USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

vragen over klassiek pick up trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=20123
Pagina 2 van 2

Auteur:  dj.verhulst [ di maart 24, 2015 21:01 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

pavement pounder schreef:
Ga een proefritje maken dan weet je het.
C10 heeft meestal een vriendelijkere overbrenging.



een C10 heeft een langere reductie ?

goed dat ik dit weet

Auteur:  pavement pounder [ di maart 24, 2015 21:51 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

Doorgaans he, kijk als je in de tijd een nieuwe truck kocht kreeg je een optielijst waaronder je een keuze kon maken oa in overbrenging en wel of geen sper en airco etc.

Auteur:  erik b [ di maart 24, 2015 22:17 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

heb hier een c10 staan en inderdaad die draaien wel toeren.

heb er iets hogere banden onder gezet.
en rij nu met een bak met overdrive.
ook heb ik er op aanraden van iemand een instelbare lockup gemonteerd.

alles bij elkaar schild het al behoorlijk in toeren

heb ook nog een as liggen met andere overbrenging maar dat is er nog niet van gekomen.

gr erik

Auteur:  dj.verhulst [ di maart 24, 2015 23:09 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

als ik dat zo behoor word dat proefrijden , om te bekijken wat men 40 jaar geleden gekozen heeft.

maar een klok van een cardan lijkt me wel redelijk te doen.

maar rijden jullie nooit sneller dan 80 km ?

Auteur:  erik b [ di maart 24, 2015 23:35 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

de techniek is er niet echt op gemaakt om boven de 100 komen.

hij kan het wel maar of je dan lekker ontspannen rijd ???

heb trouwens ook een rembekrachtiger er op gezet dat is ook wel prettig

met de aanpassingen kan je er goed 120 mee rijden

gr erik

Auteur:  pavement pounder [ di maart 24, 2015 23:39 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

Nouw is het ook nog eens zo dat die trucks dus al jaren rond rijden en er ook al genoeg aan gesleuteld en verandert is.
Dus wie weet zijn dit soort dingen al aangepakt.

Auteur:  dj.verhulst [ wo maart 25, 2015 8:47 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

dat je deze dingen niet moet kopen om een snelweg af te blazen is me wel duidelijk, dan kan je beter dit nemen
https://youtu.be/6UsJpaqNHQU

een maatje van me heeft een C5 daar zijn we een eindje de grens over geweest.

mijn eerste auto was een corsa uit 1984 daar zat een 4 bak op, en als je dan 100 reed maakte ie ook wel aardig wat toeren & geluid.


ik woon in Twente en we hebben daar veel mooi 80 km wegen,, die ken ik wel van m'n toertochten met de motor

Auteur:  dj.verhulst [ do apr 09, 2015 22:46 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

ff een vraag,, het verbruik op LPG

nou zijn het geen priussen ,, neem aan 1 op 4 a 6 ?

maakt het veel uit of je een 360 CU of 454 Cu heb ??

heeft het veel zin om een wat slimmere LPG set te gebruiken ?
van een injectie model daar wat dingen als sensoren, luchtmeters inlaat spruitstuk en computer te gebruiken ?

Auteur:  pavement pounder [ vr apr 10, 2015 8:11 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

Hoe meer cilinder i houd hoe meer verbruik.
Er is veel te halen met fijn tuning. Een ontdteking calibratie recurve set en een wide band meter om presies de verbranding te meten.
Zo ken ik iemand met een suburban die 1-7 rijd op lpg met overdrive en een th700 overdrive.

Auteur:  bart ram1500 [ vr apr 10, 2015 9:31 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

pavement pounder schreef:
Hoe meer cilinder i houd hoe meer verbruik.
Er is veel te halen met fijn tuning. Een ontdteking calibratie recurve set en een wide band meter om presies de verbranding te meten.
Zo ken ik iemand met een suburban die 1-7 rijd op lpg met overdrive en een th700 overdrive.


Dat is niet altijd zo. Ken iemand die regelmatig met 3500 kg achter een 2,5 ltr dieseltje 1 op 3 rijd. Rij ik met mijn 5,7 op lpg toch mooi even 1 op 5 met 3500 kg in de haak

Auteur:  texas boy [ vr apr 10, 2015 9:46 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

bart ram1500 schreef:
Dat is niet altijd zo. Ken iemand die regelmatig met 3500 kg achter een 2,5 ltr dieseltje 1 op 3 rijd. Rij ik met mijn 5,7 op lpg toch mooi even 1 op 5 met 3500 kg in de haak


Als een auto echt moet werken rij je inderdaad zuinger vaak met meer cilinders, ook in de bergen bijvoorbeeld, veel minder toeren om dezelfde snelheid te halen maar gemiddeld en bij normaal gebruik zijn de kleine 4 cilinders wat zuiniger dat de dikke V8 trucks :wink:

Auteur:  pavement pounder [ vr apr 10, 2015 12:59 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

Ja als de motor t klein is gaat ie ook zuipen natuurlijk.

Auteur:  dj.verhulst [ vr apr 10, 2015 14:01 ]
Berichttitel:  Re: vragen over klassiek pick up trucks

motoren met relatief grote zuigers in verhouding tot het aantal zijn in basis zuiniger.

als je een 4 cilinder van 3 L vergelijk met een 6 of 8 cilinder met 3 L zal je zien dat de 4 cilinder zuiniger is, maar de 6 en 8 cilinders kunnen meer toeren draaien en kunnen veel meer vermogen leveren.
de 4 cilinder heeft minder interne weerstand minder bewegende onderdelen.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/