Het is nu do maart 28, 2024 18:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 8:03 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 13, 2013 3:33
Berichten: 16
Hallo allemaal.
Ik heb een klein vraagje.
Een tijdje geleden lagen er een paar druppels olie onder men differentieel vanachter.
Ik weet niet of hij leeg is of dat het gewoon wat water met olie zou zijn. (na het wassen of iets..)

Nu zijn men vragen:
Hoe weet ik of er nog genoeg in zit?
Als ik er nieuwe olie in zou doen, hoeveel moet er dan precies in?
Welke olie moet ik dan gebruiken?
Wat moet ik allemaal nieuw kopen voor ik hier aan begin?

Bedankt
Grz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 9:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Ik weet niet of het bij jouw truck hetzelfde is als bij die van mij maar ik draai een dop eruit en moet olie bijvullen tot het aan de onderrand van de dop staat. Dop er weer op en klaar.

Het enige wat ik nodig heb is een litertje olie en een 1/2 duims verlengstuk op de ratelsleutel.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:40 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 13, 2013 3:33
Berichten: 16
Ik heb eens gekeken en op het eerste zicht vind ik nergens een dop.
Ik denk ook dat als ik de olie wil aflaten dat ik dan de "deksel" zal moeten afnemen.
Dus denk dat me dan wel een olie-douche staat te wachtrn :-) haha.
Bedankt voor je reactie.
Ook enig idee welke olie ik moet gebruiken?
Gr


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ja, je moet de deksel loshalen om de olie eruit te laten lopen, kun je meteen inspecteren hoe alles eruit ziet.
Daarna deksel goed schoon maken en dan met vloeibare pakking insmeren en monteren, kijk uit dat je de boutjes niet te hard aandraait anders gaat het juist weer lekken.
Op de zijkant van het huis zit een vulnippel, dit is tevens het niveau nippel, dus vullen tot aan de rand.
Uit mijn hoofd gaan er 1 1/2 flacon olie in, gewone hypoid olie bedoeld voor achterassen zonder sper toevoeging.
Staan in het schap bij bv Brezan.
Let ook een beetje op hoeveel er uit komt, de Chevys hebben een torquetube aandrijfas en als de seal in de torque tube versleten is loopt de olie uit de bak de achteras in en raakt deze overvol.
Wellicht een idee om de versnellingsbak olie ook meteen te vervangen.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 16:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 13, 2013 3:33
Berichten: 16
Heel erg bedankt!!
De versnellingsbak heb ik alle nieuwe filter + pan gezet
Die zou normaal in orde moeten zijn.
Ik denk dat men keerring of iets kapot is. Daar waar de cardanas de differentieel ingaat.
Ik denk dat ik die ook in een keer mee wissel.
Zou dit een standaard maat zijn of beter bestellen bij prinstrucks of iets dergelijks?

Bedankt !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 18:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
ok,
als er bij de bak olie wissel een hoeveelheid olie uitkwam is de torque tube seal nog ok.
Dat is een heel lastige om te vervangen want die zit zowat halverwege de torque tub en deze moet er helemaal af en uit elkaar.

http://www.agtmotors.com/53chevtruck.php

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 23:38 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 13, 2013 3:33
Berichten: 16
Hmm.
Ik heb het eens vergeleken de foto's via google en mijn cardan-as.
Volgens mij heb ik dus heel wat anders. :-P
Ik zal er morgen een foto van nemen.
Volgens mij lijkt het erop dat mijn"systeem" makkelijker zal zijn om de keerring te vervangen:-).
En ja, ik stel misschien wat stomme vragen ma vind het fijn dat jullie pro's me zoveel info geven! :-)

Thnx!

Grz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 18:26 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 13, 2013 3:33
Berichten: 16
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De foto's.
Op de laatste zie je waar die zo vettig is. Daar lekt die dus een beetje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 20:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Dat ziet er erg mooi maar niet origineel uit.
De bak/steun aandrijfas en achteras (een hele sterke 12 bouts as) zijn niet origineel en de originele 6 cilinder zal er ook niet meer in zitten want die past niet voor die bak, TH350 ?
Mooi bekrachtigt remmen setje ook alsmede de rvs uitlaat, en ik zie dat de brandstof tank in de cabine niet is aangesloten ?
Maar daar gaat het nu niet om natuurlijk.
Ja, die voorste keerring(pinion seal) aan de voorkant van de achteras kun je vervangen.
Check deze video: https://www.youtube.com/watch?v=HNkGdByzyjI&feature=youtube_gdata_player

De hele reden waarom het markeren en tellen van de draadspoeten is om met het aandraaien van de moer niet de "crushsleeve" en daarmee de voorspanning te veranderen.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 0:22 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 13, 2013 3:33
Berichten: 16
Bedankt voor de video!
De motor wat er in ligt is een 4.1L 6 cil. Mercury van een boot.
Ik heb de truck zo gekocht vorig jaar als ook de th350.
Waarom dat de originele benzineleiding niet gebruikt is weet ik eigenlijk ook niet:-) haha.
Maar de vorige eigenaar heeft er toch veel werk in gestoken.( motor, uitlaat, transmissie, remschijven voor,...)
Ik ga zeker deze week ergens de differentieel onder handen nemen en als ik nog vragen heb zul je het denk ik wel horen:-).
Echt bedankt voor de snelle reactie!
Gr


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 10:30 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Is duidelijk uitgelegd op de video :thumbup:
en stelt eigelijk niet veel voor om de kering te vervangen. :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2018 16:32 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jul 16, 2018 15:52
Berichten: 4
De torquetube loopt in 1 geheel door naar het diiferentieel bij originele as


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling