Het is nu zo apr 28, 2024 0:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 10:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
dit is een open forum :happy1: en er rijden wel meer SRT's rond dan die van jou en mij so..... wasn't me :sleepy5:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 8:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 27, 2008 18:00
Berichten: 353
Woonplaats: Oud Turnhout - België
Hans schreef:
dat is nuttige info, bedankt.
ik ga zsm een beetje experimenteren met de sct en dan ga ik met de truck naar de gasboer die dat inderdaad simpel kan uitlezen en bijstellen


Heb gisteren bij LPG dokter geweest (kleine aanpassing gedaan) en voorlopig gaat het goed op sct tune" high octane" .Heb gisteren hele tijd 160-170km/h (gelukkig,hoop ik, niet moeten lachen naar het vogeltje) gereden (olie temp 200°F) en geen problemen wat voorheen wel problemen gaf.De tijd zal het uitwijzen maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2009 10:05 
gipsycd schreef:
eerst op "low octane " maar toen had ik het probleem dat bij warme motor (vanaf 190°F olietemp) de LPG installatie in alarm ging en overschakelde naar benzine.Nu heb ik er sinds 2 weken het "High octane" in zitten maar heb dit nog niet uitvoerig getest .ik heb al wel met de LPGdoktor hierover gebeld en als ik tijd heb rij ik er naar toe en dan gaan we vanalles uitproberen en nakijken wat het eventueel probleem kan zijn (ik heb eens samen met hem de instellingen overlopen op zijne laptop die hij allemaal kan wiijzigen aan de LPG installatie en dat is hééél veel dwz ge kunt veel veranderen maar ge kunt ook veel verkeerd doen) maar hij zag er geen probleem in .


Kan je me wat meer uileg geven over de low en high octane?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2009 10:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 23, 2008 22:15
Berichten: 346
Woonplaats: Nerrootere (B)
Kheb toch maar gekozen voor de Valve Care aangezien dat volgens de inbouwer toch ook beter was.

@JM: de verkoper waar ik de wagen gekocht heb, heeft mij een goede deal kunnen bezorgen via zijn vaste inbouwer.

_________________
Ben's Lines & Letters
www.benslinesletters.be

Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen.

'14 Dodge Ram 1500 5,7 Hemi White
'59 Chevy Bel Air
'03 Citroën Berlingo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2009 11:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 27, 2008 18:00
Berichten: 353
Woonplaats: Oud Turnhout - België
lpg schreef:
gipsycd schreef:
eerst op "low octane " maar toen had ik het probleem dat bij warme motor (vanaf 190°F olietemp) de LPG installatie in alarm ging en overschakelde naar benzine.Nu heb ik er sinds 2 weken het "High octane" in zitten maar heb dit nog niet uitvoerig getest .ik heb al wel met de LPGdoktor hierover gebeld en als ik tijd heb rij ik er naar toe en dan gaan we vanalles uitproberen en nakijken wat het eventueel probleem kan zijn (ik heb eens samen met hem de instellingen overlopen op zijne laptop die hij allemaal kan wiijzigen aan de LPG installatie en dat is hééél veel dwz ge kunt veel veranderen maar ge kunt ook veel verkeerd doen) maar hij zag er geen probleem in .


Kan je me wat meer uileg geven over de low en high octane?


Dit zijn verschillende programma's die in je SCT tuner zitten.Afhankelijk van de brandstof die je tankt kan je kiezen om één van de drie programma's (LOW MID en HIGH OCTANE) in je truck te programmeren.Vermits ik op LPG rijdt heb ik ondertussen High octane geladen (het beste is dan misschien ook wel om met EURO 98 te rijden) en voorlopig werkt dit goed.

_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2009 14:34 
gipsycd schreef:
lpg schreef:
gipsycd schreef:
eerst op "low octane " maar toen had ik het probleem dat bij warme motor (vanaf 190°F olietemp) de LPG installatie in alarm ging en overschakelde naar benzine.Nu heb ik er sinds 2 weken het "High octane" in zitten maar heb dit nog niet uitvoerig getest .ik heb al wel met de LPGdoktor hierover gebeld en als ik tijd heb rij ik er naar toe en dan gaan we vanalles uitproberen en nakijken wat het eventueel probleem kan zijn (ik heb eens samen met hem de instellingen overlopen op zijne laptop die hij allemaal kan wiijzigen aan de LPG installatie en dat is hééél veel dwz ge kunt veel veranderen maar ge kunt ook veel verkeerd doen) maar hij zag er geen probleem in .


Kan je me wat meer uileg geven over de low en high octane?


Dit zijn verschillende programma's die in je SCT tuner zitten.Afhankelijk van de brandstof die je tankt kan je kiezen om één van de drie programma's (LOW MID en HIGH OCTANE) in je truck te programmeren.Vermits ik op LPG rijdt heb ik ondertussen High octane geladen (het beste is dan misschien ook wel om met EURO 98 te rijden) en voorlopig werkt dit goed.


Leuk, voel je ook echt verschil?
Het systeem zal de inspuittijden en vooronsteking aanpassen. Dit in kombinatie met LPG moet goed werken, normaal moet de LPG niet opnieuw afgesteld worden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za jan 31, 2009 9:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 27, 2008 18:00
Berichten: 353
Woonplaats: Oud Turnhout - België
Welk verschil merk ik vooral na de tune:
De truck schakelt beter en het gaspedaal reageert gevoeliger.De extra PK's(40) die je erbij zou hebben is mooi meegenomen maar of je dit merkt,durf ik niet zeggen.(volgens mij alleen merkbaar op een testbank).

_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 10:04 
gipsycd schreef:
Welk verschil merk ik vooral na de tune:
De truck schakelt beter en het gaspedaal reageert gevoeliger.De extra PK's(40) die je erbij zou hebben is mooi meegenomen maar of je dit merkt,durf ik niet zeggen.(volgens mij alleen merkbaar op een testbank).



Waar kan ik het kopen? Word het gewoon tussen de ECU aangesloten?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 10:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
is een tuner, Je kan dit toestel bv bij Roe Racing kopen en als je vertelt wat er "gemod" is aan je truck (headers, CAI, Flash...)dan sturen ze het toestel op met een paar tunes. Die kan je altijd laten updaten bij latere wijziging van je truck.
Eenvoudig te downloaden in je truck via de diagnose poort onder het stuur.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 13:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
@Jan (Floor) ik zag dat jij op www.autoforum.be bezig heb geweest over het "nat" lpg systeem , klinkt wel veel beter maar DeRoover heeft het naar 'tschijnt geprobeert op zn SRT en was niet tevreden dacht ik... :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 14:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
heb zelf geen ervaring met een nat systeem tenzij je m'n vrouw bedoeld :wink:
Ik denk niet dat er al veel SRT's zijn gebouwd met zulk systeem...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 16:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
wat is een nat lpg systeem?

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 16:39 
Ik heb inderdaad als eerste op mijn SRT geprobeerd om een vloeibaar systeem perfect te laten lopen. Na ongeveer 3 maanden test werk liep de pick up perfect. Enkele kleine nadelen van een vloeibaar systeem: geen grote lpg tanks, nog steeds het gevaar dat de kleppen verbranden, inbouwtijd is langer dus ook duurder, boven de 400pk heb ik een 2de pomp in de tank moeten monteren, erg gevoelig systeem in afstelling in de zomer of winter.
Conklusie: geen voordelen ten opzichte van een dampgas systeem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 16:42 
HanSRT-10 schreef:
wat is een nat lpg systeem?



Het systeem werkt zonder verdamper en word op druk gebracht door een pomp die zich in de tank bevind.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 17:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
En wat zijn dan bij normale auto's de voordelen hiervan?

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling