Het is nu ma mei 25, 2020 6:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 21:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 193
Woonplaats: Tukkerland
al een tijd ben ik dol op dikke pick up trucks vooral met een dik blok erin, maar goed onze mooie hobby ligt zwaar onder vuur door gebrek van inzicht en fatsoen van die parasieten in den haag.

laat ik de laatste tijd met regelmaat trucks uit de VS van voor 1975 voor redelijke prijzen aangeboden vanaf een 4 K,, ex kenteken voor met wat werk en 8 a 10 K voor een redelijk nette.

nou ben ik niet echt bekend met de klassieke dingen.

maar waar moet je op letten ?

ik zou dergelijk truck willen gebruiken om lekker rond te rijden , misschien woon & werk verkeer,, soms een aanhanger er achter ( maar niet zwaarder dan mag met een B rijbewijs), zou het onderhoud graag zelf willen doen, geen off road werk, maar een 50 km over de snelweg met een snelheid van 100 a 120 km moet kunnen zonder dat je knetter gek word van de herrie.

ik dacht aan een Chevvy C20 of een Ford F250 met een V8 die tegen LPG kan.

ik weet dat C staat voor 2wd en K voor 4wd.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Laatst bijgewerkt door dj.verhulst op ma maart 23, 2015 23:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 22:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Als je een cruise snelheid van 100 of meer wil zul toch echt iets aan de overbrenging moeten doen.
Zware pickups tot midden jaren 70 hebben op zn minst een 4.11-1 overbrenging op de achteras en geen overdrive.
Doorgaans met 15" wielen maak je 3000 rpm tijdens 100kmph, ofwel niet zo geschikt voor hoge snelheden.
Dus overbrenging verlagen maar dat gaat ten koste van de trekkracht, of monteren van een overdrive bak (sterke als je er ook vaak een aanahanger mee trekt) of een extra overdrivebak achter de originele bak zoals een Gear Vendors. en eventueel hogere banden.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 23:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 193
Woonplaats: Tukkerland
nou denk ik niet aan marktkramen of zo.
Maar een boedelbak of platte wagen om 2 a 3 motoren op te zetten


Maar van die overbrenging wist ik niet,, voor dergelijke wagen is 3000 tmp best redelijk wat .

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 7:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ja er wert destijds ook hooguit 90 gereden.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 17:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 867
Lpg is geen probleem de klepzetels zijn hard genoeg, de brandstof was daar toen al schraler als het nu hier is.
Waar je op letten moet bij een truck van 40+ Ik zou mezelf vooral op het chassis concentreren, dan de motor en aandrijflijn.

De meeste trucks uit die tijd hadden een band diameter van 31Inch, je geeft aan dat je voorkeur uitgaat naar een dik blok.
Als ik in jou schoenen stond zou ik een bodylift monteren ( is makkelijk zelf te maken en monteren het voordeel is dan dat het rijcomfort
het zelfde blijft) en 35, 36, of 37Inch banden monteren. Dat scheelt al aardig wat klapjes per minuut.

Maar eerlijk is eerlijk als je zuinig wilt cruisen moet je zo'n truck niet kopen!

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 18:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 193
Woonplaats: Tukkerland
relaxt cruisen , wel met zo'n fijne V8 op de achtergrond. :wav:

als je zuinig wil cruisen moet je een prius rijden, kan je vertellen dat ben je na een tijdje wel zat :evil:

of het perse een 454 moet zijn denk van niet een 350 heeft puf genoeg en is een beetje zuiniger liever 1 op 6 dan 1 op 4


het nadeel van andere wielen is ent als een andere reductie in de assen,, teller moet dan wel aangepast worden anders een mega afwijking.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 18:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2489
Woonplaats: Zaandam
Is het niet het makkelijkst om een andere versnellingsbak met meer versnellingen erachter te hangen en een ander differentieel in de achteras?Bij een 4x4 schijnt dit weer erg lastig te zijn.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 19:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 193
Woonplaats: Tukkerland
maar dat loopt aardig in de papieren zeker een automaat,, ze hebben wel 4 trap bakken gemaakt maar als ik zie wat die doen.
maar goed maar eens zien

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 867
[quote="dj.verhulst"]
het nadeel van andere wielen is ent als een andere reductie in de assen,, teller moet dan wel aangepast worden anders een mega afwijking

Je kunt je teller op vele manieren aanpassen, het voordeel van jaren 70 trucks is dat de behuizing relatief simpel is open te maken.
Dus kun je de wijzerplaat vervangen door een aangepaste wijzerplaat, die je zelfs na was speurwerk op www zelf naar wens kunt maken en uitprinten. Is dat te veel werk.. Kun je ook kleine stikkertjes plakken met de meest gangbare snelheden.

Of je doet wat ik gedaan heb, een tijdje met navigatie rijden en de afwijking leren.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
de teller hoef je bij een overbrengings verandering niet te openen maar het tandwieltje vervangen in de bak achter de aansluiting van de teller kabel.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 867
Nog vergeten.. de assen kunnen het hebben, je moet rekening houden met de remmerij, fusee's en lagers.
Hoe groter de diameter van de band ten opzichte van standaard, des te meer krijgt bovenstaande het te verduren.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Die 'mega afwijking' valt reuze mee hoor. Ik rij met 40" banden, draait lekker laag in de toeren op de snelweg en moet bij m'n teller gewoon het getal x2 doen, eigenlijk veel makkelijker :D 30=60, 50=100 enz
Nadeel van grote banden is het zoekerige gedrag op hobbelige wegen en het is net of je wegrijdt in z'n 3. En de ophanging heeft wat meer te lijden. Looks gaan er natuurlijk wel enorm op vooruit 8)

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 193
Woonplaats: Tukkerland
ik ga gewoon kijken,, ben nog in de oriënterende fase

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ga een proefritje maken dan weet je het.
C10 heeft meestal een vriendelijkere overbrenging.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 867
JaapMopar schreef:
Die 'mega afwijking' valt reuze mee hoor. Ik rij met 40" banden, draait lekker laag in de toeren op de snelweg en moet bij m'n teller gewoon het getal x2 doen, eigenlijk veel makkelijker :D 30=60, 50=100 enz
Nadeel van grote banden is het zoekerige gedrag op hobbelige wegen en het is net of je wegrijdt in z'n 3. En de ophanging heeft wat meer te lijden. Looks gaan er natuurlijk wel enorm op vooruit 8)


Dat zoekende gedrag komt omdat je banden zeg maar zwabberen op je velgen wat aangeeft dat die eigenlijk te smal zijn ten opzichte van de breedte van je band.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling