Het is nu za apr 27, 2024 16:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 15:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
foto's heb ik er niet meer van, het is inmiddels 10 jaar geleden. Hing achter een Mopar Ducato :D

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 20:13 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ow een BE trekker. En dan nog wel een Ducato :shock: Hoelang voordat je er 2 had :D :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 21:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 04, 2009 20:56
Berichten: 399
Woonplaats: Oirschot
Hee Jongens
ik wil jullie niet ontmoedigen maar dit bericht kwam ik pas tegen op de site van fifthwheel europe
http://www.fifthwheeleurope.eu/nl/?pid= ... a929b5ee7c
kijk ook eens op http://www.triastrailers.nl

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingGroeten Geert-Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 21:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 04, 2009 20:56
Berichten: 399
Woonplaats: Oirschot
Ik heb de tekst ff gecopieerd
Nieuws Focwa
08-11-2009

VERMELDING MAXIMUM MASSA OPLEGGER OP KENTEKEN VAN TREKKER In de praktijk blijkt dat er vooral bij teruggekeurde trekkers uit de N2-klasse naar N1 verwarring ontstaat hoe groot de totale massa van trekkend voertuig en getrokken voertuig mag zijn. Dit heeft als gevolg: • gevaarlijke situaties inzake gebruik (BE-rijbewijs) • concurrentienadelen voor zorgvuldige constructeurs • concurrentieverschuiving binnen wegvervoer • problemen bij handhaving Vanuit deze achtergrond is gekeken naar mogelijkheden om deze situatie te beperken dan wel verder uit te sluiten. Twee jaar geleden heeft Verkeer & Waterstaat voorgesteld om voor BE trekker/oplegger combinaties de maximum combinatie massa te beperken tot 7 ton. Dit is echter niet doorgegaan. Vorige week is besloten dat met onmiddellijke ingang de vermelding van de maximum massa oplegger op het kenteken van de trekker wordt gebaseerd op artikel 5.18.18.4 van de Regeling Voertuigen. Dit houdt in dat de last onder de koppeling van opleggers in beladen toestand niet minder mag bedragen dan een vijfde deel van de massa van de oplegger in beladen toestand. Voorbeeld: Een N2 voertuig heeft een technisch toegestane maximum massa (ledig gewicht + laadvermogen) tussen 3.500 en 12.000 kg. Als de klant het voertuig als N1 voertuig (dus geschikt voor een BE-rijbewijs) wil berijden, zal de RDW bij de keuring deze technisch toegestane maximum massa wijzigen in een wettelijk toegestane maximum massa als zijnde een N1 voertuig (3.500 kg). Gezien die toepassingsbeperking wordt daarmee ook de wettelijke toegestane maximum massa voor de te trekken oplegger beperkt. Technische gezien blijft dit voertuig dus een N2, registratietechnisch wordt het een N1 voertuig. Berekening van de maximum massa oplegger op kenteken van een N1 voertuig: (3.500 – ledig gewicht trekker) = laadvermogen Maximum massa voor de te trekken oplegger = 5 x laadvermogen. Deze wijziging geldt voor nieuw afgegeven kentekenbewijzen. Bestaande kentekenbewijzen worden niet aangepast.

Nieuwe Website
08-11-2009

Sterkte groeten Geert-Jan Spijkers

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingGroeten Geert-Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 21:46 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
kijk ook eens op http://www.triastrailers.nl[/quote]

ff in de linker kolom usa aan klikken echt mooie combis :thumbright: :thumbright:

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 0:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Staan zeker lekkere combi's tussen Andre 8)

Zelf hoop ik dat ik in de toekomst ook van die foto's kan posten van mijn truck met zo'n gooseneck erachter..

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 14:21 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 26, 2010 18:27
Berichten: 10
Ben net nieuw hier op het forum en las jullie moeite met trailers.

Ik ben op dit moment bezig om een droom waar te maken: Rijden met een gooseneck achter een dikke V8 trurbo diesel!

Heb in nederland een 2e hands gevonden die in canada is gebouwd. Een 2-paards trailer met een kleine living erin. Had al weer een tijd stil gestaan, dus ben nu alles aan het reviseren en vervangen wat maar nodig is. Maar het heeft wel tot voordeel dat je straks wel weet hoe alles in elkaar zit en werkt.
Een trailer gebouwd volgens europese normen uit amerika halen was veel te duur en dat geldt ook voor de trailers die hier te koop zijn. Er komen zoveel kosten bij dat het voor de hobby niet meer leuk is. Heb een goede c2500 chevy gevonden met 60.000 km op de teller. Hier had al een gooseneck achter gehangen, dus het trekgewicht in de bak stond al op het kenteken. De kingpin vervangen voor een kleine kogel voor max. 5500 kg. Heeft ook al een RDW nummer. De gooseneck was voor een totaal gewicht van 4000 kg, maar heb hem net terug laten keuren tot 3499 kg: Geen APK keuring meer nodig. Met een leeggewicht van 2000 kg hou ik voor 2 paarden nog begage gewicht genoeg over.
Ben nu het electrische remgedeelte in de pickup aan het bouwen, daarna de electrische bedrading voor de verlichting nog en dan rijden maar. Het leefgedeelte ga ik verbouwen met een uitschuifgebeelte, zodat je daar wat meer ruimte krijgt.
Ben zolangzamerhand de weg aan het vinden in deze duistere wereld, zodat mijn volgende gooseneck wel uit amerika kan komen. Ik heb inmiddels het importeurschap van een trailer bouwer die op wens casco's bouwt. Ook heb ik assen en een electrisch remsysteem gevonden met een RDW type goedkeuring tot 3500 kg. Als je naar electrisch-pneumetisch of zelfs hydraulisch gaat wordt de investering veel duurder. Daarnaast heb je een samenwerking met een hollandse trailer bouwer nodig die als leverancier optreed. Kan dus op zo'n manier casco's laten maken die je zelf naar eigen inzicht af kunt bouwen.
Ik ga eerst lekker ervaring opdoen met mijn setje.

Er zijn in nederland een 2 tal adressen die in deze dingen doen: USA-Trading in Uden: heb ik oa. mij chevy gekocht en heeft regelmatig ook goosenecks en complete sets: Goed adres! Ook Arthurs westernshop in Vortsenbosch doet al heel lang in goosenecks. Heeft ook regelmatig 2e handse. Ook traistrailers doet heel veel in BE-opleggers, bouwen vaak specials.

Ik zal binnenkort eens foto's maken van mijn set.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 14:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 24, 2008 23:46
Berichten: 972
Woonplaats: horst
Ik heb er een aanhanger bij gekocht !!

9 meter lang 3500kg

het voor deel vind ik dat je deze overal achter kunt hangen wij hebben diverse
montagebussen rijden dus ben nu niet afhankelijk van de auto

bij een BE combi, kun je deze alleen treken en verder kun je niks met de auto
ps pickup uigesloten !!

gr marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 14:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 12:58
Berichten: 215
Woonplaats: Eenrum
@ Benno:

Welkom. Die kogel in de bak (5.5 ton) waar is die te krijgen? Heb je het RDW-nummer en /of een bestelnummer? Hoeveel kogeldruk mag die kogel hebben? Heb je er ook een D-waarde bij?

_________________
Marchel

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 20:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Vind 5,5ton nog niet echt veel als je weet dat een gooseneck een 2 a 2,5 ton weegt. Mag je nog maar 3 ton laden.
Een gooseneck met dump bed zal nog meer wegen vrees ik dus nog minder laden.
Is natuurlijk interessant als je die 5,5ton hebt, beter dan 3,5ton natuurlijk maar te weinig voor mij...

Waarom maken ze het ook zo moeilijk hier!!!! :evil: :evil: :evil:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 0:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Welkom Benno (BEN???)

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 23:17 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 26, 2010 18:27
Berichten: 10
Jip, Roel ik ben het.:lol:

Ik heb bij de kogel een uniek certificaat bij. Gekocht bij JMR Traiding voor iets van 300 eurotjes. Eh D-waarde?? Moet ik effe nakijken. Deze kogel is alleen geschikt voor lage gewichten. Wil je meer moet je naar andere soorten koppelingen: Kingpin of een schotel: Moeten wel RDW goedgekeurd zijn: dus duur. En verder moet je naar andere=duurdere remsystemen. Pneumatisch geremd en goedgekeurd systeem kost al gauw 10.000 eurotjes. Dan je trailer nog volgende de geldende RDW regels, als stootbalken maximale breedte (Die hier 255 cm is, in tegestelling tot amerika 260 cm) en niet vergeten de verlichting volgens de nederlandse regels. Niet alle assen onder de amerikaanse goosenecks zijn om te bouwen naar pneumatisch geremd. Maar bijvoorbeeld Dexter assen zijn hier in nederland te voorzien van een type goedgekeurd electrisch remsysteem tot 3500 kg. En dan nog moet je een man binnen het RDW hebben die je help met een opleggger waar geen type goedkeuring op zit: is en blijft lastig.
Ook moet je alle getallen op de kentekens gewoon goed voor elkaar moet hebben, want als ze je op de weegbrug zetten en het klopt niet blijf je staan!!
Het jammere is gewoon dan die grote bakbeesten in amerika veelal electrisch geremd zijn, ze daar welliswaar met grotere kogels rijden, dat wij dat hier in nederland allemaal niet goedgenoeg vinden. Nederland betuttelland :evil:
En toch heeft zo'n combinatie iets apparts :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 23:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Me moeder had al verteld dat jij met er met 1 bezig was.


Die 4 star van Dave heeft ook electrische remmen maar daar kunnen 3 of 4 paarden in en een living.
Die komt dan toch wel boven de 3500KG?
Afbeelding


Die van Henry Weideven staat ook te koop.
Die zal toch ook wel meer wegen dan 3500 incl lading?



http://voorraad.wheelerdelta.nl/se47e66 ... id=2219597

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 21:41 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 26, 2010 18:27
Berichten: 10
Ik denk dat ze die via Duitsland ingevoerd hebben. Die van mij was nm. ook goedgekeurd tot 4000 kg. Aleen als je er 1 rechtstreeks uit de USA haalt is het volgens mij weer lastiger. Maar ik zal het eens gaan uitzoeken. Het probleem is gewoon dat je er bij de RDW niet achter komt hoe het nu precies in elkaar zit, het is een kwestie van veel ervaring en doen. De mensen die het al doen laten er niet veel over los. Misschien ook wel logisch, ook die hebben er al een hoop energie in zitten om het uit te vlooien.

Is wel een mooi ding die van Dave. Waarom doet hij hem weg?? Is dit de Dave die Young heet? Dan komt i bij Athur vandaan, die doet ook in die dingen.
Niks voor jou, Roel. ma effe lief aankijken???? :lol: Past makkelijk achter jullie beest van een Dodge!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trailer uit USA
BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 23:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Dave doet hem niet weg. Hij heeft hem net.
Is idd Dave Young.

Henry verkoopt die van hem.

Zo'n gooseneck komt er ooit wel.
Dat zei ik 10 jaar geleden al. De auto heb ik inmiddels al. Maar de trailer moet nog maar even wachten.

Wat zal een 3/4 paards gooseneck met living die nog niet is ingericht minimaal kosten (ongeveer) om hier op kenteken te krijgen?

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling