Zoals in de kennismaking al weergegeven heb ik een 1956 3100 gekocht in Belgiƫ als restauratie project.
Zoals zovele is deze ook al 3 keer van eigenaar verandert alvorens er ook maag enige echte vorderingen mee zijn gemaakt.
Wel is het chassis compleet gerestaureerd en zijn alle plaatdelen gestraald en verzinkt.
Was alleen wel handig geweest als je eerst plaatwerkt en daarna straalt en verzinkt ... Maar dat zal wel Belgisch zijn.
Bijgaand nog even wat afbeeldingen van de standaard roestvorming in de cabine wat nu allemaal hersteld is , beide onderste scharnierpunten , en de linker achter cabcorner
Hals over kop heb ik inmiddels een IFS gekocht voor onder de truck , maar vele hebben me al geadviseerd om eerst te laten Schouwen door de RDW , daarna keuren met een 8 cilinder voor een 8 cilinder Nederlands kenteken , en daarna pas chassis aanpassingen te gaan doen.
En dat hoor je dan als je de 6 cilinder er net hebt ingebouwd met nieuwe motor steunen olie , carburateur en ontsteking aan de gang en alles al startend en lopend.
Nu is er alleen een verschil tussen de 54er en 56 er , een breed en een smal chassis , deze set is dus voor een smal chassis ,en voor mij onbruikbaar , mocht er dus iemand belang hebben hoor ik t graag. Fabrikaat is Fat-man , en Phillip , hoofd engineering van Fatman is erg behulpzaam geweest.
Daarna maar verder gaan bouwen aan de 8 cilinder , 350 chevy motor gevonden die mooi draait , alleen wat tune-up nodig had.
Bijna alle aanbouwdelen komen overigens bij Oldschoolproducts vandaan. Hierachter zit een gereviseerde TH 700 R4 van een corvette C4 gemonteerd. En vanavond een achteras met sperr opgehaald van een caprice , dit voor de breedte van de as zodat de juiste velgen kunnen worden gemonteerd
Zo ga ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn project , en mezelf gemotiveerd om het af te krijgen.
Vraag aan jullie , wie kan er een andere eindoverbrenging in een achteras monteren voor een schappelijk bedrag , er moet een 3.73 in komen vandaar ( 12 bolt housing )