Het is nu di jun 04, 2024 2:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 21:03 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 26, 2010 22:54
Berichten: 37
Woonplaats: Rossum OV
Dus zonder lpg-installatie laten keuren bij het rdw en met de apk keuring de lpg installatie er effe uit :mrgreen:

_________________
http://forum.dtbweb.nl/viewtopic.php?f=8&t=3131


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 21:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2012 11:58
Berichten: 65
Woonplaats: De Lutte
Dat dag ik. Trek het gaspotje er wa eem uit...
Maar is kea naar de kerk gaan, komt er een collecte bij.

_________________
Jert

Onwies HØKEN

Dodge W200 5,2L \8/ '76

John Deere 4055 Turbo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 21:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 13, 2010 20:31
Berichten: 2468
Woonplaats: Limburg
Dat word de caprice naar België invoeren :D en dan maar op O-platen

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 21:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
@ spookje


http://www.autoblog.nl/nieuws/brekend-a ... post-58659

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 22:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Heb ik gewoon 7 jaar langer de tijd om de blazer af te maken :D En de GMC komt volgend jaar ineens in aanmerking voor het kwart tarief alleen moet ik dat lpg dan even dumpen. :roll:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 22:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do apr 04, 2013 13:26
Berichten: 76
Woonplaats: Twente
P*dverd*mme! :evil: schitterende hobby naar de kloten, vandaag geen meter met de w200 gereden, alleen maar sleutelwerk en opknap werk gedaan. Afspraak gemaakt bij een bedrijf om er een mooie flowmaster enz. onder te hangen i.p.v de huidige open pijp en iets teveel herrie!

Ik heb geen grote schuur of eigen grond, en 2 tot 3 jaar wegzetten is geen bal meer aan dan. Wordt hij trouwens ook niet beter van.

Grrrr!

Hopeloze bestuurders in dit land. Ze denken ook nog dat ze geld gaan beuren als ze de hele markt en bedrijvigheid rondom onze oldtimers om zeep helpen! Lekker slim daar in Den haag!

Kan de 2e kamer hier nog iets aan veranderen?

_________________
Eelco
--------------------------------------------------------
Gas d'r op! W200 power!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 22:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-a ... merbranche

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 23:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Drama gewoon. Mooi kut als je net lpg erin hebt of een dikke belastingvrije diesel truck gekocht heb. Ben blij dat ik de F250 belastingvrij heb laten lopen. Maar er zijn er weer een hoop genaait :evil:

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 10:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2011 9:09
Berichten: 315
Woonplaats: noord holland
hoe zou het eigelijk zitten met belastingvrije campers? onze camper is nu belastingvrij omdat ie van 1979 is maar wat gaat er straks gebeuren dan? kwarttarief? hij is op gas en weegt 3600kg.

mack


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 10:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Kwarttarief, wel voor lpg betalen. Rond de 1200euro per jaar kom je dan uit.
Oftewel van 0 naar 1200euro :evil:
had het geen camper geweest dan ga je dus van 0 naar 4800euro :evil:

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 11:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di apr 05, 2011 13:45
Berichten: 67
ik zal het even samenvatten! zo zit het in elkaar



Belangrijkste punten uit de regeling:

Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto's en kampeerauto's
Voor voertuigen die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987) komt een overgangsregeling
Deze overgangsregeling geldt voor personen- en bestelauto's rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto's. Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de motorrijtuigenbelasting met een maximum van 120 euro
Voor dieselauto's en auto's met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat betekent dat deze het volle tarief moeten betalen
Indien auto's met ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de overgangsregeling voor benzineauto's van toepassing worden


hebben jullie iets meer duidelijkheid blijft kut gewoon.. ook mijn droom voor een pick up valt in duigen :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 11:16 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
desmond55 schreef:
ik zal het even samenvatten! zo zit het in elkaar



Belangrijkste punten uit de regeling:

Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto's en kampeerauto's
Voor voertuigen die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987) komt een overgangsregeling
Deze overgangsregeling geldt voor personen- en bestelauto's rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto's. Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de motorrijtuigenbelasting met een maximum van 120 euro
Voor dieselauto's en auto's met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat betekent dat deze het volle tarief moeten betalen
Indien auto's met ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de overgangsregeling voor benzineauto's van toepassing worden


hebben jullie iets meer duidelijkheid blijft kut gewoon.. ook mijn droom voor een pick up valt in duigen :roll:

En € 120,- is dat per kwartaal of per jaar??

