Jip, Roel ik ben het.
Ik heb bij de kogel een uniek certificaat bij. Gekocht bij JMR Traiding voor iets van 300 eurotjes. Eh D-waarde?? Moet ik effe nakijken. Deze kogel is alleen geschikt voor lage gewichten. Wil je meer moet je naar andere soorten koppelingen: Kingpin of een schotel: Moeten wel RDW goedgekeurd zijn: dus duur. En verder moet je naar andere=duurdere remsystemen. Pneumatisch geremd en goedgekeurd systeem kost al gauw 10.000 eurotjes. Dan je trailer nog volgende de geldende RDW regels, als stootbalken maximale breedte (Die hier 255 cm is, in tegestelling tot amerika 260 cm) en niet vergeten de verlichting volgens de nederlandse regels. Niet alle assen onder de amerikaanse goosenecks zijn om te bouwen naar pneumatisch geremd. Maar bijvoorbeeld Dexter assen zijn hier in nederland te voorzien van een type goedgekeurd electrisch remsysteem tot 3500 kg. En dan nog moet je een man binnen het RDW hebben die je help met een opleggger waar geen type goedkeuring op zit: is en blijft lastig.
Ook moet je alle getallen op de kentekens gewoon goed voor elkaar moet hebben, want als ze je op de weegbrug zetten en het klopt niet blijf je staan!!
Het jammere is gewoon dan die grote bakbeesten in amerika veelal electrisch geremd zijn, ze daar welliswaar met grotere kogels rijden, dat wij dat hier in nederland allemaal niet goedgenoeg vinden. Nederland betuttelland
En toch heeft zo'n combinatie iets apparts