USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Keuringseisen voertuig voor 1960
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=13320
Pagina 1 van 1

Auteur:  shelbyeuropa [ ma dec 12, 2011 23:19 ]
Berichttitel:  Keuringseisen voertuig voor 1960

Ik heb nog een 52er GMC met US title staan.
De bedoeling was om er een chevy 502 bowtie met 4L80E in te lepelen (had ik al aangeschaft) maar er speelt iets anders door mijn gedachten nu.
Ik wil er een V10 uit een gen 2 viper GTS in gaan bouwen, samen met de 6-bak.
Kan ik dit zo maar doen of kom ik dan in de problemen met de kentekenkeuring bij de RDW.
De truck is verder helemaal origineel, dus ook frame en remmen etc.

Ik heb me ooit wel eens laten vertellen dat je voor de keuring 1/3 van de voertuigstructuur mag wijzigen, dus;
*1 Andere motor en bak, rest origineel laten
*2 chassis aanpassen, bijv andere vooras, rest orineel laten
*3 Andere achteras en versnellingsbak, rest origineel laten
*4 Verschillende delen van de caroserie wijzigen, rest origineel laten.

Ik wil niet een berg geld uitgeven en dan geen kenteken kunnen krijgen, toen ik de truck kocht werd me geadviseerd om er gewoon eerst een 305 of 350 in te zetten en daarna pas het big block.

Wie kan me hier meer over vertellen?

Edwin

Auteur:  Floris [ ma dec 12, 2011 23:48 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Je hebt in ieder geval geen APK plicht meer, dus dat scheelt al weer een hoop.

Auteur:  Ron Bood [ di dec 13, 2011 11:01 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

het heeft geen zin om er eerst een v8 in te leggen en later een v10
moet je nog een keer naar rdw toe


ron

Auteur:  shelbyeuropa [ wo dec 14, 2011 11:29 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Ron Bood schreef:
het heeft geen zin om er eerst een v8 in te leggen en later een v10
moet je nog een keer naar rdw toe


ron


Dat was ik ook niet van plan, ik wil het liefts meteen die V10 erin zetten en dan op kenteken zetten.
Zal binnenkort een oude schoolcameraat bellen die bij de RDW werkt, misschien dat hij nog tips heeft.

Auteur:  Hennie [ do dec 15, 2011 0:35 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Hey Edwin,

als je de kans hebt, en wat denk ik de beste oplossing is, is het volgende;

maak de auto lopend en rijdend, en zoveel mogelijk orgineel, trek er een kenteken op, en pas daarna de mods doorvoeren, want ze zijn de laatste anderhalf jaar ERG lastig mbt tot gemodificeerde classic trucks..

grt,
Hennie

Auteur:  Hennie [ do apr 05, 2012 8:28 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Voor een andere klant soortgelijk verhaal bij de hand gehad afgelopen week.
De auto kwam met de amerikaanse papieren niet door de RDW keuring :( , dus nu via de Duitse weg een kenteken en dan op naar de RDW. :lol: :lol:

Hennie

Auteur:  Caprice89 [ zo jun 03, 2012 15:33 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Het idee is uitermate vet; een 52-er pickup die gaat als een speer... 8)
Hennie schreef:
maak de auto lopend en rijdend, en zoveel mogelijk orgineel, trek er een kenteken op, en pas daarna de mods doorvoeren

Maar dan heb je daarna een V10 met een V8 kenteken. Je hebt geen APK plicht, maar krijg je dan geen gezeik tijdens bijv. een technische controle onderweg of een aanrijding? Of dat de verzekering moeilijk kan gaan doen omdat het voertuig niet conform kenteken is?

Auteur:  Ron Bood [ zo jun 03, 2012 16:26 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Hennie schreef:
maak de auto lopend en rijdend, en zoveel mogelijk orgineel, trek er een kenteken op, en pas daarna de mods doorvoeren



Maar dan heb je daarna een V10 met een V8 kenteken. Je hebt geen APK plicht, maar krijg je dan geen gezeik tijdens bijv. een technische controle onderweg of een aanrijding? Of dat de verzekering moeilijk kan gaan doen omdat het voertuig niet conform kenteken is?[/quote]



Dan heb je geen v10 met v8 op kenteken maar een LIJN 6 (orgineel) op kenteken
dus naar mijn idee ; eerst rijdend maken en keuren / dan v10 er in en herkeuren

ron

Auteur:  Hennie [ di jun 26, 2012 21:11 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Net bericht binnen dat via de Duitse typegoedkeuring een duits kenteken is afgegeven op de 48er ford F1 waar de RDW geen keuring op wilde toepassen. :bounce: :bounce: :bounce: Dus over een paar weken naar de RDW...

Hennie

Auteur:  shelbyeuropa [ di jun 26, 2012 23:47 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Ben benieuwd Henny, wat was de reden dat de rdw niet wilde goedkeuren?

Auteur:  crazykeesie [ di jun 26, 2012 23:56 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Hennie schreef:
Voor een andere klant soortgelijk verhaal bij de hand gehad afgelopen week.
De auto kwam met de amerikaanse papieren niet door de RDW keuring :( , dus nu via de Duitse weg een kenteken en dan op naar de RDW. :lol: :lol:

Hennie

hoe zit het eigenlijk met de verzekering als blijkt dat je achteraf dusdanige modificaties hebt uitgevoerd :?:

Auteur:  Hennie [ wo jun 27, 2012 8:32 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Deze heeft geen mods, gewoon de orginele flathead en de 4 bak zonder synchonisatie..... dus hij rijdt heeeeeeeeeeeerlijk haha
Hij kwam er niet door omdat ie zoals veel oudere auto's 2 nummers had, 1 plaatje en een ingeslagen nummer en die komen nooit overeen. ipv dat ze gewoon kiezen welk nummer ze nemen, nee ze sturen je dan weg.

Hennie

Auteur:  crazykeesie [ wo jun 27, 2012 11:45 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Hennie schreef:
Deze heeft geen mods, gewoon de orginele flathead en de 4 bak zonder synchonisatie..... dus hij rijdt heeeeeeeeeeeerlijk haha
Hij kwam er niet door omdat ie zoals veel oudere auto's 2 nummers had, 1 plaatje en een ingeslagen nummer en die komen nooit overeen. ipv dat ze gewoon kiezen welk nummer ze nemen, nee ze sturen je dan weg.
hoe zit dat dan met achteraf modificaties motorisch gezien?
ik bedoel eigenlijk zoals die hot rods / street rods met compleet vernieuwde motoren.

Hennie

Auteur:  Hennie [ wo jun 27, 2012 11:58 ]
Berichttitel:  Re: Keuringseisen voertuig voor 1960

Ach als ik hier een mega 8 cylinder in hang veranderd er verder niets natuurlijk, in een 6 cylinder die je een V8 inbouwd zou je nog even langs de RDW kunnen gaan voor de zekerheid om problemen met de sherrif te voorkomen.

Hennie

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/