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 11:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Per jaar.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 11:18 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di apr 05, 2011 13:45
Berichten: 67
T-bob dat is per jaar en dan mag je in december-januari-februari- NIETrijden

en gas en diesel betalen gewoon volle mep..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 11:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Dit is de brief die Weekers naar de tweede kamer heeft gestuurd :arrow:

Geachte voorzitter,

In het Algemeen Overleg Belastingplicht overheidsbedrijven; Fiscale moties en toezeggingen van 17
april jl. is onder meer gesproken over mijn brief van 15 april jl. over afschaffing van de vrijstelling
motorrijtuigenbelasting (MRB) voor oldtimers.1 Tijdens dat overleg heb ik toegezegd een ultieme poging
te doen om met de oldtimerbranche tot overeenstemming te komen teneinde het hobbymatig gebruik van
rijdend cultureel erfgoed te ontzien. Ik zou daarover de Kamer uiterlijk vandaag informeren zodat de
oldtimerbranche zo snel mogelijk duidelijkheid krijgt over de fiscale behandeling van de oldtimer met
ingang van 1 januari 2014.

De afgelopen week is intensief overleg gevoerd met de vertegenwoordigers van de oldtimerbranche, te
weten de FEHAC, KNAC, FOCWA, ANWB, RAI en BOVAG. Het verheugt mij u te kunnen melden dat
we uiteindelijk tot een breed gedragen alternatief zijn gekomen dat door de vertegenwoordigers van de
oldtimerbranche wordt gesteund en dat naar mijn oordeel past binnen het verzoek en de kaders die uw
Kamer heeft aangegeven. Dit alternatief ziet er als volgt uit.

Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het
betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is
de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van mijn brief van 15 april jl.).
Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine,
motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar
zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor
een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden
december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.

Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat
betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPGinstallatie
en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is. Indien auto’s met
ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de
overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing worden.

Dit alternatief beoogt nog meer dan de alternatieven, genoemd in mijn brief van 15 april jl., de liefhebber
te ontzien terwijl het de huidige vrijgestelde veelrijder (dat zijn bijna altijd diesel- en LPG-rijders)
gerichter raakt. Hoewel onder de overgangsregeling een kwarttarief MRB moet worden betaald, blijven
de gevolgen voor de zwaardere auto’s, ook bijvoorbeeld bussen en vrachtauto’s, beperkt door het
maximum van € 120 per jaar. Voor motoren komt het kwarttarief neer op circa € 30 per jaar.
Uitgangspunt bij de overgangsregeling is dat het dagelijks gebruik van oldtimers zoveel mogelijk wordt
voorkomen. Dit wordt concreet ingevuld door de beperking dat er met het motorrijtuig geen gebruik mag
worden gemaakt van de openbare weg gedurende de maanden december, januari en februari. Met veel
oldtimers wordt overigens in de winter niet gereden omdat dit slecht is voor de auto. Als het kwarttarief
van toepassing is en er toch gereden wordt in die drie wintermaanden, geldt een forse verzuimboete. Het
overgangsregime loopt af in het jaar 2028 (zodra de jaargang 1987 40 jaar is). Men kan overigens naast
het afgetopte kwarttarief ook verzoeken om de reguliere MRB te betalen of de oldtimer te schorsen.

De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel
geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat
om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief.

Hoewel als gevolg van de voorgestelde overgangsregeling de budgettaire derving van deze variant
tijdelijk hoger is dan ik in eerste instantie voor ogen had, heeft dit alternatief als voordeel dat het
overgrote deel van de oldtimers die per 1 januari 2014 tussen de 26 en 40 jaar oud zijn en die niet
dagelijks gebruik van de weg maken, worden ontzien door middel van de invoering van het afgetopte
kwarttarief in de MRB. De structurele kosten van de voorgestelde maatregelen bedragen € 16 miljoen
(optie 4 van de eerdergenoemde brief van 15 april jl.). Dit structurele niveau wordt bereikt in 2028.
Incidenteel bedragen de extra kosten als gevolg van de overgangsmaatregelen € 17 miljoen in 2014, in
14 jaar aflopend naar nihil in 2028.

Ik ben voornemens dit alternatief uit te werken in het Belastingplan 2014. De Belastingdienst zal
tegelijkertijd de implementatie voorbereiden zodat deze regeling met ingang van 1 januari 2014 van
toepassing kan worden.


Hoogachtend,


de staatssecretaris van Financiën
mr. drs. F.H.H. Weekers

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling