onderdelen = minder kans op stukken.
Merk geen verschil bij WOT.


WOT :?:


Wide open Throttle

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 13:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
je moet het maar weten hee... leer iedere dag weer iets bij

bedankt!

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 13:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
waarom zijn we hiermee begonnen? :?: :mrgreen:
viewtopic.php?f=19&t=1051&hilit=WOT

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 13:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Floor schreef:
waarom zijn we hiermee begonnen? :?: :mrgreen:
viewtopic.php?f=19&t=1051&hilit=WOT



ik wist niet eens dat het iets technisch was...

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 23:38 
De jongens die maar 1 verdamper hebben en toch stevig doortrekken begin alvast maar te sparen. Een SRT loopt op de achterste cilinders te arm waardaar de kleppen gaan verzaken met alle gevolgen vandien. Het bizare is dat de wagen geen merkbaar vermogen verlies heeft maar houd het lambda signaal maar eens in het oog. Het is niet dat als de motor nog steeds op het gevoel blijft doortrekken dat verbranding kamer in orde is. Hoe meer cilinders hoe moeilijker je vermogen verlies kan merken. Ik heb met mijne al heeeel veeel getest ik weet wat ik vertel. Als er iemand mijn mening niet deeld hoor ik het graag.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 15:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik hoor niks JM , geen commentaar jongens ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 15:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
ben niet technisch dus opmerkingen maken doe ik niet, wel vragen stellen:

hoe kan een motor op bepaalde cilinders arm lopen? dat is toch per cilinder computer gestuurd ingespoten en het mengsel zou dan toch ook in iedere ciliner gelijk moeten zijn?

hoe kan je een lambda signaal in de gaten houden? is dat een foutmelding op het dashboard?

hoe stel je vast dat er sprake is van vermogenverlies als dat niet direct merkbaar is?

wat is de meerprijs voor twee verdampers / computers tov 1 verdamper/computer?

volgens een wijs man zijn er geen domme vragen, alleen domme antwoorden dus van daar deze voor de technici onder jullie misschien overbodige vragen... :wink:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door HanSRT-10 op wo jan 21, 2009 16:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 16:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Ik dacht ook al,het blijft hier verdomd stil!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 17:09 
Hans schreef:
ben niet technisch dus opmerkingen maken doe ik niet, wel vragen stellen:

hoe kan een motor op bepaalde cilinders arm lopen? dat is toch per cilinder computer gestuurd ingespoten en het mengsel zou dan toch ook in iedere ciliner gelijk moeten zijn?

Het mengsel moet inderaad bij iedere cilinder het zelvde zijn maar, als de verdamper op hoge toeren niet meer genoeg druk leverd, en de wagen is omgebouwd met 1 computer dus de twee achterste cilinders zijn niet sequentieel gestuurd en spuiten het gas niet in als de inlaatkleppen open staan en lopen dus te arm. De ingang van de LPG gebeurd aan de voorzijde van de gasrail en al het gas kan al gebruikt zijn vooraleer het aan de achterste cilinders komt van de motor. En dit in combinatie met te weinig druk en niet op het juiste moment inspuiten kan brokken maken.
hoe kan je een lambda signaal in de gaten houden? is dat een foutmelding op het dashboard?

Per 5 cilinders of per bank genoemd is er een lambda sonde in de uitlaat geschroefd die de uitlaatgassen meet en weet of de motor te arm of te rijk staat en zodanig de fuel trims aan te passen.
hoe stel je vast dat er sprake is van vermogenverlies als dat niet direct merkbaar is?
Een 10 cilinder heeft 50pk/cilinder dus als de achterste cilinders de helft van hun vermogen kunnen geven dan heb je 50 pk verlies en dat is bijna niet merkbaar.

wat is de meerprijs voor twee verdampers / computers tov 1 verdamper/computer?
Een verdamper bijbouwen valt mee, een 2de computer is heel duur en een kleine dag werk.

volgens een wijs man zijn er geen domme vragen, alleen domme antwoorden dus van daar deze voor de technici onder jullie misschien overbodige vragen... :wink:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling