USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

V8 met automaat in een 3100 zetten
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=16853
Pagina 1 van 1

Auteur:  nwolsink [ di apr 02, 2013 19:48 ]
Berichttitel:  V8 met automaat in een 3100 zetten

Hallo,

Ik heb me hier al even voorgesteld viewtopic.php?f=14&t=16840
Sinds vandaag heb ik de Truck thuis en ik wil me nu gaan orienteren op het ombouwen naar een 5.7L V8 met automaat.

Zijn er hier mensen of kennen jullie bedrijven die dit doen / vaker hebben gedaan?
Ik zou het zelf willen doen alleen ben ik bang dat ik teveel ga tegenkomen.

Hoe zit het met de optie om er een andere voortrein aan te lassen zodat ik ook meteen schroefveren en schijfremmen heb?

Mvg,

Nick

Auteur:  Ron Bood [ wo apr 03, 2013 10:17 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

Het kan allemaal , v8 in orgineeel frame - schijfremmen setje -enz.
Ook kun je de vooras van een (bv camaro / caprice ) er aan lassen , heb je in 1 x schijven/ stuurbekr.
schroefveren / rembekr. :lol:
Probeer je vraag eens op www.pre66.com , daar zitten de ombouwers .

succes
ron

Auteur:  pavement pounder [ wo apr 10, 2013 20:28 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

Vergeet niet dat de achteras ook vervangen moet worden
Orienteer je ook meteen op een overdrive bak th700r4 bv.
Nadeel van een 2de hands Camaro frame is dat de wielen erg ver naar binnen staan en voor het mooie moet je de handel ook nog eviseren.
Eee mooiere optie vind ik een ifs kit waar een Mustang 2 ophanging wordt gebruikt en alles nieuw is en je behoud je eigen chassis.

http://67-72chevytrucks.com/vboard/showthread.php?t=300634

Afbeelding

Auteur:  nwolsink [ vr apr 26, 2013 9:11 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

Ik heb de truck ondertussen al weer bijna gereed voor de keuring.
Moet er echter een aanjager / kachelradiator opzitten?

Auteur:  Ron Bood [ vr apr 26, 2013 10:12 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

Nee er hoeft geen aanjager/kachel in te zitten volgens mij .
Een kachel was toen al een fabr.optie :lol:

ron

Auteur:  nwolsink [ vr apr 26, 2013 17:58 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

Ron Bood schreef:
Nee er hoeft geen aanjager/kachel in te zitten volgens mij .
Een kachel was toen al een fabr.optie :lol:

ron


Klopt, ik heb de RDW gebeld en dit is idd niet noodzakelijk

Auteur:  nwolsink [ wo mei 01, 2013 18:03 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

ik heb de remleidingen en cilinders nu geheel vernieuwd echter blijft de rem slecht.
De oorzaak is de hoofdremcilinder deze is behoorlijk uitgevreten van binnen.

Ik zag dat er voor pakweg zo'n € 300 een bekrachtigde hoofdremcilinder voor trommels is bij Prins.
Is dit een goede keuze en neemt dit de noodzaak voor schijven voor weg?

Of is ombouwen naar schijven voor icm een nieuwe rembekrachtiger een beter alternatief?

Auteur:  apache-maasdijk [ wo mei 01, 2013 18:20 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

nwolsink schreef:
ik heb de remleidingen en cilinders nu geheel vernieuwd echter blijft de rem slecht.
De oorzaak is de hoofdremcilinder deze is behoorlijk uitgevreten van binnen.

Ik zag dat er voor pakweg zo'n € 300 een bekrachtigde hoofdremcilinder voor trommels is bij Prins.
Is dit een goede keuze en neemt dit de noodzaak voor schijven voor weg?

Of is ombouwen naar schijven voor icm een nieuwe rembekrachtiger een beter alternatief?


Stuur een mailtje naar jambroes of Catalina autoparts. Ik had mn hoofdremcilinder voor rond de 160 euro thuis. Het gaat hier om een hoofdremcilinder van een 58 Chevy truck dus ik denk dat het ongeveer dezelfde is.

Auteur:  pavement pounder [ wo mei 01, 2013 19:00 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

Een goed trommel systeem remt bere goed.
Maar je hebt ook een V8 ingehangen en ik weet je overbrenging niet.
Als je met kruis snelheden van 120 wild rijden op de snelweg is ombouw naar schijfen(voor) mischien wel slim.
De eerste x kan je hard remmen met trommels maar daarna treed fading op en remt ie slechter.
Origineel komen deze trucks nouwelijks boven de 100 kmph uit.
Als je schijfen overweegt heb je zowiezo een ander dan origineel hoofdrem cilinder nodig(met bekrachtiging)

Auteur:  Tommy_W200 [ za sep 21, 2013 23:43 ]
Berichttitel:  Re: V8 met automaat in een 3100 zetten

Remmen zou ik lekker origineel laten (met een goede hoofdremcylinder). Want ook als je straks 130 kan kruizen, zolang je genoeg afstand houd ga je de remmen niet echt zwaar belasten. Trommels zijn inderdaad wel sneller warm dan schijven, maar dat merk je denk ik pas als je gaat bumperkleven. Ook omdat de grote stalen velgen die warmte redelijk effectief aan de rijwind afgeven. Mijn truck heeft origineel kleine ingebouwde schijfjes voor, maar ik heb nog nooit iets gemerkt van fading. Terwijl ik gewoon met het vlotte verkeer meerijd, ook als dat 130 gaat.

Verder zou ik de bladveren voor ook laten zitten, dat stuurt veel fijner dan spiraalveren. Ik heb voor ook bladveren en je merkt dat je bochten veel makkelijker neemt dan Amerikanen met klassieke spiraalveren. Bladveren hebben namelijk geen enkele last van deinerig of zweverig weggedrag. Enige voordeel van spiraalveren is comfort, maar ook met bladveren rondom heb ik er geen enkel probleem mee om 500+ km op een dag te rijden.

Trouwens wel, verwacht geen sportwagen, het zwaartepunt van een truck ligt hoog. Als je met de maximaal toegestane snelheid de bochten ingaat, voel je hem wegschuiven. Dus op klaverbladen en bij snelwegbochten met een adviessnelheid, houd je dan aan die adviessnelheid. Mocht hij wel wegschuiven, bij een permanente 4x4 volstaat gas loslaten. Bij achterwielaandrijving kun je beter een keer een cursus volgen voordat je de grenzen gaat opzoeken.

Mocht je toch een hele aandrijflijn willen monteren, 4x4 is erg prettig in een auto die geen ABS of ESP heeft. En bijvoorbeeld een K30 aandrijflijn is prima aan te komen. Inclusief V8 en een orgineel truck onderstel, dus breed genoeg, lang genoeg en ook serieus laadvermogen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/