Het is nu za apr 27, 2024 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 21:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Kenteken gewicht staat niet op kenteken, nu kreeg ik dit antwoord van rdw. Wie kan mij aan de benodigde gevraagde papieren helpen? Zou heel erg mee geholpen zijn omdat ik dan niet langs hoef :wink:

Tekst van rdw:
De trekgegevens van uw voertuig zijn niet bekend bij de RDW. Om de trekgegevens te kunnen vermelden heb ik een verklaring van de importeur of fabrikant of een ‘oude’ papieren typegoedkeuring, waarin staat wat het voertuig ongeremd en geremd mag trekken en het voertuigbewijs (deel I A of deel I van het kentekenbewijs, hierin staan de gegevens van het voertuig). Stuur de documenten binnen vier weken na de datum boven aan deze brief naar: RDW, t.a.v. Voertuigregistratie en Documenten, Postbus, 30.000, 9640 RA Veendam.

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 23:16 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
qc1500 schreef:
Kenteken gewicht staat niet op kenteken, nu kreeg ik dit antwoord van rdw. Wie kan mij aan de benodigde gevraagde papieren helpen? Zou heel erg mee geholpen zijn omdat ik dan niet langs hoef :wink:

Tekst van rdw:
De trekgegevens van uw voertuig zijn niet bekend bij de RDW. Om de trekgegevens te kunnen vermelden heb ik een verklaring van de importeur of fabrikant of een ‘oude’ papieren typegoedkeuring, waarin staat wat het voertuig ongeremd en geremd mag trekken en het voertuigbewijs (deel I A of deel I van het kentekenbewijs, hierin staan de gegevens van het voertuig). Stuur de documenten binnen vier weken na de datum boven aan deze brief naar: RDW, t.a.v. Voertuigregistratie en Documenten, Postbus, 30.000, 9640 RA Veendam.




aan mijn gegevens zal je niks hebben dick :!: het zal een srt moeten zijn .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 9:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Yep, ik heb al iets verzameld maar wil gewoon voor 100% gedekt zijn, en tijd dringt :?

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 10:45 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
qc1500 schreef:
Yep, ik heb al iets verzameld maar wil gewoon voor 100% gedekt zijn, en tijd dringt :?

Dick bel eens naar general cars and parts in Ursem
Coen heeft vast antwoord op je vraag
Heeft mijn truck totaal opgebouwd en gekeurd
Groetjes Andre
Afbeelding

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 16:37 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Dick ik heb een paar weken geleden contact gehad met Gerrit de Man
regelde een hogertrekgewicht op het kenteken voor 125.- euro
De Man Automative
Gerrit de Man
1e stamploendwarsstr. 68
3071 TN Rotterdam
0620158004
info@demanautomotive.nl
www.demanautomotive.nl

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 17:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Dat is idd ook een oplossing :D

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 23:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
vandaag bericht gehad dat het vanwege vakantie iets langer duurt, maar komt goed.

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 20:55 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Nou mooi klote chrijsler nederland werk niet mee, :evil:
ik moet een verklaring hebben voor een hoger trekgewicht op kent. van importeur nederland met de vin nr. en het te trekken gewicht wat Dodge mag trekken.
Heb gisteren zeker een half uur met die goede juffrouw gebeld, zij voeren geen pickups in en geven dus geen verklaring. :evil:
Als ik die verklaring heb krijg ik van de RDW een hoger trekgewicht op het kent. heb nu 3000kg en wil 3500kg . :P
andere optie is uitvoeren en weer invoeren, maar dat vindt ik te veel romslomp en is te duur dus mooi klote. :(

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 21:32 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
T-Bob schreef:
Nou mooi klote chrijsler nederland werk niet mee, :evil:
ik moet een verklaring hebben voor een hoger trekgewicht op kent. van importeur nederland met de vin nr. en het te trekken gewicht wat Dodge mag trekken.
Heb gisteren zeker een half uur met die goede juffrouw gebeld, zij voeren geen pickups in en geven dus geen verklaring. :evil:
Als ik die verklaring heb krijg ik van de RDW een hoger trekgewicht op het kent. heb nu 3000kg en wil 3500kg . :P
andere optie is uitvoeren en weer invoeren, maar dat vindt ik te veel romslomp en is te duur dus mooi klote. :(




ja dat is klote sjeng maar ik denk ook dat je naar duitsland zal moeten voor 3500 kilo te krijgen ,hier doen ze altijd moeilijk met die dingen allen niet in lelystad . ik kreeg meteen 3500 kilo :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 21:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Ik nog steeds niks :evil: Degene die kenteken heeft geregeld laat geen reet meer horen :bootyshake:

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 21:17 
Ik heb contact gehad met Sjeng en nog een aantal gebruikers.

Voor mei van dit jaar kon ik nog vrij eenvoudig het trekgewicht laten aanpassen (administratief). Technische onderbouwing met Dodge documenten, verklaring, technische gegevens en klaar was 'Gerrit'. Klant tevreden, ik tevreden.

Nu is de toelatingskeuring voor auto's zonder typegoedkeuring veranderd van een speciale toelating naar een goedkeuringscertificaat gebaseerd op de zogenaamde permanente eisen. Sjeng en de andere eigenaren waren de eersten die na Mei dit uitgevoerd wilden hebben.

Nu moet het voertuig een herkeuring ondergaan op Lelystad. Geen administratieve afhandeling meer. Ik kan dit nog steeds verzorgen (aanvraag, indienen documenten, en voertuig laten keuren) maar de kosten zijn dan vanaf € 475,-.

Dus 3.500kg op kenteken kan wel. Trekgewicht voor een SRT/10 kan ook maar die krijgt waarschijnlijk net geen 3.500kg. Bijvoorbeeld RC af fabriek 7.500lbs uit mijn hoofd en dat is 3.400kg.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 21:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Ram QC srt-10 van mij heeft 3000kg trekgewicht.
Regular cab srt-10 heeft geen trekgewicht af fabriek.(iets met de zwakke koppeling)
Zullen ze wel van een gewone regular cab het trekgewicht pakken.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 21:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Vind het veel geld voor een kutpapiertje, in de USA hangen er complete woonhuizen achter en hier moet het dan opnieuw gekeurd worden. Stropdassen maffia. Verkoop de caravan wel en koop er 1 tot 750kg. :D

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 17, 2009 16:21 
Er zijn zo nog een hoop mensen die er problemen me hebben!!
waaronder ik dus ook, had al wel wat in het forum gezet (zie hier onder) maar ik kan er ook nog steeds weinig mee!! :shock:

Ongetwijfeld zal het onderwerp vaker over het forum zijn gegaan, maar ik heb een probleempje
voordat ik mijn wagen kocht (chevrolet c1500) heb ik met de rdw gebeld over de trekhaak op de auto, stond namelijk niks op de papieren.
Deze vriendelijke mevrouw vertelde mij dat het geen enkel probleem was en gewoon geregeld kon worden om de gewichten op mijn kenteken te krijgen.
Dus deze jongen heeft de auto gekocht vrolijk als wat natuurlijk...........maar toen kwam het.
Ik kan dus geen gewichten op me auto krijgen zonder de documenten daarvan

Kan mischien iemand mij wellicht helpen of de goede richting op sturen, heb inmiddels heel wat afgebeld maar zonder resultaat.
Oh voor ik het vergeet, heeft iemand toevallig voor mij een foto van het dashboard van een c1500 (sávonds met de verlichting aan?) zou graag weten wat er allemaal zou moeten branden.

alvast bedankt!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 12:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
ff uppen. Nu ik een serieuze sleurhut heb gekocht moet het trekgewicht ook maar eens op mn kenteken komen :D
Wat heb ik nodig om bij de rdw te gaan keuren. Er zit nu een USA trekhaak op met zo'n los inschuifding. Moet daar een europees inschuifding in? En wat voor papieren heb ik nodig? Ook iets van de trekhaak?
Het liefste laat ik dit spul er onder zitten, in de USA trekken ze hele gebouwen mee.
Helpt het als ik kopietjes heb van andere SRT'ers met trekgewicht op kenteken?

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling