Het is nu vr maart 29, 2024 9:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 19:48 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 31, 2013 13:34
Berichten: 13
Woonplaats: Ruurlo
Hallo,

Ik heb me hier al even voorgesteld viewtopic.php?f=14&t=16840
Sinds vandaag heb ik de Truck thuis en ik wil me nu gaan orienteren op het ombouwen naar een 5.7L V8 met automaat.

Zijn er hier mensen of kennen jullie bedrijven die dit doen / vaker hebben gedaan?
Ik zou het zelf willen doen alleen ben ik bang dat ik teveel ga tegenkomen.

Hoe zit het met de optie om er een andere voortrein aan te lassen zodat ik ook meteen schroefveren en schijfremmen heb?

Mvg,

Nick

_________________
1954 Chevy 3100


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 03, 2013 10:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
Het kan allemaal , v8 in orgineeel frame - schijfremmen setje -enz.
Ook kun je de vooras van een (bv camaro / caprice ) er aan lassen , heb je in 1 x schijven/ stuurbekr.
schroefveren / rembekr. :lol:
Probeer je vraag eens op www.pre66.com , daar zitten de ombouwers .

succes
ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2013 20:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Vergeet niet dat de achteras ook vervangen moet worden
Orienteer je ook meteen op een overdrive bak th700r4 bv.
Nadeel van een 2de hands Camaro frame is dat de wielen erg ver naar binnen staan en voor het mooie moet je de handel ook nog eviseren.
Eee mooiere optie vind ik een ifs kit waar een Mustang 2 ophanging wordt gebruikt en alles nieuw is en je behoud je eigen chassis.

http://67-72chevytrucks.com/vboard/showthread.php?t=300634

Afbeelding

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 9:11 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 31, 2013 13:34
Berichten: 13
Woonplaats: Ruurlo
Ik heb de truck ondertussen al weer bijna gereed voor de keuring.
Moet er echter een aanjager / kachelradiator opzitten?

_________________
1954 Chevy 3100


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 10:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
Nee er hoeft geen aanjager/kachel in te zitten volgens mij .
Een kachel was toen al een fabr.optie :lol:

ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 17:58 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 31, 2013 13:34
Berichten: 13
Woonplaats: Ruurlo
Ron Bood schreef:
Nee er hoeft geen aanjager/kachel in te zitten volgens mij .
Een kachel was toen al een fabr.optie :lol:

ron


Klopt, ik heb de RDW gebeld en dit is idd niet noodzakelijk

_________________
1954 Chevy 3100


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 18:03 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 31, 2013 13:34
Berichten: 13
Woonplaats: Ruurlo
ik heb de remleidingen en cilinders nu geheel vernieuwd echter blijft de rem slecht.
De oorzaak is de hoofdremcilinder deze is behoorlijk uitgevreten van binnen.

Ik zag dat er voor pakweg zo'n € 300 een bekrachtigde hoofdremcilinder voor trommels is bij Prins.
Is dit een goede keuze en neemt dit de noodzaak voor schijven voor weg?

Of is ombouwen naar schijven voor icm een nieuwe rembekrachtiger een beter alternatief?

_________________
1954 Chevy 3100


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 18:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 16, 2012 17:33
Berichten: 44
nwolsink schreef:
ik heb de remleidingen en cilinders nu geheel vernieuwd echter blijft de rem slecht.
De oorzaak is de hoofdremcilinder deze is behoorlijk uitgevreten van binnen.

Ik zag dat er voor pakweg zo'n € 300 een bekrachtigde hoofdremcilinder voor trommels is bij Prins.
Is dit een goede keuze en neemt dit de noodzaak voor schijven voor weg?

Of is ombouwen naar schijven voor icm een nieuwe rembekrachtiger een beter alternatief?


Stuur een mailtje naar jambroes of Catalina autoparts. Ik had mn hoofdremcilinder voor rond de 160 euro thuis. Het gaat hier om een hoofdremcilinder van een 58 Chevy truck dus ik denk dat het ongeveer dezelfde is.

_________________
Carlo

Chevrolet apache 1958.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 19:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Een goed trommel systeem remt bere goed.
Maar je hebt ook een V8 ingehangen en ik weet je overbrenging niet.
Als je met kruis snelheden van 120 wild rijden op de snelweg is ombouw naar schijfen(voor) mischien wel slim.
De eerste x kan je hard remmen met trommels maar daarna treed fading op en remt ie slechter.
Origineel komen deze trucks nouwelijks boven de 100 kmph uit.
Als je schijfen overweegt heb je zowiezo een ander dan origineel hoofdrem cilinder nodig(met bekrachtiging)

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 23:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:56
Berichten: 86
Remmen zou ik lekker origineel laten (met een goede hoofdremcylinder). Want ook als je straks 130 kan kruizen, zolang je genoeg afstand houd ga je de remmen niet echt zwaar belasten. Trommels zijn inderdaad wel sneller warm dan schijven, maar dat merk je denk ik pas als je gaat bumperkleven. Ook omdat de grote stalen velgen die warmte redelijk effectief aan de rijwind afgeven. Mijn truck heeft origineel kleine ingebouwde schijfjes voor, maar ik heb nog nooit iets gemerkt van fading. Terwijl ik gewoon met het vlotte verkeer meerijd, ook als dat 130 gaat.

Verder zou ik de bladveren voor ook laten zitten, dat stuurt veel fijner dan spiraalveren. Ik heb voor ook bladveren en je merkt dat je bochten veel makkelijker neemt dan Amerikanen met klassieke spiraalveren. Bladveren hebben namelijk geen enkele last van deinerig of zweverig weggedrag. Enige voordeel van spiraalveren is comfort, maar ook met bladveren rondom heb ik er geen enkel probleem mee om 500+ km op een dag te rijden.

Trouwens wel, verwacht geen sportwagen, het zwaartepunt van een truck ligt hoog. Als je met de maximaal toegestane snelheid de bochten ingaat, voel je hem wegschuiven. Dus op klaverbladen en bij snelwegbochten met een adviessnelheid, houd je dan aan die adviessnelheid. Mocht hij wel wegschuiven, bij een permanente 4x4 volstaat gas loslaten. Bij achterwielaandrijving kun je beter een keer een cursus volgen voordat je de grenzen gaat opzoeken.

Mocht je toch een hele aandrijflijn willen monteren, 4x4 is erg prettig in een auto die geen ABS of ESP heeft. En bijvoorbeeld een K30 aandrijflijn is prima aan te komen. Inclusief V8 en een orgineel truck onderstel, dus breed genoeg, lang genoeg en ook serieus laadvermogen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling