Het is nu do maart 28, 2024 15:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 10:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Ik heb een vrij ongebruikte motor,In een Dodge W-200, 22000 miles, en al meerdere keren de koelvloeistof vervangen.
iedere keer dat ik hem aftap gebruik ik daar de messing stopjes voor die onder de uitlaat spruitstukken zitten.
ook heb ik in het begin dat ik met deze auto begon te rijden een nieuw radiatorblok en waterpomp erin gezet.

tot mijn verbazing staat iedere keer dat ik de koelvloeistof vervang een soort van aanslag of zo in de kanalen.
iedere keer als ik die stopjes eruit draai moet ik met een schroevendraaier die korst doorsteken voordat de vloeistof eruit gelopen komt???
wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

ik gebruik ook iedere keer dezelfde fluo gele koelvloeistof tot -35*.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 11:10 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Je hebt koelvloeistof en pure antivries, ik denk dat jij de laatste gebruikt.
Wat schrijft de fabriek voor?
Blauw of rood en ooit een radiateurpil erin gegooit?

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 11:19 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
In de grote Dodge bijbel staat wel wat de fabriek voorschrijft, maar die heb ik niet bij de hand.
op het etiket van het vat waar ik mijn koelvloeistof uithaal staat ook duidelijk Koelvloeistof tot -35* op.
ik heb de auto gekocht met 1500 Miles, een nieuwe blok in m'n radiateur gesoldeerd, en alleen met bovenstaande vloeistof gevuld.
zelfs nog nooit met water af/bijgevuld.
vandaar dus dat ik deze vraag stel, ik zie niet hoe dat sediment zich kan ontwikkelen, en dat probeer ik dus uit te vinden?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling