Het is nu za apr 27, 2024 15:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2011 23:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 02, 2011 23:58
Berichten: 53
Woonplaats: Zuid-West Brabant
Ik heb nog een 52er GMC met US title staan.
De bedoeling was om er een chevy 502 bowtie met 4L80E in te lepelen (had ik al aangeschaft) maar er speelt iets anders door mijn gedachten nu.
Ik wil er een V10 uit een gen 2 viper GTS in gaan bouwen, samen met de 6-bak.
Kan ik dit zo maar doen of kom ik dan in de problemen met de kentekenkeuring bij de RDW.
De truck is verder helemaal origineel, dus ook frame en remmen etc.

Ik heb me ooit wel eens laten vertellen dat je voor de keuring 1/3 van de voertuigstructuur mag wijzigen, dus;
*1 Andere motor en bak, rest origineel laten
*2 chassis aanpassen, bijv andere vooras, rest orineel laten
*3 Andere achteras en versnellingsbak, rest origineel laten
*4 Verschillende delen van de caroserie wijzigen, rest origineel laten.

Ik wil niet een berg geld uitgeven en dan geen kenteken kunnen krijgen, toen ik de truck kocht werd me geadviseerd om er gewoon eerst een 305 of 350 in te zetten en daarna pas het big block.

Wie kan me hier meer over vertellen?

Edwin

_________________
2007 Mustang conv V6 X-charged
2005 Ram QC SRT10 (DD)
1992 GMC Typhoon
1991 GMC Syclone
1987 Mustang 5.4 tt
1986 Mustang conv V6 SC
1979 Mustang FB
1979 Mustang Pace Car
1971 Shelbyeuropa GT350
1971 Mustang Mach1
1971 Mustang conv
1952 GMC PU lwb


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2011 23:48 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 23, 2009 23:03
Berichten: 5474
Woonplaats: Joop uit Goirle
Je hebt in ieder geval geen APK plicht meer, dus dat scheelt al weer een hoop.

_________________
Joop.. Ford F-1 Pick-up (verkocht)
Afbeelding
Ford F-1 Pick-up 1/2 ton 1949 - Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 11:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
het heeft geen zin om er eerst een v8 in te leggen en later een v10
moet je nog een keer naar rdw toe


ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 11:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 02, 2011 23:58
Berichten: 53
Woonplaats: Zuid-West Brabant
Ron Bood schreef:
het heeft geen zin om er eerst een v8 in te leggen en later een v10
moet je nog een keer naar rdw toe


ron


Dat was ik ook niet van plan, ik wil het liefts meteen die V10 erin zetten en dan op kenteken zetten.
Zal binnenkort een oude schoolcameraat bellen die bij de RDW werkt, misschien dat hij nog tips heeft.

_________________
2007 Mustang conv V6 X-charged
2005 Ram QC SRT10 (DD)
1992 GMC Typhoon
1991 GMC Syclone
1987 Mustang 5.4 tt
1986 Mustang conv V6 SC
1979 Mustang FB
1979 Mustang Pace Car
1971 Shelbyeuropa GT350
1971 Mustang Mach1
1971 Mustang conv
1952 GMC PU lwb


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 0:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Hey Edwin,

als je de kans hebt, en wat denk ik de beste oplossing is, is het volgende;

maak de auto lopend en rijdend, en zoveel mogelijk orgineel, trek er een kenteken op, en pas daarna de mods doorvoeren, want ze zijn de laatste anderhalf jaar ERG lastig mbt tot gemodificeerde classic trucks..

grt,
Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 8:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Voor een andere klant soortgelijk verhaal bij de hand gehad afgelopen week.
De auto kwam met de amerikaanse papieren niet door de RDW keuring :( , dus nu via de Duitse weg een kenteken en dan op naar de RDW. :lol: :lol:

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 15:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 12:23
Berichten: 343
Woonplaats: ˙˙˙suǝƃɹǝu ǝpuǝʞnǝu uɐʌ uǝppıɯ ʇǝɥ uı
Het idee is uitermate vet; een 52-er pickup die gaat als een speer... 8)
Hennie schreef:
maak de auto lopend en rijdend, en zoveel mogelijk orgineel, trek er een kenteken op, en pas daarna de mods doorvoeren

Maar dan heb je daarna een V10 met een V8 kenteken. Je hebt geen APK plicht, maar krijg je dan geen gezeik tijdens bijv. een technische controle onderweg of een aanrijding? Of dat de verzekering moeilijk kan gaan doen omdat het voertuig niet conform kenteken is?

_________________
'07 GMC Sierra
'88 Chevrolet Sprint
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'65 Ford Mustang
'59 DeSoto


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 16:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
Hennie schreef:
maak de auto lopend en rijdend, en zoveel mogelijk orgineel, trek er een kenteken op, en pas daarna de mods doorvoeren



Maar dan heb je daarna een V10 met een V8 kenteken. Je hebt geen APK plicht, maar krijg je dan geen gezeik tijdens bijv. een technische controle onderweg of een aanrijding? Of dat de verzekering moeilijk kan gaan doen omdat het voertuig niet conform kenteken is?[/quote]



Dan heb je geen v10 met v8 op kenteken maar een LIJN 6 (orgineel) op kenteken
dus naar mijn idee ; eerst rijdend maken en keuren / dan v10 er in en herkeuren

ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 21:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Net bericht binnen dat via de Duitse typegoedkeuring een duits kenteken is afgegeven op de 48er ford F1 waar de RDW geen keuring op wilde toepassen. :bounce: :bounce: :bounce: Dus over een paar weken naar de RDW...

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 23:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 02, 2011 23:58
Berichten: 53
Woonplaats: Zuid-West Brabant
Ben benieuwd Henny, wat was de reden dat de rdw niet wilde goedkeuren?

_________________
2007 Mustang conv V6 X-charged
2005 Ram QC SRT10 (DD)
1992 GMC Typhoon
1991 GMC Syclone
1987 Mustang 5.4 tt
1986 Mustang conv V6 SC
1979 Mustang FB
1979 Mustang Pace Car
1971 Shelbyeuropa GT350
1971 Mustang Mach1
1971 Mustang conv
1952 GMC PU lwb


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 23:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 14, 2011 15:29
Berichten: 842
Woonplaats: elburg????
Hennie schreef:
Voor een andere klant soortgelijk verhaal bij de hand gehad afgelopen week.
De auto kwam met de amerikaanse papieren niet door de RDW keuring :( , dus nu via de Duitse weg een kenteken en dan op naar de RDW. :lol: :lol:

Hennie

hoe zit het eigenlijk met de verzekering als blijkt dat je achteraf dusdanige modificaties hebt uitgevoerd :?:

_________________
Doe waij seg, dan liej niet! Gr. Kees

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 8:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Deze heeft geen mods, gewoon de orginele flathead en de 4 bak zonder synchonisatie..... dus hij rijdt heeeeeeeeeeeerlijk haha
Hij kwam er niet door omdat ie zoals veel oudere auto's 2 nummers had, 1 plaatje en een ingeslagen nummer en die komen nooit overeen. ipv dat ze gewoon kiezen welk nummer ze nemen, nee ze sturen je dan weg.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 11:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 14, 2011 15:29
Berichten: 842
Woonplaats: elburg????
Hennie schreef:
Deze heeft geen mods, gewoon de orginele flathead en de 4 bak zonder synchonisatie..... dus hij rijdt heeeeeeeeeeeerlijk haha
Hij kwam er niet door omdat ie zoals veel oudere auto's 2 nummers had, 1 plaatje en een ingeslagen nummer en die komen nooit overeen. ipv dat ze gewoon kiezen welk nummer ze nemen, nee ze sturen je dan weg.
hoe zit dat dan met achteraf modificaties motorisch gezien?
ik bedoel eigenlijk zoals die hot rods / street rods met compleet vernieuwde motoren.

Hennie

_________________
Doe waij seg, dan liej niet! Gr. Kees

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 11:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Ach als ik hier een mega 8 cylinder in hang veranderd er verder niets natuurlijk, in een 6 cylinder die je een V8 inbouwd zou je nog even langs de RDW kunnen gaan voor de zekerheid om problemen met de sherrif te voorkomen.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling