Het is nu za apr 27, 2024 15:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 10:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Volgens de info die ik van div kanten gekregen heb is het niet meer interesant om met BE rijbewijs een oplegger achter een pick te hangen.
Door de regel die er al was, maar niet toegepast door de RDW is het niet meer mogelijk om bv. 7000 kg oplegger geremd te krijgen.
Het wordt nu als volgt berekent: de auto weegt leeg 2500 kg dan blijft er nog 1000 kg laadvermogen over ( 3500 kg max voor B rijbewijs) deze 1000 kg wordt keer 5 gedaan dus wordt dat 5000 kg oplegger geremd.
Maar aangezien de meeste 2500 serie pick ups ca 2900 kg wegen blijft er maar 600 kg over dus 600 X 5 = 3000 kg oplegger geremd.
Dit geld niet voor aanhangwagens en als het een CE wordt, dit blijft zo als het was, 10 ton met een schamel blijft mogelijk mits je de juiste keuring doet.

Dus mocht je een pick up hebben met een schotel, en 7 ton op kenteken wees er zuinig op want het is de laatste.



Real trucks have no spark plugs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 10:50 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Klopt helemaal en er zal wel meer gaan veranderen in het b-e verhaal.

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 10:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 16:26
Berichten: 145
Woonplaats: noordwijkerhout
Enige oplossing: 4x2 met single cab, 2500 /250 serie, dan houd je wat laadvermogen over.

_________________
Mooi stukje tuinhout nodig? kijk op m'n site om te zien waar ik mee bezig ben als ik niet op dit forum zit. http://www.nobelhout.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 15:05 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Klopt helemaal Martin. Ik zou als ik jou was je combi voorlopig niet weg doen.. rijd tie niet, slijt tie niet :D

Ik ben nu bezig met m'n C rijbewijs.. Omdat een BE combi toch nogal behoorlijk geld kost, koop ik liever gelijk een vrachtwgen met een haakarm installatie.

Voor m´n werk interressanter.. Kan ik de shovel in de container rijden en op lokatie volscheppen :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 15:32 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
RickyV8 schreef:
Klopt helemaal Martin. Ik zou als ik jou was je combi voorlopig niet weg doen.. rijd tie niet, slijt tie niet :D

Ik ben nu bezig met m'n C rijbewijs.. Omdat een BE combi toch nogal behoorlijk geld kost, koop ik liever gelijk een vrachtwgen met een haakarm installatie.

Voor m´n werk interressanter.. Kan ik de shovel in de container rijden en op lokatie volscheppen :)


Hey Ricky

Koop je dan een hele nieuwe,of gebruikte :?:

Let op een gebruikte dat er minimaal een euro4 motor in zit want anders mag je bijna geen stad meer in

En een nieuwe incl installatie kost serieus geld :!:

Maar idd wel handig want je bent breder inzetbaar

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 15:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Andre,

Dat is ook de reden dat ik geen vrachtwagen koop, ook al heb ik het rijbewijs al 20 jaar
Je moet min euro 4 hebben om nog in Amsterdam te mogen komen, en de euro 5 vrachtwagens zijn er nog niet veel om een 6 tons kraan mee te nemen.
Voor de pick ups welke wij rijden is dat nog niet aan de orde euro 1234567 af wat er nog mag komen.

Rick,

de truck rijdt super met 6 ton lading
Veel suces met je vrachtwagenplannen en let goed op de euro eisen.

duramax power is real power


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 16:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
en een 3500 dan

ik mag met lpg amsterdam dan wel weer in met verbruik 1 op 2.5 :mrgreen:

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 20:36 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
majijo schreef:
RickyV8 schreef:
Klopt helemaal Martin. Ik zou als ik jou was je combi voorlopig niet weg doen.. rijd tie niet, slijt tie niet :D

Ik ben nu bezig met m'n C rijbewijs.. Omdat een BE combi toch nogal behoorlijk geld kost, koop ik liever gelijk een vrachtwgen met een haakarm installatie.

Voor m´n werk interressanter.. Kan ik de shovel in de container rijden en op lokatie volscheppen :)


Hey Ricky

Koop je dan een hele nieuwe,of gebruikte :?:

Let op een gebruikte dat er minimaal een euro4 motor in zit want anders mag je bijna geen stad meer in

En een nieuwe incl installatie kost serieus geld :!:

Maar idd wel handig want je bent breder inzetbaar



Dat wordt dan wel een gebruikte vrachtwagen. Veel kilometers zal ik er niet mee maken. Bedankt voor de tip, zal op de euro milieuklasse letten indien ik er 1 ga aanschaffen.

Gr. Rick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 20:49 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
biglion schreef:
Andre,

Dat is ook de reden dat ik geen vrachtwagen koop, ook al heb ik het rijbewijs al 20 jaar
Je moet min euro 4 hebben om nog in Amsterdam te mogen komen, en de euro 5 vrachtwagens zijn er nog niet veel om een 6 tons kraan mee te nemen.
Voor de pick ups welke wij rijden is dat nog niet aan de orde euro 1234567 af wat er nog mag komen.

Rick,

de truck rijdt super met 6 ton lading
Veel suces met je vrachtwagenplannen en let goed op de euro eisen.

duramax power is real power


Martin,

Wil toch nog wel een keer komen kijken naar die combi van je..

Gr. Rick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 20:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Rick,
Kijken is geen probleem heb ook wel koffie
Je kunt beter even mailen of bellen voor je komt.
deze week nieuwe voor en achterbumper erop en dan naar de poetser wil de auto gewoon 100 % maken.
Ga er ook nog nieuwe spiegels opzetten, nu zitten er grote camper types op is geen gezicht.

groeten,

en onthou

real trucks have no spark plugs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 21:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
zoals ik dit topic begonnen was wil ik iedereen ook even laten weten wat er nog mogelijk is.

Was deze week even bij Pe Cars had er een K2500 HD 2008 diesel met schotel op kenteken gekregen vooor 4500 kg oplegger geremd.
Is toch jammer dat je geen 7000 kg meer kan krijgen op een pick up
Zo wel willen weten of er nog mensen zijn die ze nog wel op 7000 kg krijgen op B rijbewijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 13:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Wat wil je nu beginnen met 4,5ton op schotel? Oplegger weegt wat... 2ton? Gewone aanhangwagen van 3,5ton MTM weegt 1100kg. Mag je bijna evenveel laden en is een pak goedkoper!

Maar zijn dit regels voor Nederland of voor Belgie?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 14:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Voor Belgie weet ik het niet, maar ook al zou je in Belgie wel 7000 kg krijgen nemen ze dat niet over in Nederland
In duitsland geven ze gewoon 7000 kg maar dat nemen ze ook niet over in nederland wanneer je de pick up op 3500 kg laat zetten.

ach ja een europa is het nu toch of heb ik het fout


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 17:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 16:45
Berichten: 522
Woonplaats: DORDRECHT
biglion schreef:
Andre,

Dat is ook de reden dat ik geen vrachtwagen koop, ook al heb ik het rijbewijs al 20 jaar
Je moet min euro 4 hebben om nog in Amsterdam te mogen komen, en de euro 5 vrachtwagens zijn er nog niet veel om een 6 tons kraan mee te nemen.
Voor de pick ups welke wij rijden is dat nog niet aan de orde euro 1234567 af wat er nog mag komen.

Rick,

de truck rijdt super met 6 ton lading
Veel suces met je vrachtwagenplannen en let goed op de euro eisen.

duramax power is real power



wie wil er in hemelsnaam 020 in rijden :D :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Einde Be combi
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 10:00
Berichten: 137
Woonplaats: zuid holland
Hallo,

Ik ben nieuw hier moet me zelf eigenlijk even voorstellen op een ander deel van het forum maar heb een vraagje..

Als je een pickup op c rijbewijs hebt met een schotel en laad/trek vermogen op kenteken hebt van 5800 kilo die wil je dan terug keuren naar b rijbewijs voor een be zou je dan het laad/trek vermogen kwijt raken volgens het nieuwe regels...?????

By the way ik zal me zelf vanavond even voorstellen op een ander deel van het forum.....





biglion schreef:
Volgens de info die ik van div kanten gekregen heb is het niet meer interesant om met BE rijbewijs een oplegger achter een pick te hangen.
Door de regel die er al was, maar niet toegepast door de RDW is het niet meer mogelijk om bv. 7000 kg oplegger geremd te krijgen.
Het wordt nu als volgt berekent: de auto weegt leeg 2500 kg dan blijft er nog 1000 kg laadvermogen over ( 3500 kg max voor B rijbewijs) deze 1000 kg wordt keer 5 gedaan dus wordt dat 5000 kg oplegger geremd.
Maar aangezien de meeste 2500 serie pick ups ca 2900 kg wegen blijft er maar 600 kg over dus 600 X 5 = 3000 kg oplegger geremd.
Dit geld niet voor aanhangwagens en als het een CE wordt, dit blijft zo als het was, 10 ton met een schamel blijft mogelijk mits je de juiste keuring doet.

Dus mocht je een pick up hebben met een schotel, en 7 ton op kenteken wees er zuinig op want het is de laatste.



Real trucks have no spark plugs

_________________
Gr John


Gmc dually crew cab 1989
Chevrolet express Van 2004 High top
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling